Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در مراسم افتتاحیه که با  حضور یرلان صدیقوف  رئیس دانشگاه ملی اوراسیا، مجید صمدزاده صابر سفیر کشورمان، علی اکبر طالبی متین  رایزن فرهنگی، معاونین، مدیران و اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد یرلان صدیقوف، رئیس دانشگاه ملی اوراسیا ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی و سفارت کشورمان در مساعدت به برگزاری چنین نمایشگاه فاخری در سخنانی با تبریک عید سعید فطر گفت: ایران و قزاقستان از دیرباز روابط دوستانه و برادرانه داشته و  اشتراکات بسیاری بین دو کشور وحود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران جزء اولین کشورهایی بود که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت و امسال سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را گرامی می داریم.
وی افزود: در حال حاضر روابط دو کشور از جمیع جهات رو به توسعه است و باید گفت که دانشگاه اوراسیا نیز در حوزه علم، آموزش و فرهنگ با کشور ایران به طور فعال همکاری می کند. در این دانشگاه مقامات عالی رتبه کشور جمهوری اسلامی ایران  سخنرانی نموده اند. وی ادامه داد: از سال 2000 در گروه شرق شناسی دانشکده روابط بین الملل بخش ایرانشناسی و زبان فارسی فعال می باشد و چند سال پیش نیز اتاق ایران شناسی افتتاح گردید. وی در پایان سخنان خود گفت: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی ایرانی در دانشگاه ما به سنتی خوب تبدیل شده و جای مناسبی در همکاری های فی ما بین بدست آورده است. 

مجید صمدزاده صابر سفیر کشورمان نیز  در سخنانی با تبریک عید سعید فطر و قدردانی از تلاش های رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان و دانشگاه ملی اوراسیا برای برگزاری این نمایشگاه گفت: همکاری های دو کشور برادر و دوست ایران و قزاقستان در تمام عرصه ها رو به توسعه است و امروز شاهد یکی از مظاهر روابط فرهنگی فی ما بین می باشیم. وی افزود: آقای محسن ابراهیمی یکی از هنرمندان نامدار ایرانی، آثار هنری خود را در کشورهای آمریکا، اروپا ، آسیای میانه و سایر نقاط جهان به نمایش گذاشته و امروز آثار خوشنویسی خود را با هدف معرفی فرهنگ و هنر ایرانی در این دانشگاه به نمایش می گذارد. وی در پایان سخنان خود گفت تلاش می کنیم این گونه برنامه های فاخر در آینده استمرار داشته باشد. 
  در ادامه محسن ابراهیمی استاد خط معلی و هنرمند اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در سخنانی  با قدردانی از همکاری های رایزنی فرهنگی ایران و ریاست دانشگاه اوراسیا در مساعدت به برگزاری این نمایشگاه  به تاریخچه هنر خطاطی ایران و به ویژه خط معلی پرداخته و گفت: خط معلی توسط استاد حمید عجمی ابداع و در سال 2000 میلادی ثبت ملی گردید و نیز طی نمایشگاهی در دفتر مرکزی یونسکو پاریس به ثبت ملی رسید. 

در ادامه مراسم، کارگاه خوشنویسی قرآنی با حضور گسترده اساتید و دانشجویان دانشگاه ملی اوراسیا و با حضور آقای محسن ابراهیمی هنرمند اعزامی از سوی اداره کل بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. در این کارگاه آموزشی آقای ابراهیمی به تشریح نحوه و پیشینه پیدایش خط در ایران ، تاریخ پیدایش خط معلی و ویژگیهای آن و همچنین به بیان تجربیات خود در این عرصه پرداخت.

گفتنی است نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی قرآنی تاکنون در مسجد جامع فارابی برگزار گردیده و مقرر است پس از دانشگاه اوراسیا در چندین مرکز فرهنگی دیگر نیز برگزار گردد. 


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اوراسیا قزاقستان نمایشگاه خوشنویسی خط معلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل