Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@02:29:08 GMT

نحوه پاک کردن ردپای وب‌گردی از مرورگر کروم

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۲۳۳۷

نحوه پاک کردن ردپای وب‌گردی از مرورگر کروم

آیا می‌دانستید که این روز‌ها کنترل بیشتری روی اطلاعاتی که از وب‌سایت‌های مختلف در سیستم شما ذخیره می‌شود، دارید؟ برای مثال، گوگل کروم ابزار حفظ حریم شخصی دارد و شما می‌توانید به کمک این ابزار تمامی اطلاعاتی که از یک وب‌سایت روی مرورگر شما ذخیره شده را برخلاف گذشته که تنها می‌توانستید کوکی‌های مختص به هر سایت را حذف کنید، پاک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله نحوه حذف ردپای وب‌گردی از گوگل کروم را با استفاده از دو روش ساده یعنی بخش تنظیمات و اکشن‌های کروم مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ادامه با ما همراه شوید.

نحوه پاک کردن ردپای وب‌گردی از مرورگر کروم از طریق اکشن‌های کروم

اولین روشی که می‌توانید برای حذف اطلاعات وب‌گردی خود استفاده کنید از طریق بخش اکشن‌های کروم است. برای این کار کافیست تا مراحل زیر را دنبال کنید:

-ابتدا عبارت Clear browsing data را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنید.

-حالا روی دکمه‌ای با همین نام که در قسمت پیشنهادات برایتان نمایان می‌شود (به این دکمه اکشن کروم گفته می‌شود) کلیک کرده و با این کار به قسمت Settings ارجاع داده خواهید شد.

-در باکس دیالوگ باید بازه زمانی مد نظر خود را در قسمت Time range انتخاب کرده و نوع اطلاعاتی که می‌خواهید حذف شود را با تیک زدن و یا برداشتن تیک گزینه‌هایی که در این قسمت قرار دارد انتخاب کنید.

در نهایت روی گزینه Clear data کلیک کنید.

-با این کار اطلاعات مورد نظرتان از مرورگر Chrome کاملاً حذف خواهد شد.

نحوه پاک کردن ردپای وب‌گردی از مرورگر کروم از طریق تنظیمات کروم

روش دیگری که برای پاک کردن ردپای وب‌گردی از مرورگر کروم وجود دارد با استفاده از بخش تنظیمات کروم است. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب پیش بگیرید:

-ابتدا مرورگر کروم را باز کرده و سپس روی آیکون سه نقطه که در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایشگر قرار دارد کلیک کنید. با این کار منوی کروم باز خواهد شد.

-حالا روی گزینه More tools کلیک کرده و در ادامه از منوی باز شده گزینه Clear browsing data را انتخاب کنید.

-حالا در باکس دیالوگ پاک کردن اطلاعات باید گزینه Time range را انتخاب کرده و سپس نوع اطلاعاتی که دوست دارید حذف شود را با تیک زدن و یا برداشتن تیک کنار گزینه‌های موجود تعیین کنید.

-در آخر روی گزینه Clear data کلیک کنید تا اطلاعاتی که انتخاب کردید از این طریق حذف شوند.

-حالا اطلاعات شما از مرورگر کروم حذف خواهد شد. هر دفعه که می‌خواهید اطلاعات مرورگر کروم خود را حذف کنید باید مراحل بالا را تکرار کنید.

هر چند وقت یک‌بار باید ردپای وب‌گردی خود را از مرورگر کروم حذف کنیم؟

هیچ قانونی در مورد این‌که هرچند وقت یکبار باید اطلاعات مرورگر کروم خود را پاک کنید وجود ندارد. شما می‌توانید با توجه به خواست خود هر بار که از یک وب‌سایت خارج می‌شوید اطلاعات مرتبط را پاک کرده و یا آخر هر روز یا به صورت هفتگی به حذف اطلاعات موجود در مرورگر خود بپردازید. شما با توجه به ترجیحات خود می‌توانید مدت زمان پاک کردن ردپای وب‌گردی خود را تعیین کنید.

برای مثال اگر در طول یک شبانه روز از طریق مرورگرتان وب‌گردی نمی‌کنید، اطلاعاتی برای حذف کردن روی کروم وجود نخواهد داشت؛ به همین دلیل هم می‌توانید دیتا‌های خود را هر ۷ روز یک بار از کروم پاک کنید.

منبع: دیجی رو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل کروم اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی آغاز شده و می‌توانند تا پایان خرداد ماه برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: جهش تحصیلی از کلاس اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، الماسی در گفتگو با خبرنگاران، درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله اول مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می‌دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیاء در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون اخذ می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیاء توصیه می‌شود تحت تاثیر بازار‌های بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه‌های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت‌های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی جهت تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول
  • (ویدئو) نحوه درست کردن غذای مشهور اندونزیایی با سرخ کردن موز
  • نحوه عمل لازک چشم + فیلم
  • کشف ردپای یک دایناسور ماموت در چین | یک شکارچی غول‌پیکر!
  • نحوه آنژیوگرافی مغز + فیلم
  • ردپای انگلیسی‌ها در حدیث امام صادق (ع)/ ساخته‌های ذهنی یک منبری