Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان حدادی یکی از سوژه‌های روز ورزش کشور است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ احسان حدادی را می‌توان به دلیل عملکرد نه چندان مطلوب و حواشی چند سال اخیرش به عنوان سرشناس ترین چهره دوومیدانی و البته یکی از پرهزینه ترین ورزشکاران ایران نام برد. حدادی ابتدا با کسب مدال نقره در بازی های المپیک لندن دست به تاریخ سازی بزرگی زد و نام خود را در ورزش ایران جاودانه کرد اما در ادامه این «حاشیه» بود که بیش از هر چیز نام این ورزشکار بر سر زبان ها نگه داشت!

پرتابگر کشورمان در چند سال گذشته حواشی زیادی داشت از خارپاشنه و بحث با خبرنگاران گرفته تا اردوی پرهزینه در آمریکا، مواردی که البته هر زمان با مخالفت منتقدین همراه شد با حمایت مسئولین فدراسیون و کمیته ملی المپیک به سود این «چهره خاص» خاتمه یافت تا در نهایت آنچه که نباید اتفاق می افتاد در المپیک توکیو رخ داد و یک ناکامی بزرگ برای این تک چهره دوومیدانی ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناکامی که نشان داد تمام هزینه‌های هنگفتی که برای موفقیت او در این مدت صرف شد، به «هیچ» رسید.

علی ثمری، عضو سابق تیم ملی دوومیدانی و دارنده مدال طلای آسیا درباره صرف این هزینه‌ها و اعتراض برخی از ملی‌پوشان نسبت به حمایت مالی بیشتر فدراسیون از احسان حدادی، به خبرنگار برنا گفت: انتقادها در مورد تفاوت هزینه‌هایی که برای حدادی و سایر دوومیدانی کاران می‌شود به جاست اما نه به این معنی که حقی از آنها به دلیل حمایت از احسان تضییع شده باشد. این ورزشکاران باید به دنبال حق خودشان باشند. این موضوع را هم باید مدیران فدراسیون و مسئولین رسیدگی کنند تا شرایط برای همه یکسان باشد. من می‌گویم احسان شناسنامه دوومیدانی است و باید خرجش کنند اما مسئولان باید عدالت را رعایت کنند و برای استعدادها هزینه کنند. باور کنید اگر به احسان نرسند دوومیدانی همین بودجه را دیگر نخواهد داشت. بچه‌ها نیاز به اردوی خارجی دارند، نیاز به امکانات دارند، نیاز به مربی طراز اول دارند اینها مواردی است که فدراسیون باید شرایطش را فراهم کند.

وی افزود: حدادی ورزشکار بزرگی است و وجودش برای تیم لازم است و حتی اگر نتیجه لازم را هم نگیرد. حدادی شناسنامه دوومیدانی است و اتفاقا این شناسنامه بودن هم سخت است. درست است حدادی آن نتیجه مورد نظر را در المپیک نگرفت ولی بیاییم فضای پشت سر آن را هم ببینیم. مصدومیتش را ببینیم. از دید من بودنش برای تیم الزامی است و خوشبختانه دیگر دوران آسیب دیدگی را هم پشت سر گذاشته و قطعا با تمرین و ریکاوری خوب می تواند دوباره نتایج خوبی را برای تیم ملی کسب کند. به نظرم در همه این سال ها احسان با وجود افتی که داشته اما همچنان سلطنتش ادامه دارد و بودنش در کنار تیم واقعا اثرگذار است.

حدادی که حالا بعد از ناکامی در المپیک توکیو نشان داد از نسخه همیشگی خود فاصله گرفته، باز با همان خبر همیشگی  تمرین در آمریکا و حضور در چند مسابقه باز حاشیه ساز شده است. مسئله‌ای که البته به گفته علی رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی هزینه‌ای برای این فدراسیون نخواهد داشت.

رضایی در آخرین گفت‌وگوی خود در واکنش به حضور حدادی در آمریکا اظهار داشت: آقای حدادی قرار نیست هیچ اردویی در آمریکا داشته باشد. قبلا هم اعلام کرده‌ایم هر ورزشکاری حتی اگر بخواهد با هزینه شخصی به اردوی برون مرزی برود باید این موضوع در کمیته تخصصی فدراسیون بررسی شود و بعد از تایید به شورای برون مرزی می‌رود. از طرفی اگر فدراسیون هم بخواهد هزینه‌ای بدهد به میزان هزینه اردوهای داخلی پرداخت می‌کنیم. قرار است برای احسان حدادی دعوتنامه ارسال شود که در دو مسابقه سطح بالا شرکت کند. در این صورت هیچ هزینه‌ای از طرف فدراسیون پرداخت نمی‌شود چون بر اساس دعوتنامه هزینه‌های ورزشکار در یک بازه زمانی مشخص برعهده برگزار کننده مسابقه است. البته هنوز دعوتنامه‌ای نیامده و اگر ارسال نشود حدادی شرکت نمی‌کند.

با مرور حواشی چند سال اخیر حدادی و آن چالش همیشگی هزینه‌های مربوط به روند آماده سازی این پرتابگر به نظر می‌رسد با وجود تکذیب دبیر فدراسیون مبنی بر عدم پرداخت هزینه، بحث حضور حدادی در آمریکا و همزمانی این اتفاق با تعویق تقریبا یکساله بازی های آسیایی هانگژو که مهمترین دلیل حدادی برای سفر به آمریکا بود باز فدراسیون و این ورزشکار وارد چالش جدی تری خواهند شد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: احسان حدادی بازی های آسیایی 2022 بازی های آسیایی هانگژو احسان حدادی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با حمایت آقای دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، نشست صمیمانه مابین دبیر فدراسیون آقای پژمان معتمدی با آقایان حسین رسولی، مهدی صابری، حسن تفتیان و مهدی پیرجهان، ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در محل فدراسیون برگزار شد. در این جلسه زمان بندی تمرینی ورزشکاران با نظر مربیان هر ورزشکار، برنامه به اوج رسانی عملکرد ورزشی، زمان و محل برگزاری اردوهای تمرینی و الویت مسابقات پیشرو به بحث گذاشته شد.

در این راستا با حضور مدیر روابط بین الملل فدراسیون کلیه مسابقات ثبت شده در لیست فدراسیون جهانی و میزان اهمیت و امتیار کسب شده در هر کدام مورد بررسی قرار گرفت. و در نهایت با توجه به محدودیت زمانی تا کسب سهمیه المپیک که ۱۰ تیرماه سال‌جاری میباشد، مسابقات مد نظر، زمان برگزاری، امکانات مورد نیاز تا کسب سهمیه و هزینه های اردو، ماسور و فیزیوتراپ ورزشی به تصویب طرفین رسید.

لازم به ذکر است این جلسات بصورت مجازی با دو شانس دیگر کسب سهمیه المپیک، خانم فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد ادامه خواهد داشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899772

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان