Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانم اورنگی گفت: با تکیه بر ظرفیت‌های بالای تجاری، بازرگانی و صنعتی در آذربایجان شرقی  پارسال یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار کالا از استان آذربایجان شرقی صادر شد که قابلیت افزایش آن نیز وجود دارد.

بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان و وجود ۴۰۰ اتحادیه صنفی با ۱۲۵ هزار صنف تولیدی توزیعی و خدماتی با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۰۰هزار نفر نقش عمده‌ای را در اقتصاد منطقه بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود نمایشگاه بین المللی و بزرگترین سایت نمایشگاهی کشور در تبریز از دیگر ظرفیت‌های بالای تبادلات تجاری است.

وی به وجود ۲۰۰ هزار قالیباف در آذربایجان شرقی و اختصاص سهم ۳۵ درصدی از صادرات فرش کشور به استان و ثبت تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف در جهان اشاره کرد و گفت: تابلو فرش سردرود با صادرات سالیانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار حرف اول را در تولید و صادرات غیرنفتی استان می‌زند.

 اتاق بازرگانی تبریز به عنوان اولین اتاق تجارت در کشور همواره نقش به سزایی در مسیر جاده ابریشم داشته و اکنون با بیش از ۲۵۰۰ تاجر و بازرگان، سالانه حدود سه میلیارد دلار صادرات به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد.

 عمده بازار‌های هدف صادراتی آذربایجان شرقی کشور‌های عراق، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، بلغارستان، چین و ایتالیا است.

وی عمده کالا‌های صادراتی آذربایجان شرقی را شامل، فرش و صنایع دستی، شیرینی و شکلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، فولاد و چدن، اشیا ساخته شده از مواد پلاستیکی، مواد معدنی و سنگ، انواع خشکبار، محصولات پتروشیمی، ماشین الات، وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات (تراکتور – قطعات صنعتی و خودروئی) و چرم و کفش اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا معافیت گمرکی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی طوبی در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری طرح ملی طوبی را تشکیل تیم‌هایی برشمرد که به صورت عالمانه، هنرمندانه و با روش‌های تهییجی، تبلیغی و ترویجی مناسب به مسئله حجاب و زیست عفیفانه به خصوص در میان جوانان می پردازند.

بلاغی افزود: طرح ملی طوبی در ۳ مرحله مقدماتی، عمومی و تخصصی برگزار می‌شود و امروز در مرحله مقدماتی آن طی یک روز از صبح تا شب ۳۰۰ نفر از بانوان تحصیل کرده و علاقمند در حوزه مسائل دینی و حجاب و عفاف از کل استان مباحث مختلفی را توسط اساتید اعزامی از استان‌های البرز و تهران می‌آموزند.

 وی گفت: ۴ محور در این دوره‌ها تدریس می‌شود که محور اول مبانی شرعی و عقلی حجاب، محور دوم مبانی تاریخی حجاب، محور سوم شیوه‌های نوین و خلاقانه ترویج و تبلیغ حجاب و محور چهارم روایت و کار رسانه‌ای در حوزه حجاب است.

بلاغی گفت: شرکت کنندگان در این دوره ها پس از سپری کردن هر ۳ دوره حائز شرایط برای فعالیت در حوزه تبلیغ و ترویج حجاب خواهند بود و در مدارس، مساجد و اماکن عمومی آذربایجان شرقی فعالیت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز