Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:52:58 GMT

۳ شهرستان استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۱۲۷۷

۳ شهرستان استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، مبنی بر آمارهای صادره از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که شرایط ویروس کرونا در استان سمنان اندکی تثبیت شده و شرایط بهبود پیدا کرده است.

در این رنگ بندی شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان در وضعیت عادی و به رنگ آبی کرونایی قرار دارند البته این امر به معنای عادی انگاری و عدم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شهرستان‌های سرخه، آرادان، میامی، مهدی شهر و گرمسار در وضعیت زرد یا هشدار قرار دارند همچنین در شبانه روز گذشته ۲۸ نفر در استان سمنان برای انجام تست کرونا به مراکز غربالگری مراجعه کردند که خوشبختانه تست کرونای هیچیک از آن‌ها مثبت نبود.

هم اکنون شش بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند

۴۴۴ شهر کشور از امروز در وضعیت زرد و آبی قرار دارند و خوشبختانه هیچ شهری در وضعیت قرمز وجود ندارد و تنها چهار شهرستان در شرایط نارنجی هستند.

به گفته مسئولان علوم پزشکی سمنان و شاهرود، تثبیت شرایط کرونا و کاهش شیوع، به معنای پایان کرونا و عادی انگاری شرایط نیست زیرا سویه های جدید از کرونا در سایه بی دقتی مردم بلافاصله می‌توانند بر استان استیلا پیدا کنند.

هم اکنون هیچ شهرستانی در کشور در وضعیت قرمز و حتی نارنجی کرونایی نیست که نشان می‌دهد وضعیت شیوع کرونا قدری در استان سمنان تثبیت شده است.

کد خبر 5483371

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا رنگ بندی کرونایی عید فطر 1401 نماز عید سعید فطر عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه گرد و غبار خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا عملیات بازی دراز سرپل ذهاب صعود به بازی دراز آمار کرونا گرد و خاک خراسان رضوی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد