Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ فولادی به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی گفت: پارسال، ۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در مناطق کم برخوردار چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد.

این صندوق ها با شعار «با مردم، برای مردم» و در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی و در ادامه فعالیت آن‌ها، ۳۵ شرکت تعاونی نیز در استان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های تعاونی ایجاد شده در حوزه حفظ منابع طبیعی و کشت گیاهان دارویی فعالیت می‌کند؛ در بخش تولیدی و صنایع تبدیلی نیز پارسال دو هزار و ۳۲۱ کارگاه راه‌اندازی شد تا بخشی از افراد جویای کار را زیرپوشش قرار دهد.

بیشتر بخوانید

تخصیص ۵۸۴ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی چهارمحال و بختیاری

همچنین ۲۶ سند همکاری راهبردی در مجموعه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین شرکت توزیع نیروی برق تنظیم و اجرا شد.

در راستای این اسناد، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در حوزه مهار روان آب‌ها و توزیع و نصب پنل‌های خورشیدی بین روستاییان حاشیه جنگل‌ها صورت گرفته است.

ساخت و تحویل ۲۵ واحد خانه مددجویان بهزیستی و ۳۰۰ واحد خانه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، جذب نیروی ایست و بازرسی در راستای حفظ جنگل‌ها و مراتع، کاشت ۹۶ هزار اصله نهال در مناطق مختلف، کشت گیاهان دارویی در یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی و ایجاد اشتغال پایدار با این اقدام از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) است.

شیوع کرونا امکان اعزام گروه‌های جهادی را با محدودیت رو به رو کرد با این حال پارسال، ۴۸ هزار و ۷۵۰ نفر روز فعالیت اردو‌های جهادی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد و گروه‌های جهادی تخصصی نیز ۳۶ هزار نفر روز خدمات پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، کشاورزی و حقوقی را به جامعه هدف ارائه کردند.

تامین سه هزار و ۸۳۱ مورد جهیزیه، توزیع ۷۵۸ تن قیر برای ساخت جاده‌های روستایی و بین مزارع و کمک به تکمیل عملیات عمرانی مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این سازمان بسیج سازندگی است.

کارگاه‌های آموزشی ویژه افزایش بهره‌وری دام عشایر نیز اجرا و این اقدام به منظور تداوم نسل گوسفندان لری بختیاری و با هدف محرومیت‌زدایی انجام شد.

با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استانداری چهارمحال و بختیاری، این سازمان در اجرای طرح‌های آب‌رسانی شرب و کشاورزی، ایجاد مراکز بهداشتی، تکمیل و تعمیر مدارس و خانه محرومین و همچنین ساخت راه‌های روستایی استان مشارکت خواهد کرد.

۴۰ واحد مسکن مددجویی همزمان با هفته بسیج سازندگی در استان کلنگ زنی خواهد شد.

در این هفته بسته‌های معیشتی نیز بین نیازمندان توزیع شده و گروه‌های جهادی به مناطق کمتر برخوردار اعزام می‌شوند.

سازمان بسیج سازندگی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج سازندگی مناطق کم برخوردار اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان گیلان فعالیت می‌کنند و به امورات مردم می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور میدانی گروه‌های جهادی در حوادث و بحران‌های مختلف بیان کرد: گروه‌های جهادی به صورت سازمان یافته و شناسنامه دار آماده مقابله با هر نوع بحران هستند.

ابراهیمی از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در سطح استان از سوی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و اضافه کرد: در طی سال گذشته با ۱۱۵۰ فقره وام اشتغال به صورت انفرادی و کارفرمایی و ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه معرفی به بانک‌ها در راستای تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در استان که از ۱۴ الی ۲۱ اردیبهشت انجام می‌شود افزود: هدف سازمان بسیج سازندگی خدمت رسانی با بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده بسیج و اقشار مختلف مردم است.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از تحویل ۵۰ مسکن مددجویان در هفته بسیج سازندگی خبر داد و بیان کرد: از تعهد ساخت ۷۵۰ واحد مسکن به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قدس ۵۰ واحد مسکن در هفته بسیج سازندگی به مددجویان تحویل داده می‌شود

ابراهیمی از ارائه حدود ۱۵۰۰ خدمت در ایام نوروز و رمضان در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۴۶۸ گروه جهادی شامل ۲۲۲۰ نفر، در دوران عید و رمضان حدود ۱۵۰۰ خدمت مختلف به مردم ارائه کردند.

به گفته وی، در ۶ سال گذشته ۲۰۰۰ مسکن از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ساخته و تحویل مردم داده شد.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از اجرای حدود ۸۰۰ کیلومتر آسفالت روستایی در این استان خبر داد و اضافه کرد: از ۸۴۸ کیلومتر آسفالت روستایی تعهد بسیج سازندگی حدود ۸۰۰ کیلومتر طی ۱۵ ماه انجام شده است.

کد خبر 6094290

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری