Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@21:21:01 GMT

اردیبهشتِ مقاومت

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۲۳۱۹

اردیبهشتِ مقاومت

کاربران توئیتر، هم‌زمان با سال‌روز شهادت ۱۳ رزمنده سپاه کربلای مازندران در خان‌طومان، یاد پرستوهای عاشقی را که غریبانه پر کشیدند، گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۳ رزمنده سپاه کربلای مازندران در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند، این خبری بود که اردیبهشت ماه سال ۹۵ به سرعت در فضای مجازی و حقیقی دست به دست شد و هیچ‌گاه از ذهن مازندرانی‌ها نخواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب‌الله (بهمن) قنبری، رحیم کابلی، رضا حاجی‌زاده، حسن رجایی‌فر، سیدرضا طاهر، سیدجواد اسدی، سعید کمالی، محمود رادمهر، علیرضا بریری، علی عابدینی، حسین مشتاقی، علی جمشیدی و محمد بلباسی، نام ۱۳ پرستوی عاشقی است که در کشور سوریه به شهادت رسیدند.

شهدایی که با سوءاستفاده تکفیری‌ها از فرصت ایجاد شده از آتش‌بس کوتاه در غربت آسمانی شدند و به گفته رهبر انقلاب این شهادت در غربت امتیاز بزرگی است که در پیشگاه خدای متعال فراموش نمی‌شود.

شهدای مدافع حرم، مردان بزرگ تاریخ هستند، تاریخی که خود شاهدی عادل بر حقانیت شهادت آن‌ها است، اما مردان بزرگ دیار علویان سرزمین سرسبز مازندران، پیش‌قراول جبهه مقاومت شدند و در قالب لشکر سرافراز ۲۵ کربلا ضربه‌های سنگین و مهلکی را به بدنه تکفیری‌ها وارد کردند.

خان‌طومان، انگار دوباره کربلای چهار را به یادمان می‌آورد و شهادت مظلومانه سربازان و مدافعان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس و اکنون با گذشت بیش از ۳۰ سال، باز هم رشادت و شهادت مظلومانه خان‌طومانی‌های مازندرانی.

کاربران توئیتر هم‌زمان با سال‌روز شهادت این مدافعان حرم که با همان دل‌دادگی رزمندگان دفاع‌مقدس برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) روانه دیار جانان شدند، حماسه کربلایی آنان را گرامی داشتند.

کاربری به نامMS.Bahar نوشت: «آسمونی شدن بال می‌خواد و نه پر. دلی می‌خواد به وسعت خود آسمون، مردان آسمونی بال پرواز نداشتن، تنها به ندای دلشون لبیک گفتن و پریدن.»

زینب صیادی هم نوشت: «کسانی که از عزیزترین سرمایشون یعنی جونشون برا مردمشون گذشتن و لحظه جون دادن برایشون مهم نبود اون مردم چه اعتقاد و مذهبی دارن، اینا حتماً تو توسلاتی که بهشون میشه سنگ تموم میزارن.»

کاربری به نام کوچر با اشاره به نام سردار شهیدحاج‌رحیم کابلی، تنها شهید خان‌طومان که هنوز پیکرش به کشور بازنگشته است، نوشت: «مثل باران بهاری که نمی‌گوید کی / بی خبر در بزن و سر زده از راه برس»

محسین رایجی نیز با گرامی‌داشت یاد شهید مدافع حرم علیرضا بربری نوشت: «خداحافظ ای عصای پیری مادر....»

مجید بامری هم با اشاره به فعالیت‌های جهادی شهید مدافع حرم علی جمشیدی در بلوچستان، نوشت: «از بلوچستان تا خان‌طومان؛ شهید مدافع حرم علی جمشیدی از نور مازندران که قبل از اعزام به سوریه، چند باری برای خدمت به محرومان، به هودیان دلگان سیستان و بلوچستان اومده بود. شادی روحش صلوات»

کد خبر 573236

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهدای خان طومان جبهه مقاومت سوریه آتش بس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خان طومان مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد

در آستانه سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام، کرمان پایتخت مقاومت اسلامی برای بار دیگر معطر به عطر شهدای گمنام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عصر امروز و در آستانه سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام کرمان، پایتخت مقاومت اسلامی برای بار دیگر معطر به عطر شهدای گمنام شد.

آیین استقبال از پیکر مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز با حضور سرهنگ محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان و جمع کثیری از مردم شهید پرور و هیئت‌های مذهبی در فرودگاه بین المللی کرمان برگزار شد.

سرهنگ محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: استان کرمان برای بار دیگر میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است که محل تدفین این شهدا در شهر رفسنجان و منطقه سیمک کوهپایه کرمان  است.

وی با بیان اینکه مراسم وداع از این شهدای گرانقدر، جمعه 14 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، افزود: مراسم تشییع و تدفین این دو شهید گمنام روز شنبه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه پیکر مطهر یکی از این شهدا در منطقه سیمک کوهپایه و شهید دیگر در رفسنجان تدفین می‌شود، گفت: شهیدی که در کوهپایه کرمان تدفین خواهد شد، 19 ساله و از شهدای عملیات خیبر و شهیدی که رفسنجان تدفین می‌شود، 24 ساله و از شهدای عملیات بدر است.

به گزارش تسنیم با حضور جمع کثیری از مردم شهید پرور کرمان و هیئت‌های مذهبی پیکر مطهر این شهدای گمنام از فرودگاه کرمان به صورت خودرویی تشییع شد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • تحقق سند تحول آموزش و پرورش جدی گرفته شود
  • تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان در کرمانشاه
  • برگزاری مراسم سالگرد شهدای «خان‌طومان» در ساری
  • فیلم/تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان