Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:00:25 GMT

ائمه جمعه استان اردبیل در نماز جمعه چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۸۹۴۸

ائمه جمعه استان اردبیل در نماز جمعه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماز جمعه این هفته (۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

انتظار مردم از دولت، مقابله با گرانی‌ها و مفسدان اقتصادی است

امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تشریح خدمات ارزنده هشت ماهه دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: پرداخت بدهی‌های کلان دولت گذشته، مهار بیماری کرونا، افزایش فروش نفت و توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی را از جمله دستاوردهای مهم دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام رضا باوقار بر توجه جدی دولت به معیشت مردم تاکید کرد و افزود: انتظار مردم از دولت فعلی، مقابله با گرانی‌های افسار گسیخته و مبارزه با نفوذی‌ها، مفسدان و دلالان اقتصادی است.

وی گفت: به‌رغم توطئه‌های مکرر دشمنان جهت دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب اسلامی ایران، مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس بخوبی نشان دادند که همچنان پشتیبان آرمان‌های انقلاب ،نظام و رهبری هستند.

وضعیت جاده‌های شهرستان اصلاندوز قابل قبول نیست

حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز در نماز جمعه این هفته گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات شهرستان اصلاندوز مغان، در حوزه‌ راه و جاده‌های مواصلاتی است که به هیچ عنوان وضعیت جاده‌های منطقه اصلاندوز قابل قبول نیست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس، بیان کرد: مقام معظم رهبری در آن سخنرانی بر لزوم گسترش میدان مقاومت در برابر استکبار جهانی تاکید کردند و به همراهی و دفاع همیشگی از مظلومان جهان به‌ویژه فلسطین قهرمان اشاره کردند که ما هم باید مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه اصلاندوز با تبریک هفته معلم به معلمان جامعه، تصریح کرد: با توجه به روایات و احادیث متعدد از ائمه اطهار(ع) هیچ صدقه‌ای برتر از تعلیم و آموزش نیست از این رو معلمان در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارند و به عنوان هدایتگران انسان‌ها در سطح جوامع شناخته می‌شوند که باید قدردان زحمات قشر تلاشگر فرهنگیان باشیم.

وی با بیان اینکه اتحاد مسئولان رمز توسعه و پیشرفت است، ادامه داد: شهرستان اصلاندوز با توجه به اینکه جدیدالتاسیس می‌باشد بنابراین کمبودهایی در عرصه‌های مختلف دارد که امیدواریم با اتحاد مسؤولان که رمز اساسی توسعه و پیشرفت است در شهرستان اصلاندوز مغان شاهد رفع مشکلات و آبادانی منطقه باشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به عدم وجود بیشتر ادارات در شهرستان اصلاندوز، گفت: با توجه به اینکه منطقه اصلاندوز در سال‌های اخیر به شهرستان ارتقا یافته است باید مسئولان استانی نسبت به استقرار و ایجاد ادارات در منطقه برای خدمات رسانی به مردم اهتمام لازم را داشته باشند و این مهم اتحاد مردم را نیز برای حمایت از دولت می‌طلبد.

عزل و نصب مدیران با شایسته سالاری انجام شود

حجت‌الاسلام کریم اسدی، امام جمعه شهرستان خلخال با تبریک هفته معلم و پاسداشت مقام شهید‌مرتضی مطهری اظهار کرد: مدیریت عالی و اجرایی استان اردبیل، سریعا مدیران‌کل استان را تعیین تکلیف کنند. 

وی با انتقاد از وضعیت داروخانه بیمارستان امام خمینی(ره) خلخال، خواستار رسیدگی سریع به وضعیت این داروخانه شد و افزود: وضعیت فعلی داروخانه و خدمت‌رسانی آن به‌هیچ‌وجه در شان مردم خلخال نیست.

امام جمعه شهرستان خلخال، جاده خلخال- کلور- درام را یک جاده ملی و مهم برای استان اردبیل عنوان و خواستار تسریع عملیات اجرایی این پروژه راه‌سازی در خلخال شد.

 حجت الاسلام اسدی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که فصل کاری در شهرستان خلخال محدود است گفت: امیدواریم مدیران به این امر مهم توجه داشته باشند و فرصت‌سوزی نکنند.

مسئولان نسبت به مردم گوش شنوا داشته باشند

حجت‌الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه هرچیزی ادبی دارد و ادب مجلس، گوش دادن است گفت:  ادب مسئولین نسبت به مردم، گوش دادن و شنیدن است بنابراین مسئولین  اگر می‌خواهند ترقی کنند باید گوش شنوا داشته باشند.

وی افزود: هر خبری نیازمند تبیین، تحلیل و اطلاعات کافی است تا مردم با عمل و خویشتن‌داری در دام دشمن گرفتار نشوند.

حجت الاسلام نعمتی به جهاد تبیین اشاره کرد و اذعان داشت: در جهاد تبیین نگاه مسؤولین و مردم نباید تنها به موضوع اقتصاد محدود شود، چرا که اقتصاد یک شاخص است و شاخص‌های دیگری چون امنیت، پیشرفت‌های علمی، نوآوری، دیپلماسی هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: صاحب‌نظران باید با مطالبه‌های عالمانه و منطقی خود مسؤولان را به چالش بکشانند  و در این میان نباید کسی ناراحت شود چرا که مطالبه‌گری و روشنگری، حق اصحاب رسانه و مردم است.

امام جمعه شهرستان نیر به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: مردم به‌ویژه  اقشار محروم جامعه، در شرایط سخت مالی و معیشتی به سر می‌برند و مردم از دولت جهادی و انقلابی توقع دارند، جلوی گرانی‌های بی‌منطق گرفته شود. 

حجت الاسلام نعمتی در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان نیر، افزود: بعضی پروژه‌ها و مشکلات در منطقه همچنان در انتظار حمایت مدیران ارشد استانی است عنوان مثال  پروژه بولاغلار بعد از چندین سال، متاسفانه در همان نقطه اول مانده است.

اساس‌ و ریشه اسلام و انقلاب، تبیین است

حجت‌الاسلام جواد میرزایی در خطبه‌های نمازجمعه شهر بیله‌سوار اظهار کرد: یکی از اقسام تقوا، تقوای لفظی و زبانی است که باید مومنین این نوع از تقوا را بیشتر مدنظر قرار دهند چرا که تباهی و خسران انسان ریشه در عدم رعایت همین قسم از تقوا است.

وی در خصوص جهاد تبیین تصریح کرد: امروز دشمن با تحریف و وارونه جلوه دادن در بحث گفتمان‌سازی و ارزش‌های انقلاب اسلامی وارد میدان شده و تنها راه خنثی‌سازی توطئه دشمنان، جهاد تبیین بوده و اساس‌ و ریشه اسلام و انقلاب اسلامی هم بر پایه تبیین بنا شده است.

امام جمعه موقت بیله‌سوار بیان کرد: جهاد فقط به دست گرفتن شمشیر و سلاح در میدان نبرد نیست و ابعاد مختلفی همچون جهاد فکری، علمی، تبلیغی، مالی و ... را نیز شامل می‌شود که وظیفه مسؤولان و خواص جامعه، استفاده از جهاد تبیین و پاکسازی فضای غبارآلود جامعه از تحریف و توطئه دشمنان است.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه اصلاندوز نماز جمعه محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان شهرستان اصلاندوز استان اردبیل حجت الاسلام داشته باشند جهاد تبیین نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس حقیقی‌نیک با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه نیز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌ جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی (ره) به سوگواری می‌پردازند که سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

وی در پایان گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 6093989

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان