Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:22:38 GMT

توزیع نان یارانه‌ای در زنجان از اول خرداد/ سهم هر فرد چقدر؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۰۷۸۸

توزیع نان یارانه‌ای در زنجان از اول خرداد/ سهم هر فرد چقدر؟

محمد صفایی در خصوص افزایش قیمت آرد و ماکارونی در روزهای اخیر، اظهار کرد: مجلس به این شرط به دولت اجازه اصلاح نظام پرداخت یارانه ها و بهینه سازی آن را داد که قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور ۱۴۰۰ افزایش پیدا نکند. لذا با افزایش قیمت آرد و ماکارونی، دولت باید با حضور در مجلس، در این خصوص توضیح دهد که آیا برنامه‌ای برای جبران این افزایش قیمت‌ها دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص برخی از اظهارات که افزایش قیمت آرد را به دلیل جلوگیری از قاچاق آن عنوان می‌کنند، ضمن غیرمنطقی دانستن این بهانه‌ها، افزود: به طور کلی مصرف سالانه گندم در کشور ما ۱۲ میلیون تن است، در حالیکه مقدار کل قاچاق گندم، حداکثر ۲۵۰ هزار تن در سال است. لذا اصلا منطقی نیست که برای جلوگیری از قاچاق گندم، قیمت آن در داخل کشور را افزایش دهیم. برای جلوگیری از قاچاق، باید نظارت دستگاه‌های اجرایی و قضایی افزایش یابد، نه قیمت گندم در داخل.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم افزایش مبلغ یارانه‌ها، به منظور جبران قدرت خرید مردم، بیان کرد: باید مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور سال گذشته سنجیده و به صورت یارانه به مردم پرداخت شود.

صفایی در پاسخ به اینکه به گفته برخی در فروردین اعلام شد در جریان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان، قول‌هایی در خصوص تامین گندم این کشور توسط ایران داده شده است، آیا صادرات گندم ایران به لبنان اتفاق افتاده است و این مسئله با گرانی اخیر گندم مرتبط است؟ گفت: خیر، صادرات گندم به لبنان در حال انجام نیست، لذا نمی‌توان این مسئله را با افزایش قیمت اخیر گندم مرتبط دانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در خصوص بحث توزیع نان با کارت بانکی مخصوص، عنوان کرد: این طرح قرار است به صورت آزمایشی در زنجان و احتمالا از اول خرداد اجرا شود. سهمیه هر فرد ۲۵۰ گرم نان در روز است و اگر به نتایج قابل قبولی برسد، در تمام کشور به اجرا در خواهد آمد.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: زنجان نان یارانه ای افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود