Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که جمعه ۱۶ اردیبهشت در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد بیان کرد: ماه مبارک رمضان آغاز تمرین تقواست و کسانی که بعد از ماه مبارک این تمرین را ادامه می‌دهند به یاری خدا موفق می‌شوند سرمایه تقوا را برای خود حفظ کنند.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) خارج کردن امت از ظلمت به سمت نور بود؛ انقلاب اسلامی امت را از شرک به توحید، از ظلم به عدل، از فساد به صلاح، از ولایت طاغوت به ولایت خدا و از بدعت‌ها به سنت‌ها خارج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمعه قزوین درباره نمونه‌ای از بدعت که امروز در جامعه دیده می‌شود؛ اظهار کرد: آرامستان امروز به شلوغستان ساز تبدیل شده است، آرامستان که محل تذکر است و حتی توصیه شده در مراسم تشییع احوالپرسی صورت نگیرد، امروز محل سازنوازی شده که این نمونه‌ای از بدعت‌هاست و اگر ادامه پیدا کند ۱۰ سال دیگر قدرت می‌یابد و دیگر نمی‌توان مقابل آن ایستادگی کرد.

وی سپس درخصوص گرانی‌های اخیر گفت: امروز گرانی به ویژه در حوزه آرد و نان چالش‌هایی را در جامعه به ویژه فضای مجازی ایجاد کرده است لذا اینجا از فرصت استفاده می‌کنم و هم به دولت انقلابی هم به دلسوزان انقلاب نکاتی را عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

ماجرای گریه شهید رجایی به خاطر سؤال امام (ره) از علت گرانی پنیر / واکنش منفی امام (ره) به پیشنهاد گرانی نان در دولت موسوی

ابطحی: آقای رئیسی، به مردم بگید چی کار دارید می کنید

خضری تأکید کرد: هماگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در حال حاضر در یک جنگ ترکیبی به سر می‌بریم، جنگی که در آن اتاق اقتصادی دارد، اتاق روانی و امنیتی هم دارد؛ در واقع وقتی می‌گوییم جنگ ترکیبی یعنی دشمن یک ستاد فرماندهی دارد و ما نیز در جبهه حق باید ستاد فرماندهی و قرارگاه جهاد ترکیبی داشته باشیم که نشان‌دهنده اقتدار جبهه حق باشد.

دولت از حوزه رسانه غافل نشود

وی بیان کرد: در چنین شرایطی وقتی دولت یک تصمیم اقتصادی می‌گیرد نباید از حوزه رسانه غافل شود و در کنار تصمیمات خود اقناع نخبگان و اقناع افکار عمومی را در دستور کار خود داشته باشد.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر چندین مرتبه درباره موضوع گمان مردم سخن گفته‌اند و به مالک اشتر تأکید کردند که گمان مردم نسبت به حاکمیت اهمیت بسیار دارد؛ این یعنی خیلی مهم است که مردم درباره حاکمیت چگونه فکر می‌کنند.

وی افزود: امام علی (ع) می‌گویند که اگر مردم نسبت به حکومت تو گمان ظلم بردند برای آن‌ها عذر خودت و دلایل تصمیمات خودت را آشکار کن زیرا این کار تو گمان آن‌ها را نسبت به حاکمیت اصلاح می‌کند و این مهربانی تو نسبت به مردم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سه مدل تصمیم‌گیری در وادی حکمرانی وجود دارد، تصمیم بین خوب و خوب، تصمیمی بین خوب و بد، تصمیم بین بد و بد و هر دولتی در هر شرایطی که باشد این سه مدل تصمیم‌گیری را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دولت گذشته کاری کرده است که دولت سیزدهم امروز باید ۹۰ درصد تصمیماتش را بین بد و بد دیگر داشته باشد و این همان مین‌گذاری دولت گذشته است.

تصمیم درباره یک محصول استراتژیک

حجت‌الاسلام خضری اظهار کرد: در چنین شرایطی که تاب‌آوری مردم کم شده و قاچاق آرد ۲۰۰۰ برابر شده دولت باید برای قیمت آرد و گندم که یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود، تصمیمی می‌گرفت؛ این تصمیم یا منجر به تورم می‌شد یا خروج سرمایه از کشور را در پی داشت؛ یعنی دولت باید بین ۲ تصمیم بد یکی را انتخاب می‌کرد.

وی افزود: بنابراین گرانی آرد که منجر به تورم شده و اقشار محروم و مستضعف را دچار چالش کرده به این دلیل است که دولت می‌خواهد با دلالی‌های آرد و گندم مقابله کرده و مانع از خروج این سرمایه عظیم از کشور شود.

امام جمعه موقت قزوین گفت: در چنین شرایطی ۲ راهکار وجود دارد اول پیاده‌سازی مدل جهادی اقتصاد مقاومتی در جامعه و دوم بازگشت به مسلخ سازش و تسلیم؛ آن‌ها که امروز بعد از ۸ سال چشمانشان را باز کرده‌اند، تمام تلاششان را به کار گرفته‌اند که دولت را به مسلخ تسلیم و سازش بکشانند.

وی تصریح کرد: در این شرایط دولت باید در مرحله اول با نخبگان جامعه سخن بگوید و اجازه گمان بد به آن‌ها ندهد و در مرحله دوم به قشر محروم و مستضعف جامعه نسبت به کالاهای اساسی اطمینان بدهد.

اجازه ندهید ادبیات شما با دشمن یکی شود

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه سخنانش تأکید کرد: روی سخن من با دلسوزان انقلابی است، اجازه ندهید ادبیات شما با ادبیات دشمنان یکی شود؛ در قضاوت‌های خود افرادی که با اشرافی‌گری زندگی کردند با آن‌ها که طعم محرومیت را چشیده‌اند با یک چوب نرانید.

وی افزود: همه ما از ابتدای تشکیل دولت می‌دانستیم که دولت نقاط ضعف و قوت دارد؛ نقاط قوت را ببینیم و درباره نقاط ضعف خیرخواهانه و با ادبیات نصحیت‌گونه سخن بگوییم.

این مسئول در پایان گفت: کسی نمی‌خواهد نقاط ضعف دولت را مخفی کند اما باید با خیرخواهی و ادبیات درست و به دور از دشمنی انتقاد کرده و راهکار درست ارائه دهیم؛ بدون اینکه ادبیات‌مان با دشمن یکی شود؛ اینکه بخواهیم خیرخواهانه نقاط ضعف را ببینیم و درباره‌شان انتقاد کنیم و راهکار ارائه دهیم به معنای چشم‌پوشی از نقاط ضعف دولت نیست.

۲۱۲۱۷

۲۱۷

کد خبر 1628503

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه جمعه جمعه قزوین نقاط ضعف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

خبرآنلاین نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

گفتنی است که، در سال گذشته کشور‌های گوناگون در منطقه شاهد برگزاری انتخابات بوده‌اند. ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تازگی پشت سر گذاشته، عراق پس از ۱۰ سال انتخابات شورای استانی برگزار کرد و پاکستان انتخابات پارلمانی داشت. ترکیه هم یکی از سخت‌ترین انتخابات‌های ۱۰۰ سال اخیر را که منجر به انتخاب دوباره اردوغان به عنوان رئیس‌جمهور بود از سر گذراند.

خبرآنلاین، در گزارشی با عنوان «انتخابات در منطقه جنگ زده؛ از روند نزولی «مشارکت» در ایران تا «صف بلند» رأی دادن در ترکیه / مشارکت در انتخابات پاکستان و عراق چقدر بود؟» به بررسی این انتخابات پرداخته بود که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید؛ «انتخابات پاکستان ماه گذشته در این کشور در شرایطی دشوار برگزار شد. ۴۸ درصد از واجدین شرایط رای دادن، در این انتخابات شرکت کردند. این در حالیست که نرخ مشارکت در انتخابات سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد بوده است. به‌نظر می‌رسد کاهش میزان رای دهندگان به زندانی شدن عمران خان و از هم گسیختن حزبش مرتبط است. پیش از انتخابات هم حزبی‌های عمران خان مجبور شدند به صورت مجزا وارد انتخابات شوند.

آخرین انتخابات پارلمانی که در عراق برگزار شد، از نظر تعداد شرکت‌کنندگان نتوانست دولت عراق را راضی کند. دولت عراق سال ۲۰۲۱ اعلام کرد ۶۶ درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی، برگه رای گرفته‌اند. البته این به معنای آن نیست که همه آنها پای صندوق‌های رای رفته باشند. اما به‌هر حال کمیسیون انتخابات همان میزان ۶۶ درصد را به‌عنوان مشارکت مردم عراق در انتخابات اعلام کرد.

بیش از ۸۴ و نیم درصد از جمعیت رای‌دهندگان ترکیه در انتخابات سال ۲۰۲۳ شرکت کردند که رقمی چشمگیر به‌نظر می‌رسد. انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه مه ۲۰۲۳ همزمان با انتخابات پارلمانی در راستای تعیین رئیس‌جمهور برای یک دوره پنج ساله برگزار شد. اردوغان، که نامزد اصلی حزب عدالت و توسعه بود، برای انتخاب مجدد به عنوان نامزد مشترک ائتلاف خلق، که شامل حزب حرکت ملی و دو حزب کوچک‌تر دیگر است، شرکت کرد. اتحاد ملت، متشکل از شش حزب مخالف از جمله حزب اصلی اپوزیسیون حزب جمهوری خلق، کمال قلیچ‌دار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کرد.»

tags # حسن روحانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی