Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@20:32:06 GMT

فصل پاییز با کووید۱۹ در موقعیت خوبی نیستیم

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۸۱۰۱

فصل پاییز با کووید۱۹ در موقعیت خوبی نیستیم

استفان بانسل: اکثر درآمدهای مدرنا (MNRA) از دولت‌های خارج از کشور که در سال جاری به دنبال نیاز مداوم به واکسن‌های کووید۱۹ هستند، تأمین می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک": اکثر درآمدهای مدرنا (MNRA) از دولت‌های خارج از کشور که در سال جاری به دنبال نیاز مداوم به واکسن‌های کووید۱۹ هستند، تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که آمریکا منتظر بودجه و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است تا تصمیم بگیرد که کدام گونه ویروس از طریق تقویت کننده ها مورد حمله قرار گیرد، Moderna و سایر شرکت های تولید واکسن پیش بینی می کنند که کاهش ایمنی به یک نگرانی تبدیل شود.       استفان بانسل، مدیر عامل شرکت مدرنا گفت: عفونت ناشی از این ویروس کمتر نمی شود.   وی ادامه داد: همانطور که می بینید انواع عفونی آن بیشتر و بیشتر می شود و با جهش این ویروس تمام نشده است.   بانسل افزود: در صورت تاخیر در تقویت، بزرگترین خطر در پاییز، پتانسیل پر شدن مجدد بیمارستان هایی است که آسیب پذیرترین آنها هستند.   وی گفت: در پاییز خطر در کمین ما است و اگر کمپین تقویتی را زودتر از موعد انجام ندهیم ممکن است در این فصل در موقعیت خوبی قرار نگیریم.       به گفته مدرنا، ۵.۹ میلیارد دلار درآمد حاصل از این واکسن در سه ماهه اول سال جاری اغلب از کشورهایی غیر از آمریکا بوده است. این درآمد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، ۱.۷ میلیارد دلار بود.   در همین حال، سازمان بهداشت جهانی این شرکت را تحت فشار قرار داده تا دستور العمل واکسن خود را به اشتراک بگذارد، حتی در صورتی که موفق به سفارش دوزهای بیشتر از طریق برنامه تسهیلات COVAX برای کشورهای کم درآمد و متوسط ​​نشده است.   دیوید ملین، مدیر ارشد مالی این شرکت گفت که COVAX منبع دیگری از عدم قطعیت برای پیش‌بینی‌های این شرکت در سال ۲۰۲۲ است.   وی افزود که COVAX در واقع تثبیت کننده تقاضا از کشورهاست و باید درخواست های هر کشور را قبل از تایید سفارش خود به Moderna تایید کند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • تن هاخ: مقابل شفیلدیونایتد عملکرد بسیار خوبی داشتیم؛ برونو فرناندز در فرم ایده‌آلی قرار دارد