Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلد سوم کتاب «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه‌های نهج البلاغه» نوشته آیت الله احمد بهشتی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۱۲ صفحه به چاپ رسید.

نهج البلاغه، اقیانوس موج خیزی است که گوهرهای فراوانی از علم و معرفت را در خود نهفته دارد؛ از آن جمله، تربیت و سیاست است که در این کتاب به وفور به چشم می‌خورد؛ همان چیزی که در همیشه روزگار، دو رکن مهم جامعه بشری بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه حاضر، بررسی اندیشه سیاسی – تربیتی علوی در خطبه‌های نهج البلاغه است که به تفصیل، تحلیل و نگارش شده است.

ساختار اثر:

جلد اول و دوم این اثر به ترتیب حاوی ۳۵ و ۴۷ خطبه از نهج البلاغه بود و این جلد، مشتمل بر ۲۲ خطبه و شامل خطبه‌های ۸۳ تا ۱۰۵ است.

عناوین برخی از خطبه‌هایی که در این جلد منتشر گردیده است، عبارتند از: خطبه غرّا، عمروعاص، خداشناسی و موعظه، اعتقادات و اخلاق فردی و اجتماعی، الگوهای هدایت و ضلال، درس عبرت، نیم نگاهی به طلیعه مهر نبوت و درس عبرت، توحید و موعظه، خطبه بی مانند اشباح، آینده تاریک، فتنه کور و حیرت افزای اموی، آینده نگری و اخبار از امور غیبی، یادی از قیامت و آینده مردم، جایگاه امام علی در بعثت و جهاد نبوی، خیانت بنی امیه و سقوط ذلت بار آنها.

کد خبر 5483398 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: نهج البلاغه بنی امیه کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب موسسه فرهنگی شهر کتاب قرآن عید فطر 1401 ماه مبارك رمضان قرآن کریم عید سعید فطر ماه رمضان 1401 فعالیت های قرآنی ایران کربلای معلی انقلاب اسلامی ایران کربلا جهان اسلام شیعیان سازمان اوقاف و امور خیریه نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس

آرنه اسلوت به احتمال زیاد سرمربی فصل آینده لیورپول خواهد بود.

طرفداری | کچل‌های تخم مرغی؛ طرحی که بلیچر ریپورت برای سرمربیان بدون موی لیگ برتر منتشر کرده است.

روز گذشته بود که خبری مبنی بر قطعی شدن همکاری آرنه اسلوت با لیورپول منتشر شد. سرمربی فاینورد بارها در مصاحبه‌های خود تاکید کرده بود مایل است هدایت لیورپول را برعهده بگیرد و حالا طبق ادعای رومانو و برخی رسانه‌ها، سرمربی هلندی در فصل آینده روی نیمکت قرمزهای آنفیلد می‌نشیند.

بلیچر ریپورت در اقدامی خلاقانه، برای سه سرمربی کچل لیگ انگلیس یعنی اسلوت، تن‌هاخ و گواردیولا طرحی بامزه منتشر کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد