Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@13:30:29 GMT

هیچ تحمیل و توصیه ای از بیرون وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۲۷۹۷

هیچ تحمیل و توصیه ای از بیرون وجود ندارد

عضو انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) گفت: برگزاری جایزه «ایسفا» از منظر مستقل بودن و مشخص شدن نتایج و جوایز آن توسط بدنه سینمای کوتاه مهم است.

وحید حسینی نامی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایران اکونومیست درباره ضرورت برگزاری جایزه ایسفا به عنوان مهمترین جایزه صنفی فیلم کوتاه گفت: برگزاری جایزه «ایسفا» از دو ‌منظر ضروری و مهم است؛ اول ‌اینکه فرآیند برگزاری آن از شکل برگزاری دولتی جداست و سازوکاری کاملاً مستقل دارد و دوم اینکه این جوایز توسط بدنه سینمای کوتاه و داوری فعالان این‌حوزه مشخص می‌شود و همین موضوع، اعتبار این جایزه را بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، یک آکادمی متشکل از فعالان عرصه فیلم کوتاه، جایزه را مشخص می‌کنند.

این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که حضور در جایزه ایسفا برای فیلمسازان فیلم کوتاه چقدر از اهمیت برخوردار است و جایزه آن چقدر اعتبار دارد، بیان کرد: مستقل و ‌تخصصی بودن فرآیند برگزاری جوایز آکادمی «ایسفا» می‌تواند از دلایل شرکت در این رویداد برای فیلمسازان به حساب آید.

این عضو انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) درباره میزان تاثیرگذاری این جایزه مستقل سینمای کوتاه، توضیح داد: جوایز آکادمی «ایسفا» در طول چند سال برگزاری به خودش شکل و فرم داده است اما کماکان در حال آسیب شناسی است و روی ایرادهای احتمالی کار موثر صورت می‌گیرد.

وی افزود: مهم این است در سال های آینده با رفع موانع و ایرادهای جزئی، این رویداد به جایگاهی بالاتر و مهمتر از اکنون برسد و این موانع توسط خود سینماگران و انجمن فیلم کوتاه ترمیم و اصلاح شود. در واقع رویداد کنونی نیز حاصل تجربه‌های دوره های اخیر جایزه است و هیچ ‌تحمیل و توصیه‌ای از بیرون وجود ندارد و این مهم، از ویژگی‌های بارز این رویداد به شمار می‌آید.

حسینی نامی پیشنهاد کرد: جوایز ایسفا در طول زمان به مهمترین جایزه فیلم کوتاه ایران تبدیل شده است و جریان سازی این جوایز را می‌توان در طول سال‌های اخیر ردیابی کرد. به اعتقاد من، تقویت آکادمی و وسعت بخشیدن به آن و بهره مندی از نظر منتقدان، استادان دانشگاه و فعالان جدی حوزه فیلم کوتاه بر اهمیت این جوایز در سال‌های آتی خواهد افزود.

دوازدهمین دوره جوایز آکادمی انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) به دبیری مرجان اشرفی زاده بهار ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سینمای ایران ، انجمن فیلم کوتاه ایران ، فیلم کوتاه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سینمای ایران انجمن فیلم کوتاه ایران فیلم کوتاه انجمن فیلم کوتاه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور یعقوبعلی نظری پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت رونمایی شد.

استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: برابر قانون جوانی جمعیت تکالیف دستگاه‌ها در حوزه جمعیت روشن است و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی گفت: ستاد جوانی جمعیت با هدف جوانی جمعیت و افزایش رشد مثبت موالید در کنار همه دستگاه‌ها نیز تکالیف خودش را دنبال می‌کند.

گفتنی است؛ دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان؛ اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت