Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:17:18 GMT

آمار واقعی مرگ‌های کرونایی در جهان ۱۵ میلیون نفر است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۹۳۰۹

آمار واقعی مرگ‌های کرونایی در جهان ۱۵ میلیون نفر است

‌سازمان جهانی بهداشت (WHO) برآورد کرده که همه‌گیری کووید ۱۹ باعث مرگ تقریباً ۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان شده است، تنها در هند چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مرگ ناشی از کووید روی داده که ۱۰ برابر ارقام رسمی اعلام شده است.

به گزارش ایمنا، این سازمان معتقد است که بسیاری از کشورها شمار مرگ و میر ناشی از کووید را کمتر از میزان واقعی برآورد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، تاکنون تنها حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار مورد مرگ به دلیل ابتلاء به کرونا در جهان گزارش شده است.

بنابر گزارش جدید این سازمان، تنها در هند چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مرگ ناشی از کووید روی داده که ۱۰ برابر ارقام رسمی اعلام شده است. این رقم تقریباً یک سوم مرگ و میر ناشی از کووید در جهان است.

با این حال دولت هند این برآورد را زیر سوال برده و در مورد شیوه ارزیابی ابراز نگرانی کرده است. این در حالی است که مطالعات دیگر به نتایج مشابهی در مورد مقیاس مرگ و میر در این کشور رسیده‌اند.

معیاری که توسط سازمان جهانی بهداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد، مرگ و میر "اضافی" نامیده می‌شود. یعنی تعداد افرادی که بیش از آمار قابل انتظار و براساس نرخ معمول مرگ و میر در همان منطقه قبل از آغاز همه‌گیری، جان خود را (در این دو سال) از دست داده‌اند.

این محاسبات همچنین مرگ و میرهایی را در نظر می‌گیرد که مستقیماً به کووید مربوط نیست بلکه در عوض به خاطر عوامل دیگری مانند عدم دسترسی افراد به بیمارستان برای مراقبت اتفاق افتاده است.

با این وجود سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که تصور می‌شود اکثر این ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مرگ اضافی که بیشتر از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار مرگ گزارش شده، است مستقیماً به ویروس کووید مرتبط بوده نه سایر عوامل.

براساس ارقام سازمان جهانی بهداشت، علاوه بر هند کشورهای روسیه، اندونزی، آمریکا، برزیل، مکزیک و پرو هم دارای بالاترین ارقام مرگ و میر "اضافی" هستند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این گزارش همچنین به نرخ مرگ و میر "اضافی" نسبت به جمعیت هر کشور هم پرداخته و بر اساس آن، نرخ مرگ و میر "اضافی" در بریتانیا مانند آمریکا، اسپانیا و آلمان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بالاتر از میانگین جهانی بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 573136

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت چرایی بالا بودن مرگ های کرونایی مرگ های کرونایی در جهان شمار مرگ و میر ناشی از کووید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جهانی بهداشت ناشی از کووید مرگ و میر هزار مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها

یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، درخصوص جزئیات فراخوان‌های منتشرشده از سوی بنیاد برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی (خصوصی و دولتی)، طی سه مرحله فراخوان انجام و در هر مرحله تعدادی کد شغل از سوی سازمان‌ها، اعلام شد.

وی ادامه داد: در آخرین فراخوان، حدود ۳ هزار کد شغل، براساس اعلام نیاز سازمان‌ها و ارگان‌ها اعلام شد.

کیخا گفت: سال گذشته، طی یک فراخوان نیمه متمرکز برای بخش خصوصی، حدود ۵۰۰ کد شغل با اعلام نیاز از ۹۰ شرکت خصوصی، اطلاع‌رسانی شد و حدود ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی به ارگان‌هایی که بیشترین استقبال برای ورود به آنها در فراخوان‌ها، وجود داشت اشاره کرد و گفت: از میان دستگاه‌های دولتی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بنادر بیشترین آمار جذب نخبگان را داشته است که حدود ۱۴۰ نفر، به این ارگان معرفی شدند.

معاون سرآمدان بنیادملی نخبگان، به چگونگی تعیین کد شغل‌ها در فراخوان‌های استخدامی نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: اغلب ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط براساس نیاز سازمانی خود، کد شغل‌هایی را اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: ابتدا، کد شغل‌ها توسط سازمان‌ها به سازمان اداره استخدامی ارائه می‌شود و سپس این سازمان باید کد‌های اعلام‌شده را تایید کند.

کیخا درخصوص جایگاه‌های شغلی که در فراخوان‌ها برای نخبگان درنظر گرفته می‌شود، گفت: جایگاه‌های شغلی، اغلب نخبگانی است و براساس تخصص نخبگان درنظر گرفته می‌شود، اما ممکن است در یک سازمان، نخبه به‌عنوان کارشناس اداری هم استخدام شود.

وی به «سامانه دانا» اشاره کرد و توضیح داد: بعد از اینکه فراخوان‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان منتشر شد، افراد می‌توانند از طریق سامانه دانا، مدارک موردنیاز را ارسال کرده و از شرایط استخدامی برای نخبگان، اطلاعات جامعی را به‌دست آورند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پایان از ورود بنیاد ملی نخبگان به حوزه علوم انسانی و اجتماعی برای فراخوان‌های استخدامی خبر داد و گفت: در ارگان‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، ظرفیت‌های مختص نخبگان علوم انسانی را برای جذب، در فراخوان‎ها اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان