Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس تفحص از واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی، آخرین روند تفحص از این واگذاری را تشریح کرد.

جلال محمودزاده نایب‌رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از واگذاری «هلدینگ پتروشیمی باختر» به بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایران اکونومیست، در تشریح آخرین روند این تفحص در مجلس، اظهار کرد: پس از واگذاری این هلدینگ ، بخش خصوصی که واگذاری به آن انجام شده بود بر خلاف مفاد قرارداد، 5 درصد از سهام صندوق بازنشستگی فولاد از این پتروشیمی که متعلق به دولت بود را به نام خود کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما در راستای محورهای تحقیق و تفحص پیگیر این موضوع هستیم، افزود: علاوه بر این دادگاهی که برای رسیدگی به این پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده بود، در نهایت پس از بررسی‌ها ، قاضی حکم به برگشت این 5 درصد سهام که ارزش آن بیش از 10 هزار میلیارد تومان است، به صندوق بازنشستگی فولاد (دولت) داده است.

نایب رئیس هیئت تفحص از واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر ، ادامه داد: بر اساس حکم صادره از سوی محاکم قضایی پنج درصد سهام تصاحب شده پتروشیمی باختر توسط بخش خصوصی به بخش‌های دولتی و عمومی اعاده شد.

محمودزاده بیان کرد: هم زمان با رسیدگی‌ها از سوی هیئت تحقیق و تفحص  درباره این واگذاری، پرونده‌هایی نیز در سازمان بازرسی، و چند شعبه در محاکم قضایی و همچنین دیوان محاسبات کل کشور به منظور رسیدگی به مسائل مربوط به واگذاری این پتروشیمی تشکیل شده است.

نماینده مهاباد در مجلس تصریح کرد: روند رسیدگی به پرونده واگذاری پتروشیمی باختر در مراحل آخر خود قرار دارد که به زودی تکمیل شده و گزارش آن جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه خواهد شد.

به گزارش ، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه، 7 آبان ماه 99 مجلس شورای اسلامی با 177 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 241 نماینده حاضر در جلسه، با انجام طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند که اعضای این هیئت در خرداد ماه سال جاری تعیین و اقدامات اجرایی تفحص آغاز شده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هلدینگ پتروشیمی باختر تحقیق و تفحص بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها پولدار می‌شوند

به گزارش همشهری آنلاین، مدیران هلدینگ خلیج فارس در جلسه امروز هیئت مدیره استقلال اعلام کردند که تا آخر فصل با کادر فنی و بازیکنان این تیم تسویه حساب می‌کنند و همچنین طلب فصل قبل برخی از اعضای این تیم را هم پرداخت می‌کنند. از این رو استقلالی‌ها طی یک ماه آینده پولدار شده و در شرایط مالی خوبی قرار خواهند گرفت.

در جلسه امروز هیئت مدیره استقلال همچنین در ارتباط با مطالبات این باشگاه هم گزارشی به مدیران هلدینگ داده شد تا حسابرسی‌های لازم در ارتباط با پرداخت این مطالبات انجام شود.

کد خبر 847899 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • نام استقلال تغییرناپذیر است
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها