Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:43:57 GMT

ایرج راد رییس هفدهمین مراسم «شب بازیگر» شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۷۹۹۱

ایرج راد رییس هفدهمین مراسم «شب بازیگر» شد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی بازیگران تئاتر، ایرج راد بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر ریاست هفدهمین مراسم «شب بازیگر» را برعهده دارد.

شهره سلطانی دبیر هفدهمین مراسم «شب بازیگر» با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی که با حضور اعضا هیات مدیره و بازرسان انجمن صنفی بازیگران تئاتر برگزار شد، ایرج راد، با رای تمامی اعضا هیات مدیره به عنوان رئیس این دوره از گردهمایی بزرگ بازیگران تئاتر و شب بازیگر انتخاب شد که برای من افتخار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پایان تصریح کرد: مسلما تجربه مدیریت ایشان و تاکیدهایی که همواره بر شان تئاتر و بازیگران این رشته هنری دارند برای من و همکارانم در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم راهگشا است.

ایرج راد رییس هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران تئاتر و یکی از بازیگران و کارگردانان شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که بیش از پنج دهه به طور پیوسته در عرصه هنر بازیگری و کارگردانی فعالیت داشته و علاوه بر تدریس در دانشگاه های تهران و نبی اکرم، فعالیت صنفی منسجم خود را از دهه ۷۰ با حضور در هیات موسس خانه سینما، خانه هنرمندان و خانه تئاتر آغاز کرده است.

مراسم «شب بازیگر» و گردهمایی بزرگ خانواده بازیگران تئاتر، پس از وقفه ای دو ساله به دلیل همه‌گیری کرونا، با ریاست ایرج راد و دبیری شهره سلطانی روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایرج راد شب بازیگر بازیگران تئاتر شب بازیگر ایرج راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند

مراسم پاسداشت سعید امیرسلیمانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما و رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» به همت شبکه مستند در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین پاسداشت سعید امیرسلیمانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما و رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند برگزار شد.

 

این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل توکلی تولید شده است و شب گذشته ۱۰ اردیبهشت با حضور جمعی از هنر دوستان و علاقه‌مندان در فرهنگسرای ارسباران از این مستند رونمایی شد.


در ابتدای این مراسم ایرج راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با تشکر و قدردانی از خانم علی‌پور همسر استاد امیرسلیمانی عنوان کرد: همسر سعید امیرسلیمانی این بار عظیم را به دوش کشید تا او بتواند روی صحنه تئاتر و جلوی دوربین تلویزیون برود. او کار‌های ارزنده و اثرگذاری از خودش باقی گذاشته تا بتواند خدمت گذاری در زمینه فرهنگ و هنر این سرزمین باشد.


ایرج راد با نقل خاطره‌ای از هم بازی شدن با امیرسلیمانی گفت: اولین که باری بر روی صحنه رفتم و از نزدیک با ایشان آشنا شدم به سال‌های ۱۳۵۴ یا ۱۳۵۵ برمی‌گردد که اولین اجرا و نمایشی بود به نام «حادثه در ویشی» نوشته آرتور میلر که در سالن انجمن ایران و آمریکا بر روی صحنه رفت. به خاطر دارم با سعید امیرسلیمانی حتی در زمان جنگ در طبقه سوم اداره تئاتر لباس تمرین پوشیده بودیم و ایشان به خاطر عشق و علاقه‌ای که به تئاتر داشتند هر روز در آنجا حاضر بودند و تمرین می‌کردند.


در این مراسم سپند امیرسلیمانی، گوهر خیراندیش، مسعود فروتن، رضا بنفشه خواه و احمد درویشعلی پور، از این هنرمند پیشکسوت تقدیر و تشکر کردند.
در ادامه ابوالفضل توکلی تهیه کننده و کارگردان «دیدار در سنگلج» از روند آشنایی با سعید امیرسلیمانی و چگونگی تهیه این مستند گفت: در اولین تماسی که با استاد امیرسلیمانی داشتم ایشان با خون گرمی بسیاری که دارند از صحبت‌های من به خوبی استقبال کردند و این باعث شد من انرژی بالایی را برای تهیه این مستند داشته باشم.


توکلی در پایان از خانم علی‌پور، سپند و کمند، همسر و فرزندان این هنرمند و استاد ایرج راد تشکر کرد و گفت: ایشان با وجود کسالتی که داشتند لطف کردند بنده را در تکمیل این مستند همراهی کردند.


در پایان این مراسم با اهدای تندیس شبکه مستند و لوح تقدیر از بیش از نیم قرن فعالیت هنری استاد سعید امیرسلیمانی قدردانی و از مستند «دیدار در سنگلج» رونمایی شد.


«دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی روایتی از سال‌ها فعالیت هنری و اجرای تئاتر در سنگلج است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟