Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@18:27:29 GMT

بیش از نیاز خود منیزیم مصرف نکنید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۰۴۶۸

بیش از نیاز خود منیزیم مصرف نکنید

به گزارش جام جم آنلاین، با این که همواره تلاش می کنیم با مصرف انواع موادغذایی نیاز های تغذیه ای بدن خود را جبران کنیم، مصرف ویتامین ها و مکمل های معدنی نیز به پر کردن شکاف های تغذیه ای کمک می کند.

منیزیم یکی از آن مکمل هایی است که می تواند برای بدن مفید باشد اما مراقب باشید که همین مکمل مفید اگر بیش از اندازه مصرف شود می تواند مسمومیت را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماده مغذی در بسیاری از سیستم های بدن کاربرد دارد به طوری که عملکرد ماهیچه های بدن و فشار خون را تنظیم کرده و استخوان ها را محکم نگه می دارد. اما مصرف بیش از حد آن با اسهال، حالت تهوع و انقباضات شکمی می تواند ایجاد مسمومیت کند.

با این که اغلب منیزیم را در غالب مکمل مصرف می کنیم اما مقادیری از این ماده هم در غذاهایی چون سبزیجات برگ سبز، حبوبات، آجیل و دانه های خوراکی و نیز غلات کامل یافت می شود غذاهای سرشار از منیزیم را می توانید بدون هیچ ممنوعیتی مصرف کنید اما جایی که ایجاد اشکال می کند، مصرف مکمل های منیزیم است.

داروهایی چون «لاکساتیو» و «آنتی اسیدها» حاوی مقادیری منیزیم هستند. همچنین افرادی که به دلیل نقص در عملکرد کلیه ها بوده و قادر به تحلیه منیزیم اضافی از بدن نیستند، ممکن است دچار مسمومیت با منیزیم شوند.

در صورت مشاهده علائمی چون کاهش فشار خون، حالت تهوع، استفراغ، گرگرفتگی صورت، احتباس ادرار، انسداد روده، دشواری در تنفس، نامنظمی ضربان قلب و ایست قلبی حتما به پزشک مراجعه کنید. این علائم می تواند نشانه تجمع این مکمل در بدن باشد.

مصرف روزانه منیزیم

مقدار توصیه شده برای مصرف منیزیم در زنان بالای 50 سال باید روزانه 320 میلی گرم باشد که ترکیبی از موادغذایی و نوشیدنی ها و مکمل های منیزیم باشد. هیچ فرد بالغی نباید روزانه بیشتر از این مقدار منیزیم مصرف کند در غیر این صورت منجر به مسمومیت می شود.

از این رو توصیه می کنیم پیش از مصرف هرگونه مکملی، با پزشک مشورت کنید تا از نظر کمبود ویتامین ها و موادمعدنی و نیاز بدن به مصرف این مواد اطمینان حاصل کنید. این کار از بروز عوارض جانبی برای بدن جلوگیری می کند. در مصرف مکمل های موادمعدنی به ویژه به شکل کپسول دقت کنید تا بیشتر از سود رساندن به بدن، باعث آسیب نشود.

منبع: سیناپرس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: منیزیم ویتامین فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه تکلو ضمن تاکید بر سلامت آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته بندی، افزود: امکان ندارد ارگان نظارتی مهمی مثل سازمان غذا و دارو بدون مطالعه و لحاظ مسائل فنی و بهداشتی برای فرآورده‌ای مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کند کما اینکه عدول از تعهدات توسط شرکت هم می‌تواند موجب ابطال موقت یا دائم مجوز شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مباحث فنی و علمی اصولاً در رسانه‌های عمومی نیست، تصریح کرد: گاهی ناچار هستیم برای اطمینان بیشتر مردم نکاتی را گوشزد کنیم مثل اینکه گرانول پلیمر مورد مصرف جهت بسته بندی آب‌های بسته بندی شده، پلیمر پلی اتیلن ترفنالات است که از دو منومر اتیلن گلایکون و اسید ترفتالیک تحت خلأ دما و زمان معین و با ایجاد پیوند کوالانسی بین دو منومر مذکور در راکتور پتروشیمی تولید می‌شود.

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: این شرکت پترو شیمی تندگویان دارای گواهی مناسب برای مصرف انسان از آزمایشگاه‌های داخل و خارج کشور است، لذا قرار گرفتن بطری آب در معرض نور آفتاب و یا انجماد آن در فریز، قادر به تخریب بطری‌های یکبار مصرف آب و خروج ترکیبات فتالات از پلیمر نمی‌شود.

تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی سلامت آب‌های معدنی و آشامیدنی بسته بندی در سازمان غذا و دارو، با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند کوچک‌ترین تهدید سلامتی در فرآورده‌های غذای و آشامیدنی در اولین زمان ممکن به اطلاع آنها خواهد رسید.

کد خبر 6097843 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟