Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف یارانه پنهان آرد و شفاف کردن آن باعث می‌شود تا این یارانه به جیب سودجویان نرود و این ثروت ملت ایران به کام اتباع دیگر کشورها نباشد.

وی افزود: ما همواره شاهد هجوم دیگر اتباع کشورها از شلمچه و... به داخل کشورمان برای خرید کالاها از ایران هستیم، طبیعتا آنها برای خرید تولیدات صنعتی ما به ایران نمی‌آیند، بلکه کالاهایی که یارانه به آنها تعلق می‌گیرد خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: این مسأله نشان دهنده آن است که علنا یارانه که حق اقشار ضعیف جامعه است عملا به کام اتباع کشورهای همسایه است که باید نحوه تخصیص آن اصلاح شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: این مسأله خود به تنهایی بیانگر آن است که باید قیمت کالاها در کشور واقعی شود تا زمینه برای هر گونه سوء استفاده از ثروت ملت ایران فراهم نشود.

وی افزود: البته نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که باید از مدتی قبل دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به تبیین این موضوع برای مردم و اقناع سازی افکار عمومی برای حذف یارانه پنهان آرد و شفاف کردن یارانه در این بخش اقدام می‌کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: متأسفانه اقناع سازی خوبی برای حذف یارانه پنهان آرد از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه به ویژه وزارتخانه‌های اقتصاد و کشاورزی در این مدت انجام نشد و گزارش‌هایی هم که از رسانه ملی در بحث فروش کالاهای مشمول دریافت یارانه به کشورهای همسایه پخش شد، گرچه اقدام مفیدی بود اما کافی نبود و نتوانست افکار عمومی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه قانع کند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: بهتر بود در مورد پرداخت یارانه نقدی آزادشده از این بخش به مردم دقیقا توضیح داده می‌شد یا حداقل نمایندگان ملت در جریان این موضوع قرار می‌گرفتند.

منبع: فردا

کلیدواژه: حاجی دلیگانی حذف یارانه آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دومین قسمت «داستان شفافیت»، روایتی است از رد شدن کلیات شفافیت آراء در مجلس و نگرانی برخی نمایندگان از مطرح شدن آن؛ تا روزی که مجلس، نسخه جدیدی برای شفافیت پیچید.

ابراهیم اسدی بیدمشکی گزارش می‌دهد: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

     

دیگر خبرها

  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد