Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته عالی پزشکی یمن «دکتر مطهر الدرویش» فاش کرد که در مدت ۳۰ روز از آغاز آتش بس ۱۲ بیمار در حالی که منتظر پرواز‌های ادعایی وعده داده شده از سوی سازمان ملل و ائتلاف متجاوز بودند جان خود را از دست دادند.

 خبرگزاری یمن (سبا) به نقل از  این مقام یمنی نوشت: ائتلاف متجاوز با سرباز زدن از بازگشایی فرودگاه صنعا بر علی رغم انقضای نیمی از اساس آتش بس دو ماهه اعلام شده از سوی سازمان ملل مسیر ورود خروج مواد غذایی-دارویی و بیماران را بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ممانعت ائتلاف متجاوز از اجرای آتش بس در خصوص فرودگاه بین المللی صنعا را جنایت شنیع علیه بشریت و زندگی دانست، زیرا وعده‌های دروغین و تعطیلی فرودگاه باعث مرگ تعدادی از بیماران یمنی شده است که بود با اولین پرواز تجاری به سوی فرودگاه به پایتخت اردن، امان، سفر کنند.

دکتر الدرویش تاکید کرد که دستکاری و عدم رعایت مفاد آتش بس کشور‌های متجاوز منجر به محرومیت تعدادی از بیماران از سفر به خارج از کشور شد و اعتبار سازمان ملل و کشور‌ها تجاوز به مردم یمن و جهان آزاد را آشکار کرد.

الدرویش با اشاره به کذب بودن ادعا‌های سازمان‌های بین المللی و لفاظی‌های آن‌ها در مورد انسانیت و کمک به غیرنظامیان بی گناه، سازمان ملل را مسئول اجرا نشدن آتش‌بس از سوی ائتلاف متجاوز شد.

رئیس کمیته پزشکی از مردم آزاده جهان و همه سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا برای حفظ جان مردم و بیماران یمن مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و تسلیم دیکته‌های کشور‌های متجاوز و جنایت‌کاری آن‌ها علیه بیماران و انسانیت نشوند.

اواخر فروردین ماه امسال بین یمن و نیرو‌های ائتلاف متجاوز با میانجیگری سازمان ملل، آتش‌بس برقرار شد تا حملات متوقف شده و کشتی‌های حامل غذا و مواد دارویی به یمن برسد. از آن زمان تاکنون منابع نظامی یمن بار‌ها از نقض آتش‌بس از سوی نیرو‌های ائتلاف خبر داده اند. جنبش انصارالله در پاسخ به اقدامات ائتلاف سعودی هفته گذشته اعلام کرد پاسخ به لغو آتش بس سازمان ملل در یمن از ریاض تا ابوظبی بسیار دردناک خواهد بود و نیرو‌های مسلح و کمیته‌های مردمی برای برخورد با هرگونه تجاوزی آماده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه جنگ یمن بیماران بدحال سازمان ملل ائتلاف متجاوز سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران