Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@14:15:25 GMT

آغاز دوباره تخلیه مردم از ماریوپل

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۱۳۲۸

آغاز دوباره تخلیه مردم از ماریوپل

اوکراین با اعلام تخلیه ۵۰ غیرنظامی از کارخانه فولاد بمباران‌شده در ماریوپل، روسیه را به نقض آتش‌بس موقت با هدف تخلیه ده‌ها فردی که هفته‌هاست در زیر این مکان تحت محاصره گیر افتاده‌اند، متهم کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریوپل طی ۱۰ هفته جنگ متحمل بیشترین ویرانی‌ها شده و کارخانه آزوفستال آخرین بخش از این شهر بندری استراتژیک در دریای آزوف است که همچنان در کنترل نیروهای اوکراینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیامی ویدیویی که شامگاه جمعه منتشر کرد، گفت اوکراین برای رهایی و نجات مدافعانی که داخل این کارخانه مانده‌اند، روی اقدامات دیپلماتیک کار می‌کند. او بدون ذکر جزئیات چندانی گفت: میانجیگران بانفوذ و کشورهای بانفوذ مشارکت دارند.

روند تخلیه به میانجیگری سازمان ملل از روزهای گذشته آغاز شده و صدها غیرنظامی که در یک شبکه از تونل‌ها و زیر زمین‌های پایین این کارخانه پناه گرفته بودند، تخلیه شده‌اند اما با شروع دوباره درگیری‌ها، این روند متوقف شد.

عصر جمعه ۵۰ زن و کودک و فرد سالخورده از این کارخانه خارج شدند. ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین گفت که این عملیات امروز شنبه هم ادامه می‌یابد و طرف روسی را به نقض مکرر آتش‌بس که موجب کندی روند تخلیه می‌شود، متهم کرد.

روسیه با تایید شمار افراد تخلیه شده اعلام کرد که این عملیات بشردوستانه در آزوفستال در هفتم مه (امروز) ادامه می‌یابد. شهردار این شهر پیشتر برآورد کرد که ۲۰۰ تن در این کارخانه با اندکی آب یا غذا محاصره شده باشند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد آنجا باقی مانده‌اند.

اولکسی آرستوویچ، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین هم گفت، روسیه تلاش دارد تا کار نیروهای باقیمانده در این کارخانه را تمام کرده و تا روز دوشنبه آنجا را بگیرد و به مناسبت نهم مه که روز پیروزی شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است، آن را به عنوان هدیه‌ تقدیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه کنند.  

این بندر که میان شبه جزیره کریمه که مسکو در ۲۰۱۴ برای خود کرد و بخش‌هایی از شرق اوکراین که در همان سال جدایی‌طلبان طرفدار روسیه گرفتند، قرار دارد، کلید متصل کردن این دو اراضی تحت کنترل روسیه و جلوگیری از صادرات اوکراین است.   

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6090206

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه