Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:07:57 GMT

هماهنگی برای تخریب آب بندان های غیرمجاز در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۰۹۳۶

هماهنگی برای تخریب آب بندان های غیرمجاز در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن حسینی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سال های ۹۱ و ۹۷ برای قلع و قمع آب بندان غیرمجاز گلستان، شرکت آب منطقه ای وارد شد که به دلیل برخی مسائل موفق به تخریب آنها نشد اما در سال جاری برنامه بر تخریب آنها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه در کل استان ۹۰۰ قطعه آب بندان وجود دارد که سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن را تنظیم می کنند، گفت: حدود دو هزار و ۴۰۰ هکتار آب بندان های زراعی، پرورش ماهی یا دو منظوره در مسیر رودخانه گرگانرود قرار داشته که در مجموع ۵۶ میلیون متر مکعب ظرفیت دارند که هزار و ۵۷۰ هکتار آنها مجاز به استفاده از آب هستند و ۸۳۰ هکتار مجوز استفاده از آب ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اطراف رودخانه گرگانرود از سد بوستان تا دریا با طول حدود ۳۰۰ کیلومتر، دو هزار و ۴۰۰ هکتار آب بندان قرار دارد.

حسینی اضافه کرد: مجموع اراضی کشاورزی و آب بندان ها، آب پایداری سدها، تبخیر و پرت رودخانه در زمان رهاسازی ۲۷۰ میلیون متر مکعب در سال آب نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: ۱۹۰ میلیون مترمکعب رواناب در بازه زمانی مهر تا اردیبهشت لازم است اما امسال تاکنون حدود ۷۵ میلیون متر مکعب آب در رودخانه جریان داشته و این نشان دهنده کاهش بارش ها و تداوم خشکسالی سال جاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شالیکاری غرقابی باید جز در اراضی نسق های قدیمی به میزان ۱۵ هزار هکتار باید فراموش شده و کشاورزان به جای آن از محصولات جایگزین استفاده کنند.

حسینی گفت: با توجه به کاهش بارش ها و تداوم خشکسالی، کارگروه توزیع آب سدها توصیه های لازم را به کشاورزان در ابتدای کشت انجام می دهد؛ مثلاً امسال در سد بوستان با سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی توصیه شد فقط دو هزار هکتار کشت شود و در سد گلستان با ۱۰ هزار اراضی ناخالص، تأکید شده چهار هزار هکتار بیشتر کشت نشود.

کد خبر 5483305

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سید محسن حسینی آب منطقه ای گلستان عید فطر 1401 نماز عید سعید فطر عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه گرد و غبار خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا عملیات بازی دراز سرپل ذهاب صعود به بازی دراز گرد و خاک آمار کرونا خراسان رضوی میلیون متر مکعب آب بندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی شمس با اشاره به اهمیت صیانت از منابع آبی، اظهار کرد: حفظ منابع آبی یکی از مهم‌ترین موضوعات و ضرورت‌هایی است که همه در راستای آن وظیفه داریم.

مدیر امور منابع آب میاندوآب افزود: سال گذشته با تلاش‌های انجام‌گرفته و با حکم دادستانی در راستای حفظ منابع آبی ۵۵ هکتار از تصرفات غیرقانونی و غیرمجاز حریم و بستر رودخانه زرینه‌رود میاندوآب رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی گفت: سال گذشته ۱۴۰ هکتار نیز در ساحل راست رودخانه زرینه‌رود میاندوآب از مخزن سد آزادسازی شد.

شمس تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان با حکم قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و اقدامات برای رفع تصرفات با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر امور منابع آب میاندوآب با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه پروانه‌دار در میاندوآب، چهاربرج و باروق وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و ۸۹۵ حلقه چاه در میاندوآب، حدود ۷۰۰ چاه در باروق و ۱۰۰ چاه نیز در چهاربرج واقع هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۱ در حوزه استحفاظی مدیریت امور منابع آب این شهرستان مسلوب المنفعه شده است، گفت: کمبود آب و لزوم مصرف صحیح و حفظ منابع موجود، موضوعی مهم و ضروری است که باید موردتوجه همگان قرار گرفته و مردم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است