Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@22:16:23 GMT

ضرورت ایجاد رویکرد تعاملی اصفهان و مشهد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۱۳۶۶

ضرورت ایجاد رویکرد تعاملی اصفهان و مشهد

رئیس‌شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقطه اشتراک اصفهان و مشهد فرصت بسیار خوبی پیش روی مدیریت‌های شهری دو شهر برای توسعه همکاری‌های مشترک قرار می‌دهد، شورای ششم و شهرداری مشهد با تکیه بر رویکرد تعاملی خود آماده تعریف هرگونه فعالیت و اقدام مشترک برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات است.

حسن موحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان، نصف جهان، شهری با قدمت و پیشینه اصیل تاریخی که از دیرباز تاکنون از اهمیت خاص و ویژه‌ای در نظام سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شهر را با آداب و رسوم خاص و بی‌نظیر، بناهای تاریخی فاخر و زیبا و جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشم‌نواز می‌شناسیم، ادامه داد: شهری که یکی از پایتخت‌های حکومت صفویان بوده است، حکومتی که مذهب تشیع را به عنوان مذهب رسمی کشور معرفی کرد و همین امر سبب شد تا اصفهان به محور تمرکز و زیست علمای بزرگ شیعه همچون شیخ بهایی تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: وجهه مذهبی اصفهان سبب شده تا امروز زیباترین، با شکوه‌ترین و تاریخی‌ترین مساجد را در این شهر داشته باشیم، بناهایی ارزشمند مانند «مسجد امام» و «مسجد شیخ لطف الله» که عظمت و شکوه اسلام و تشیع را متجلی می‌سازد.

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، صنایع دستی سبب شده تا شهر اصفهان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی باشد، گفت: یکی از وجوه مشترک مشهد و اصفهان، همین حضور میلیونی مسافر و گردشگر و اقتصاد مبتنی بر توریست یا در مشهد اقتصاد مبتنی بر زائر است.

مشهد و اصفهان مقصد سفرهای گردشگران است

موحدیان خاطرنشان کرد: مشهد و اصفهان، پس از تهران، بیشترین جمعیت کشور را در خود جای داده‌اند و حدود ۱۰ درصد از جمعیت ایران در این دو شهر سکونت دارند، بنابراین یکی از دغدغه‌ها و نکات مهم برای اصفهان و مشهد را می‌توان ارائه خدمات مطلوب از سوی مدیریت شهری به شهروندان و میلیون‌ها مسافر و گردشگری دانست که به این شهرها سفر می‌کنند.

وی در خصوص توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک دو شهر مشهد و اصفهان، اظهار کرد: همین نقطه اشتراک، فرصت بسیار خوبی پیش روی مدیریت‌های شهری دو شهر، برای توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک و تبادل تجربیات قرار می‌دهد، بر این اساس، شورای ششم و شهرداری مشهد با تکیه بر رویکرد تعاملی خود آماده تعریف هرگونه فعالیت و اقدام مشترک برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌های مشترک برای همکاری، توجه به بُعد بین‌المللی دو شهر است، گفت: سالیانه میلیون‌ها مسافر از کشورهای مختلف، مشهد و اصفهان را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب می‌کنند و این وجه اشتراک می‌تواند زمینه‌ساز گسترش تعاملات این دو کلانشهر باشد.

وی ادامه داد: محوری که با توجه به شعار «مشهدالرضا (ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت»، یکی از رویکردهای شاخص مدیریت شهری است و از هیچ تلاش، اقدام، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این مسیر مضایقه نخواهیم کرد.

موحدیان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تمام افراد ذیل پرچم ایران و نظام جمهوری اسلامی بوده و دغدغه‌مند ارائه خدمات مطلوب به هموطنان هستیم و از سوی دیگر با میزبانی درخور شأن از گردشگران خارجی می‌توانیم چهره زیبا و واقعی ایران سرافراز را به جهانیان نمایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: امیدوارم در سایه همراهی و تعاملات بین‌بخشی و تقویت همکاری بین مدیریت‌های شهری کشور، به ویژه مدیریت‌شهری کلانشهرها زمینه ارتقای، پیشرفت، عمران و آبادانی روزافزون ایران اسلامی را فراهم آورد.

کد خبر 573091

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم هفته نکوداشت اصفهان برنامه ریزی شهری کلانشهر مشهد مدیریت شهری مدیران شهری رویدادهای فرهنگی خدمات شهری برنامه های فرهنگی پروژه های شهری پارلمان شهری مصوبات شورای ششم شهرداری مشهد راه ۴ ساله عضو شورای شهر مشهد توسعه شهری ساماندهي شهري شوراي شهر مشهد رئيس شوراي شهر مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مشهد و اصفهان دو شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود