Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:16:15 GMT

افتتاح سایت پرورش ماهی در قفس در بندرلنگه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۰۹۴۰

افتتاح سایت پرورش ماهی در قفس در بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سایت پرورش ماهی در قفس هندورابی در بندرچیروییه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مشارکت بانک کشاورزی با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان و مسؤولان محلی و دریابانی در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید.

بخش ذخیره‌سازی بچه ماهی در قفس نیز در این پروژه تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراد زاده فرماندار شهرستان بندرلنگه در حاشیه افتتاح این سایت با تقدیر از  حمایت‌های دوستی استاندار هرمزگان و تلاش‌های شیلات و پیگیری بخش خصوصی در حوزه پرورش آبزیان، افزود: پرورش ماهیان دریایی در قفس علاوه بر کمک به حفظ ذخایر آبزیان، به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات شهرستان بندرلنگه محسوب می‌شود.

 مزرعه پرورش ماهی در قفس به ظرفیت کل ۵۰۰ تن در سال توسط آقای هندروابی در غرب بندرلنگه در فاز اول با ظرفیت ۲۵۰ تن با ذخیره سازی بچه ماهی وارد  تولید می شود و این مزرعه برای حدود ۱۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

تاکنون بالغ بر۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش پشتیبانی و تولید این پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: افتتاح پروژه پرورش ماهی هرمزگان بندرعباس شیبکوه بندرلنگه ماهی در قفس پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در مراسمی که به همین مناسبت در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فروشگاه هایپراستار مارلیک برگزار شد، علاوه بر مدیران این شرکت و مدعوین از بخش خصوصی و رسانه‌های عمومی و محیط زیستی، رجبعلی طالبیان معاونت برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع برق استان تهران و میثم سعیدی، سرپرست دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند.

این نیروگاه که در وسعت دو هزار متر مربع و در طی ۴ ماه ساخته شده، در اولین سال فعالیت خود ۳۶۲ هزار کیلووات ساعت برق تولید خواهد کرد و به این واسطه در حال حاضر بزرگ‌ترین واحد تولیدی برق خورشیدی انشعابی در استان تهران است.

مدیرعامل هایپراستار در این مراسم با اشاره به تاریخچه‌ی حضور هایپراستار در ایران به عنوان اولین خرده‌فروشی زنجیره‌ای مدرن در ایران به اهداف مسئولیت اجتماعی این شرکت اشاره کرد و در مورد این پروژه گفت: برنامه‌های توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی از روز اول تأسیس این شرکت در ایران، خط مشی سازمان بوده و امروز خوشحالیم با رونمایی از اولین نیروگاه خورشیدی در بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت خرده‌فروشی ایران، قدم مهمی در اجرای مسئولیت‌هایمان برداشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: این نیروگاه به شبکه توزیع برق استان تهران متصل شده که برق مصرفی سالیانه‌ی معادل ۷۵ خانه‌ی مسکونی را تأمین خواهد کرد.

رجبعلی طالبیان معاونت برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع برق استان تهران نیز در این مراسم با تبریک روز ١٠ اردیبهشت به عنوان روز ملی صنعت برق با ذکر تقارن این روز و افتتاح این نیروگاه، ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در این زمینه بتواند بخشی از ناترازی برق در کشور و استان تهران را جبران کند. وی در این زمینه افزود: هدف ما بهینه‌سازی برای استفاده‌ی بهتر از سرمایه‌های ملی است و نیروگاه‌های تجدیدپذیر نقش مهمی در این راهبرد دارد. ما ٢٠٠ مگاوات نیروهای پراکنده در کشور داریم و نیروگاه تجدیدپذیر ما ٣٠ مگاوات ظرفیت تولید دارند و هدف ما این است که ۲۰ درصد مصرف برق بخش دولتی هم از منابع تجدیدپذیر باشد.

همچنین در این مراسم البرز بازغی، مدیر کل توسعه و سرمایه‌گذاری و نسترن بنی‌جمالی، مدیر توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی هایپراستار نیز از فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دیگر این شرکت در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیستی این شرکت همچون استخدام توان‌یابان، بازیابی زباله‌های الکترونیک، توزیع ساک‌های حافظ محیط زیست با نام اکوبگ به جای کیسه‌های پلاستیکی، اهدای ۱۳ تن غذا و مواد خوراکی به خیریه‌ها و توزیع و اهدای کامپیوتر به مراکز آموزشی گزارشی ارائه دادند.

نسترن بنی‌جمالی در مورد اثرات محیط زیستی این نیروگاه خورشیدی مارلیک هایپراستار گفت: «نیروگاه مارلیک هایپراستار، بزرگترین نیروهای خورشیدی انشعابی تهران با توان ٣۶٢ هزار کیلووات ساعت از انتشار بیش از ٣میلیون و ۴٠٠ هزار تن گاز دی‌اکسید کربن در طی عمر ۲۰ ساله‌ی خود جلوگیری می‌کند که ارزش این اقدام برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، معادل کاشت جنگلی به وسعت ١٣۴ هزار درخت در کشور است.

این مراسم با بازدید مهمانان و مقامات مسئول دولتی از این نیروگاه و توضیحات فنی مرتبط با آن خاتمه یافت.

کد خبر 6094264

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند