Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس  بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات کورش آسایش گزینه اول. بازار همچنان میل به نزول نداشته و وضعیت بنیادی خوبی دارد. فردین آقابزرگی گزینه اول. به دلیل فزونی تقاضا و اشتیاق خرید ناشی از انتظارات تورمی. آرتا اسدی گزینه سوم. با توجه به این که یک مقاومت قدرتمند تکنیکالی وجود دارد و همچنین روند تقریبا توان خود را از دست داده، همچنین از سوی دیگر اتفاقات بسیار مهم که سبب رشد بازار شود، وجود ندارد. اکبر ادهم  گزینه دوم. با توجه به روند عادی در معاملات و عدم وجود اخبار منفی در روزهای تعطیل، بدون تغییر چشمگیر خواهد بود. آراد پورکار گزینه دوم. بازار هنوز در محدوده‌ مقاومتی است و از طرفی اکثر نمادها واگرایی‌های منفی در کوتاه مدت دارند. تا زمانی که این موارد حل نشود به نظرم رشد خیره کننده‌ای نداریم. محمد خبری زاد گزینه اول. با توجه به دورنمای تورمی کشور و همچنین رشد قیمت‌های جهانی پیش‌بینی می‌شود بازار مثبت باشد. ندا رضایی گزینه اول. با توجه به افزایش قیمت نفت و نشانه‌هایی از حذف قیمت‌گذاری دستوری و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بازار مثبت پیش‌بینی می شود. بابک سالاروند گزینه دوم. با توجه به ثابت ماندن محدوده بهای نفت و انتظارات تورمی (به گزارش بانک مرکزی) هنوز کمبود نقدینگی را در بازار شاهد هستیم. همچنین معاملات هفته گذشته نیز حاکی از این موضوع بود، در نتیجه هفته پیش‌رو بدون تغییر چشمگیری پیش‌بینی می‌شود. حسین مریدسادات گزینه دوم. با توجه به اصلاح زمانى در نمادهاى شاخص‌ساز و رشد كماكان نمادهاى كوچك و متوسط بازار، مى‌توان بازار متعادل و رو به بالا را پيش بينى کرد. علی ملک لی گزینه اول. شاخص از نظر تکنیکال مستعد صعود است و با اخبار خوب اقتصادی انتظار هفته‌ای سبز را داریم.

با توجه به انتخاب ۵۰ درصدی گزینه اول (مثبت، افزایشی) و ۴۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد شاخص کل در هفته پیش رو روندی متعادل به سمت مثبتی را داشته باشد.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص کل پیش بینی بورس نظرسنجی بورس پیش بینی بدون تغییر گزینه دوم گزینه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تعطیلات آخر هفته و همچنین تعطیلی بازار طلا، ارز و سکه همچنان مشاهده می‌شود که نرخ‌گذاری دلار در برخی از کانال‌های تلگرامی ادامه دارد به طوری که قیمت دلار در این کانال‌ها از صبح امروز (۱۵ اردیبهشت‌ماه) با نوسان قیمت همراه بوده است.

بنابراین گزارش، باید اشاره کرد که قیمت دلار با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما از هفته گذشته تاکنون روند کاهشی به خود گرفته؛ طوری که با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریدار و فروشی در این بازار نیست.

طبق گفته‌ها، ثبات و آرامش در بازار ارز آزاد حاکم اما نرخ‌گذاری کانال‌های تلگرامی همچنان گریبان‌گیر این بازار است و بدون توجه به تعطیلی بازارها، هم‌اکنون در این کانال‌ها دلار به ۶۱ هزار و ۲۲۰ تومان رسید.

کد خبر 6096245 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان