Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه لبنان اعلام کرده که در برخی از کشورها از جمله عربستان، مصر و عراق دو شعبه رای گیری و در دیگر کشورهای محل برگزاری انتخابات یک شعبه رای‌گیری تعیین شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، در همین ارتباط اولین شعبه‌های رای‌گیری برای رای‌دهی لبنانی‌های خارج از این کشور صبح امروز در دمشق، تهران و مسقط آغاز به کار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار لبنانی‌های مقیم خارج که برای مشارکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند ۲۲۵ هزار و ۱۱۴ نفر اعلام شده که این رقم، سه برابر بیشتر از آمار انتخابات سال ۲۰۱۸ است.

انتخابات پارلمانی در لبنان ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و رای دهندگان برای شرکت در بیست و چهارمین دوره پارلمانی، در انتخابات حضور خواهند یافت. در این دوره نیز انتخابات برای دومین بار در ۱۵ حوزه انتخابی طبق قانون نسبیت برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه انتخابات پارلمانی لبنان مطابق قانون نسبی یا قانون تناسبی برگزار می‌شود رای‌دهندگان در خارج نیز فقط می‌توانند به یکی از لیست‌های انتخاباتی در حوزه انتخاباتی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند، رای دهند. علاوه بر آن می‌توانند به یک فرد در همان لیست تحت عنوان رای ترجیحی رای بدهند.

۱۲۸ کرسی پارلمانی لبنان بنابر آنچه فهرست‌های مخصوص به هر حزب یا جریان یا فراکسیون به دست آورده است، توزیع می‌شود.

رأی گیری با برگه‌های رسمی رأی برگزار می‌شود که وزارت کشور پیشتر آن‌ها را آماده کرده است. این برگه‌ها حاوی اسامی فهرست‌ها و اعضا و تصویر نامزدها است.

در این دوره از انتخابات پارلمانی لبنان، ۷۱۸ نامزد در قالب ۱۰۳ لیست با یکدیگر رقابت می‌کنند. به عبارت دیگر برای هریک از ۱۲۸ کرسی پارلمانی بیش از ۵ نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این دوره ۱۱۸ زن در لیست‌های انتخاباتی حضور دارند که بیشترین تعداد حضور بانوان در ادوار انتخابات پارلمانی است.

از آنجایی که نظام سیاسی حاکم بر لبنان نظام پارلمانی است، ائتلاف‌ها و گرایش اکثریت در پارلمان همواره نقشی اساسی در تقسیم قدرت در این کشور داشته و روند مسایل و اولویت‌ها را تعیین می‌کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی لبنان کشورهای عربی مصر انتخابات پارلمانی پارلمانی لبنان رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ پایان می‌یابد.

ستاد انتخابات کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه