Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر کانادا در تماس تلفنی درخصوص تحولات جاری در اوکراین، بر ضرورت ادامه کمک های امنیتی به این کشور در برابر روسیه تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که جو بایدن و جاستین ترودو بر لزوم تعهد دو کشور درباره قرار دادن روسیه در جایگاه پاسخگویی به دلیل حمله به اوکراین گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر  کانادا همچنین در مورد  اقدامات برای مهیا کردن کمک‌های امنیتی به اوکراین رایزنی کردند.

بایدن و ترودو در ادامه درباره حضورشان در اجلاس آتی کشورهای قاره آمریکا در شهر لس‌آنجلس گفتگو کردند.

بایدن و ترودو در حالی بر تداوم تعهدشان نسبت به انتقال کمک های نظامی به اوکراین تاکید کردند که جو بایدن عصر روز گذشته بسته کمک امنیتی جدیدی به اوکراین را اعلام کرد که شامل مهمات توپخانه‌، رادارها و سایر تجهیزات اضافی می‌شود.

 مقامات آمریکایی پیش از این جداگانه اعلام کرده بودند که ارزش این بسته نظامی برای اوکراین ۱۵۰ میلیون دلار است.

بایدن در بیانیه خود ارزش این بسته امنیتی را مشخص نکرد اما  افزود که دولتش تقریباً از تمام منابع مالی در اختیار خود برای کمک به اوکراین استفاده کرده و از کنگره خواست بسته کمکی پیشنهادی ۳۳ میلیارد دلاری خود  برای اوکراین را  تصویب کند.

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که آخرین بسته برای تجهیزاتی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار شامل ۲۵ هزار  گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری، رادارهای ضد توپخانه، تجهیزات پارازیت و  میدانی و قطعات یدکی است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، ایالات متحده آمریکا ، کانادا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین ایالات متحده آمریکا کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز دوشنبه در مطلبی تاکید کرد که یحیی سنوار (رهبر حماس در نوار غزه) باهوش‌تر از همه اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی است.

هاآرتص افزود که سنوار بر خلاف سران اسرائیلی، همواره نگاهی عمیق و آینده نگر دارد و چندین گام آینده را پیش‌بینی می‌کند و هر بار تل‌آویو را به شیوه‌ای جدید غافلگیر می‌کند.

در همین رابطه، روگل البر تحلیلگر هاآرتص تاکید کرد که باید اعتراف کرد سنوار یک شطرنج‌باز ماهر و درجه یک است.

روزنامه مذکور اشاره کرد: باید اعتراف کرد سنوار در مدیریت جنگ برتر از کل سران اسرائیل است.

دیگر خبرها

  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است