Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@15:00:25 GMT

اخطار حقانی خطاب به نیروهای طالبان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۸۵۴۹

اخطار حقانی خطاب به نیروهای طالبان

برادر وزیر کشور هیئت حاکمه افغانستان از نیروهای طالبان خواست تا از خصومت‌های قبلی گذشت کرده و فرمان عفو عمومی را نقض نکنند.

به گزارش مشرق، «انس حقانی» برادر وزیر کشور هیئت حاکمه افغانستان در یک گردهمایی مردمی در شهرستان «صبری» ولایت «خوست» از نیروهای طالبان خواست تا از خصومت‌های شخصی گذشت کرده و به فرمان عفو عمومی پایبند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «طلوع نیوز»، حقانی گفت: «ما نباید براساس آمال و غضب و قهر شخصی و با فکر انتقام قوانین فرماندهان و اصل نظام اسلامی خود را بشکنیم و به آن صدمه رسانده و نظام اسلامی را بدنام کنیم».

پیش از این «سراج الدین حقانی» وزیر کشور هیئت حاکمه افغانستان هشدار داده بود، افرادی که از فرمان عفو عمومی «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان سرپیچی کنند، براساس شریعت اسلامی محاکمه خواهند شد.

این درحالی است که طالبان همواره تاکید کرده است که نیروهای آن‌ها نسبت به فرمان عفو عمومی پایبند هستند.

چندی پیش «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که نیروهای طالبان نسبت به اجرای فرمان عفو عمومی متعهد هستند و کارمندان و کارکنان دولت سابق افغانستان به علت مخالفت با طالبان در گذشته، مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت طالبان افغانستان وزارت خارجه طالبان هبت الله آخوندزاده سراج الدین حقانی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فرمان عفو عمومی نیروهای طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا