Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@17:02:27 GMT

وقوع اولین ماه خونی سال ۲۰۲۲

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۲۷۵۹

وقوع اولین ماه خونی سال ۲۰۲۲

ما به تازگی اولین خورشید گرفتگی را در سال جدید تجربه کردیم و حالا در روز‌های آینده می‌توانیم شاهد اولین ماه گرفتگی کامل در سال جدید نیز باشیم. بنا به گزارش BGR، اولین ماه خونی سال ۲۰۲۲ در ۱۵ ماه می‌رخ خواهد داد. این ماه گرفتگی از اواخر عصر روز ۱۵ می‌آغاز خواهد شد و در موقعیت‌های مکانی مختلف جهان تا ساعات اولیه صبح روز ۱۶ می‌ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماه گرفتگی کامل در سراسر آمریکا، آفریقا، اروپا، خاورمیانه و مکان‌های دیگر قابل مشاهده خواهد بود. همچنین این پدیده در شرق و جنوب اقیانوس آرام و حتی در قطب جنوب قابل رویت است. انتظار می‌رود که ماه گرفتگی کامل در حدود ساعت ۱۲:۱۱ بامداد ۱۶ می‌به اوج خود برسد. در آن زمان، اولین ماه خونی سال ۲۰۲۲ به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید

مروری بر اکتشافات علمی یک ماه گذشته

بر خلاف خورشید گرفتگی‌های کامل، که معمولاً فقط در بخش‌هایی از جهان قابل مشاهده هستند، ماه گرفتگی‌های کامل مانند این در بیشتر مناطق جهان قابل رویت است. اکثر مردم آمریکای شمالی و جنوبی می‌توانند ماه خونین را با خیره شدن به آسمان تماشا کنند.

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، این ماه گرفتگی کامل در نواحی غربی اروپا و آفریقا نیز قابل مشاهده خواهد بود. ساکنان نیوزلند، منطقه اروپای شرقی یا خاورمیانه می‌توانند شاهد یک خسوف نیم سایه‌ای باشند. خسوف نیمه سایه‌ای زمانی رخ می‌دهد که فقط لبه سایه زمین، ماه را می‌پوشاند.

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه خونی آسمان شب پدیده نجومی ماه گرفتگی کامل قابل مشاهده اولین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از ذخیره ۳۳۵۰ واحدی گروه‌های خونی در این استان خبر داد.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به میزان ذخیره گروه‌های خونی در استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذخیره گروه‌های خونی در استان اصفهان برابر با ۳۳۵۰ واحد، معادل ۸.۳ روز و میزان ذخیره گروه‌های خونی در شهرستان اصفهان برابر با ۲۲۰۳ واحد، معادل ۶.۶ روز است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته به ازای هر روز کاری، ۵۸۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده بودند، افزود: از این تعداد، ۴۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به نیاز استان اصفهان به مراجعه روزانه ۶۴۰ نفر برای اهدای خون تصریح کرد: اهدای خون علاوه بر کمک به سلامت نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی، به سلامت فرد اهداکننده نیز کمک می‌کند.

دهراب‌پور ادامه داد: با توجه به اهمیت مایع حیات‌بخش خون، انتظار می‌رود شهروندان همانند همیشه اهدای خون را مد نظر داشته باشند و به یاری هم‌نوعان خود بشتابند.

کد خبر 749972

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • ده روسی: رم می‌تواند اولین تیمی باشد که بایرلورکوزن را شکست می‌دهد
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • (ویدئو) سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان