Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@03:09:52 GMT

نگاهی به سفر گزارشگر ویژه تحریم‌ها به ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۲۸۴۸

نگاهی به سفر گزارشگر ویژه تحریم‌ها به ایران

زارشگر ویژه سازمان ملل متحد در موضوع «آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر»، به منظور تحقیق در مورد آثار تحریم‌های یکجانبه قرار است امروز به تهران سفر کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایران اکونومیست، «خانم آلنا دووهان» حقوقدان بلاروسی، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در موضوع «آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر» از روز شنبه 18 اردیبهشت به مدت 11 روز به تهران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر به گفته دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به درخواست خانم دووهان و با موافقت ایران با آن، در حال انجام است. «اقدامات قهرآمیز یکجانبه» در واقع همان «تحریم‌ها»یی هستند که از سوی کشورهای غربی علیه دیگر کشورها بویژه کشورهای در حال توسعه نظیر ایران، ونزوئلا، کوبا، و ... وضع می‌شوند. بدون توجه به برخی «تفاوت های ظریف حقوقی و البته مهم»، اقدامات قهرآمیز یکجانبه را می توان همان تحریم ها دانست و در این متن نیز هر جا از عبارت تحریم ها استفاده می شود، منظور همین اقدامات است. 

در مورد گزارشگران سازمان ملل چه میدانیم؟

شورای حقوق بشر بعنوان اصلی ترین نهاد بین المللی حقوق بشری وابسته به مجمع عمومی سازمان ملل با هدف «ارتقاء و حمایت حقوق بشر در جهان» سازوکارهای مختلفی را ایجاد می کند که یکی از آنها «ایجاد گزارشگران ویژه» است. گزارشگران ویژه یا «موضوعی» هستند و یا «کشوری». در حال حاضر 58 گزارشگر ویژه فعالیت می کنند که از این تعداد 45 مورد «موضوعی» و 13 مورد هم کشوری هستند. یکی از گزارشگران کشوری گزارشگر تحمیل شده به شورای حقوق بشر از سوی گروه محدودی از کشورهای غربی در خصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران است که در حال حاضر فردی به نام «جاوید رحمان» تبعه انگلیسی پاکستانی الاصل، عهده دار آن است.

از میان گزارشگران موضوعی، «گزارشگر ویژه آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر بهره مندی حقوق بشر» در سال 2016 با تلاش هسته همفکر در گروه عدم تعهد، و نقش آفرینی ایران در زمان ریاست بر این گروه، با وجود مخالفت سرسختانه کشورهای غربی که اصلی ترین واضح هان و تابعان اینگونه تحریم ها هستند، ایجاد شد. با تصویب ایجاد چنین سازوکاری، ابتدا فردی به نام «ادریس جزایری» به این سمت منصوب شد. وی به مدت دو سال عهده دار این مسئولیت بود که بعد از دو سال به دلیل کسالت، استعفاء داد (و مدتی بعد از استعفاء درگذشت)، پس از آن، خانم «آلنا دووهان» تبعه بلاروس و استاد حقوق بین الملل به این سمت منصوب شد و فعالیت خود را از سال 2020 آغاز کرد. در این مدت خانم دووهان به کشورهای ونزوئلا، قطر و زیمبابوه سفر کرده است.

ماموریت اصلی گزارشگر ویژه تحریم ها بررسی آثار منفی تحریم ها بر بهره مندی از حقوق بشر است؛ اینکه مردمی که تحت تحریم های کشورهای مختلف قرار دارند از کدام یک از حقوق اساسی خود محروم می شوند؛ حق بهداشت و سلامت، حق غذا، حق توسعه، حق دسترسی به فن آوری های جدید، حق محیط زیست سالم و پایدار و ده ها حق اساسی دیگر وجود دارد که می تواند تحت تاثیر «اقدامات قهرآمیز یکجانبه» کشورهایی مانند آمریکا و تبعییت دیگر کشورها از این اقدامات، نقض شوند. وظیفه و ماموریت این گزارشگر در واقع رصد آنها و گزارش این آثار حقوق بشری به شورای حقوق بشر می باشد. 

 سابقه سفر گزارشگران ویژه حقوق بشری به جمهوری اسلامی ایران

جمهوری اسلامی ایران در سال 2003 اقدام به ارائه «دعوتنامه عام» برای سفر گزارشگران موضوعی به ایران کرده است؛ البته با وجود این دعوتنامه عام، که امری رایج در بین کشورهاست، تمامی این سفرها باید به درخواست گزارشگر، موافقت کشور میزبان و با توافق و هماهنگی های قبلی بین دو طرف باشد؛ گزارشگران ویژه در بازدیدهای کشوری خود مستقل اند و تمام امور مربوط به کارهایشان توسط دفاتر سازمان ملل در کشورهای میزبان انجام می شود و معمولا می توان گفت میزان نفوذ و دخالت کشورهای میزبان در برنامه های ریزی های سفر تا حدی است که به استقلال گزارشگران و ماموریت آنها خدشه ای وارد نکند.

آخرین سفر گزارشگران ویژه به جمهوری اسلامی ایران در سال 2005 انجام شده است و در 15 سال گذشته هیچ گزارشگر ویژه ای به ایران سفر نکرده است؛ سفر خانم دووهان به تهران و بازدید احتمالی وی از یکی دیگر از شهرهای کشورمان می تواند فصل تازه ای از تعاملات بین المللی جمهوری اسلامی ایران با نهادهای بین المللی حقوق بشری و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در این حوزه، باز کند و امید است با برنامه ریزی هایی دقیق و درست، به نفع مظلومیت و منافع مردم ایران، دستاوردهای خوبی از بعد ایجاد ادبیات و مستندات بین المللی لازم در خصوص آثار منفی تحریم های ظالمانه بر مردم ایران، داشته باشد.

 گزارش گزارشگران شورای حقوق بشر
گزارشگران ویژه کشوری و موضوعی سازمان ملل در سفرهای کشوری خود می بایست کاملا در چارچوب ماموریتی که از سوی شورای حقوق بشر برای آنها تعریف شده است عمل کنند و نمی توانند فراتر از ماموریت های خود موضوعی را دنبال و یا گزارش کنند. گزارشگران ویژه سازمان ملل برای حفظ استقلال خود حق دریافت هیچ گونه حمایتی از کشورها را ندارند و بایت انتصاب بعنوان گزارشگر ویژه هیچ گونه حقوقی (حقوق مستمر ماهیانه) از سازمان ملل دریافت نمی کنند و سازمان ملل تنها هزینه های انجام ماموریت های آنها (هزینه های سفر به کشورها، تهیه گزارش ها و ...) را تقبل می کند؛ این گزارشگران سالانه حداقل دو گزارش به شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل متحد می دهند که این گزارش ها یا گزارش های موضوعی با یک عنوان و موضوع خاص هستند و یا گزارش بازدیدهایی که آنها از کشورهای مختلف داشته اند.

خانم آلنا دووهان پس از انجام بازدید 11 روزه خود به ایران، باید گزارش خود را به نشست 51 شورای حقوق بشر در شهریور سال جاری ارائه نماید. ساختار گزارش های گزارشگران ساختار واحد و متحدالشکل است (و البته بدیهی است با محتوای متفاوت) که شامل مقد.مه، گزارش اصلی و در نهایت توصیه هاست؛ گزارش گزارشگران سازمان ملل جنبه الزام آور ندارند ولی از نظر ادبیات سازی، هنجارسازی، ایجاد توجه در سطح بین المللی به یک موضوع خاص و جریان سازی در سازمان ملل از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند. 

 توجه به یک نکته

از زمان ایجاد گزارشگر ویژه آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر بهره مندی از حقوق بشر در سال 2016 که همانگونه که گفته شد با تلاش عدم تعهد در دوران ریاست جمهوری اسلامی ایران بر این گروه اتفاق افتاد، کشورهای غربی که اصلی ترین کشورهای واضع تحریم های ظالمانه علیه کشورهای در حال توسعه بودند تلاش کردند در کنار آثار تحریم ها، سه موضوع «سوء مدیریت»، «فساد» و «زمامداری نادرست» را بعنوان ریشه های نابسامانی ها و مشکلات اقتصادی کشورهایی که تحت تحریم هستند، مطرح کنند تا از بار مسئولیت در ایجاد و تشدید مشکلات و تنگناهای اقتصادی کشورهای تحت تحریم شانه خالی کنند؛ بدون تردید خانم دووهان هیچ ماموریتی فراتر از بررسی و گزارش آثار منفی تحریم ها بر بهره مندی ایرانیان از حقوق بشر (حق سلامت، حق غذا، حق محیط زیست، حق آموزش، حق توسعه و ...) برعهده ندارد و نباید فراتر از ماموریت خود به حوزه هایی ورود کند که باعث تقلیل آثار تحریم ها بر وضعیت اقتصادی کشور شود.

گزارش از معصومه پورصادقی

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قطر ، جمهوری اسلامی ایران ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قطر جمهوری اسلامی ایران مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر بهره مندی از حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد گزارشگران ویژه شورای حقوق بشر گزارشگر ویژه کشورهای غربی سفر گزارشگر تحریم ها حقوق بشر بین المللی حقوق بشری گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!

مسعود اسکویی در طول این سال‌ها که در رادیو و تلویزیون گزارشگر و گوینده اخبار بوده است، می‌گفت که تاکنون هیچ گافی نداده‌ است، راست هم می‌گفت چراکه او گزارشگری را در کنار زنده‌یاد بهمنش آموخته بود و در خاطراتش همواره از زنده‌یاد عطاءالله بهمنش یاد می‌کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود اسکویی صبح امروز ـ چهارشنبه ـ ۱۲ اردیبهشت ماه از دنیا رفت؛ گوینده پیشکسوتی که هر بار با او تماس می‌گرفتیم با رویی گشوده و صبوری به گفت‌وگو می‌پرداخت و پاسخگوی سوالاتمان در حوزه رادیو می‌شد.  

در گزارش زیر گفت‌وگوی قدیمی با مسعود اسکویی را که از سال‌ها پیش داشتیم، مرور می‌کنیم. در این گفت‌وگو او از ۴۶ سال تجربه گویندگی گفته است.

مسعود اسکویی، گزارشگر پیشکسوت به گفته‌ی خودش از سال ۴۵ استخدام تلویزیون شد و به عنوان گوینده‌ی خبرهای سیاسی در تلویزیون حضور داشت.

سال‌ها به عنوان گوینده‌ی خبر سیاسی کار می‌کرد و چون هنوز بخش ورزشی از بخش سیاسی جدا نشده بود، اخبار ورزشی را نیز در همان جا می‌خواند. زمانی که بخش ورزشی از بخش سیاسی جدا شد، به بخش ورزشی خبر آمد و گوینده‌ی ثابت خبر ورزشی تلویزیون در ساعات ۱۹ و ۲۱ شد.

مسعود اسکویی، گزارشگر پیشکسوت رادیو و تلویزیون پس از گویندگی اخبار با گزارش‌های ورزشی آشنا شد و شروع به گزارش‌ کردن در کنار عطاء‌الله بهمنش، گزارشگر پیشکسوت کرد.

خاطره جالب از گزارشگری اسکویی در تلویزیون

مسعود اسکویی روایت می‌کرد: یادش بخیر یک استادی داشتیم آقای پیمان که همیشه می‌گفت هر مطلبی که می‌خواهید چه در رادیو و چه در تلویزیون ارائه دهید، حتما یک بار قبلش بخوانید. اشکال هم ندارد از پشت دوربین، بیننده نگاه کند؛ به هر حال یک خبر تازه در وسط برنامه به دستتان رسیده است.

می‌گفت، تلویزیون اوایل، ساعت شش تا هشت دو ساعت برنامه داشت که یک ربع آن خبر بود. از سریال و فیلم هم خبری نبود. یک روز وقتی خبرهایمان تمام شد در پایان خبری را به من دادند که نوشته بود «توجه بفرمایید امروز در ایتالیا جوانی با اتومبیل تصادف کرد و یک ... قطع شد» با توجه به اینکه قبلا این خبر را نخوانده بودم، شروع کردم این خبر را برای بینندگان بخوانم و در فکر خودم گفتم باید پایش باشد که قطع شده است؛ در حالی که زمانی که جمله‌ی بعد را خواندم این بود که پلیس پس از پنج ساعت جستجو «گوش» اش را پیدا کرده است!

به خنده می‌گوید: بالا خواندیم پا و پایین خواندیم «گوش» حالا جواب بیننده را چه می‌خواهیم بدهیم!؟

اولین گزارشگر تنیس و سوارکاری در ایران هستم

اسکویی اولین گزارشگر تنیس و سوارکاری در ایران بود. اتومبیل‌رانی، مسابقات ورزشی مثل فوتبال و فوتسال نیز از جمله ورزش‌هایی بود که گزارش می‌کرد.

خاطراتش را چنین یادآور می‌شد: «در آن زمان چون ۱۵ نفر بیشتر نبودیم، در گروه ورزش تلویزیون اکثر برنامه‌ها را گزارش می‌کردیم. فوتبال هم گزارش می‌کردم و ضمن اینکه گزارش می‌کردم اخبار هم می‌خواندم. تا اینکه پس از انقلاب سال ۱۳۶۸ من را به رادیو آوردند. خیلی سخت بود ولی خوب به رادیو آمدم.

این پیشکسوت رادیو می‌گوید: ضمن اینکه برنامه‌ها را در رادیو اجرا می‌کردم، مسابقات را نیز گزارش می‌کردم؛ البته بیشتر مسابقات والیبال و تنیس را گزارش می‌کردم و به همراه تیم‌ها به کشورهای دیگر می‌رفتم. در تهران هم مسابقات مختلفی بود که می‌رفتم و گزارش می‌کردم.»

فوتبال ایران و استرالیا خیلی برایمان هیجان داشت

اسکویی درباره‌ی جذاب‌ترین گزارشی که تاکنون از او به یادگار مانده است، صحبت کرده و گفته بود: البته تمام مسابقاتی که گزارش می‌کنیم برای ما جذاب است؛ اما خاطرم هست زمانی که مسابقات والیبال جام ملت‌های آسیا در کشورمان بود که تیم‌های خارجی هم آمده بودند، بسیار برایم جذاب بود. به ویژه اینکه قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم.

او همچنین بازی فوتبال ایران و استرالیا را جزو جذاب‌ترین گزارش‌های کاری‌اش خواند و گفت: در این بازی من، مجری و گوینده‌ی برنامه بودم؛ یعنی گزارشگر نبودم اما بسیار هیجان داشت و خیلی اثرگذار بر روی کارمان بود.

به کار گویندگی بسیار عشق می‌ورزیدم

اسکویی همچنین با اشاره به اینکه زمانی که به تلویزیون وارد شد، جوانی ۲۴ ساله بود و هنوز آن پختگی لازم را پیدا نکرده بود، اظهار کرده بود: هرچه جلوتر می‌رفتم در حین کار، به کار گویندگی بسیار عشق می‌ورزیدم. گویندگی هم در تلویزیون و هم در رادیو؛ اکنون هم که تا به اینجا رسیده‌ام همین حس را دارم. از دل و جان گویندگی و کارم را دوست دارم و کم کم سعی کردم پیشرفت کنم به رادیو آمدم و اکنون به اینجایی که هستم رسیدم.

در شهرستان‌ها گزارشگران بی‌طرفانه گزارش نمی‌کنند

این گزارشگر قدیمی تلویزیون و رادیو در ارتباط با گزارشگران جوان امروزمان در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی اظهار کرده بود: مساله‌ای که گزارشگران جوان ورزشی باید در نظر داشته باشند، بی‌طرف بودن است. حال با توجه به اینکه هر کسی ممکن است علاقه‌ای به تیمی داشته باشد اما در گزارشش نباید این امر نشان داده شود. باید طوری گزارش کند که بی‌طرف باشد. اگر در رادیو گزارش می‌کند، باید شنونده‌ی خود را حفظ کند و اینکه در رشته‌ای که گزارش می‌کند، باید مطالعه‌ی زیادی داشته باشد.

او افزوده بود: متاسفانه در شهرستان‌های ما به چشم می‌خورد که گزارشگران ما بی‌طرفانه گزارش نمی‌کنند. در تلویزیون به دلیل اینکه ۷۰ درصد تصویر است و ۳۰ درصد گوش کردن، گزارشگر هر چه بگوید و بیننده هم هر چقدر دقت کند، ۳۰، ‌ ۴۰ درصد بیشتر نمی‌گیرد؛ به دلیل اینکه حواسش همه به تصویر است. اما در رادیو ۱۰۰ درصد گوش است؛ بنابراین باید گزارشمان نسبت به تلویزیون متفاوت باشد.

اسکویی بار دیگر تاکید کرده بود: مساله‌ی بی‌طرفی خیلی مهم است که متاسفانه در شهرستان‌ها می‌بینیم و خیلی واضح است. این جانبداری در تمام رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، ‌ هندبال و همه اینها کاملا به چشم می‌خورد.

اسکویی با توصیه بر اینکه در تلویزیون گزارشگر نباید زیاد صحبت کند به دلیل اینکه تصویر به کمکش می‌آید، خاطرنشان کرد: متاسفانه گزارشگران جوان شهرستانی ما همین طور هزار ماشاء‌الله پشت سر هم در تلویزیون صحبت می‌کنند.

با اطلاعات کافی مسابقه را گزارش کنیم

اسکویی با توصیه نسبت به اینکه گزارشگر باید مطالعه‌ی زیادی داشته باشد و بداند جریان بازی از چه قرار است، گفته بود: الان مثل گذشته نیست، یک بچه پنج، شش ساله هم می‌تواند از من ایراد بگیرد. کوچکترین اشتباه و غلطی که داشته باشیم تماس می‌گیرند و می‌گویند. خیلی باید حواسمان جمع باشد و دقت و مطالعه کنیم و با اطلاعات کافی مسابقه را گزارش کنیم.

تاکنون هیچ گافی نداده‌ام/با دل و جان کار کردیم

اسکویی از سال ۴۵ در تلویزیون بود و سپس در ‌سال ۶۸ به رادیو آمد. تاکید می‌کرد که تاکنون هیچ گافی نداده‌ام، اینکه چیزی را جابه جا بگویم، نه این کار را نکرده‌ام. نمی‌خواستم هیچ ایرادی از من نه در تلویزیون و نه در رادیو گرفته شود.

او درباره‌ی افتتاح رادیو ورزش گفته بود: رادیو ورزش هشت تیرماه سال ۷۸ افتتاح شد و آقای جهانی، ندیری، شادابی و من چند نفری بودیم که به عنوان موسسان و بانیان شبکه ورزش حضور داشتیم. همگی با دل و جان کار کردیم و امروز شبکه ورزش جای خود را در بین همه باز کرده است.

در پخش بعضی از جمله فوتبال و جام جهانی حتی از تلویزیون جلوتر هستیم

اسکویی به رادیو بسیار عِرق داشت؛ «به جرأت می‌توانم بگویم در پخش بعضی مسابقات، از جمله فوتبال و جام جهانی، رادیو ورزش از تمام رادیوها و حتی از تلویزیون جلوتر است؛ به عنوان مثال زمانی که به همراه تیم‌ها به مسابقات کانادا رفته بودم، در مسابقات وزنه‌برداری آقای رضازاده مسابقه داشت و من هم با یک موبایل گزارش می‌کردم. اما در تلویزیون اینگونه نیست وقتی در المپیک ۲۰ رشته داریم تلویزیون نمی‌تواند پخش مستقیم همزمان داشته باشد. اما ما در رادیو همزمان می‌توانیم پوشش دهیم؛ بنابراین در اینجا از همه جلو می‌افتیم.»

ما شدیم شبکه ماشین! کسی از ما قبول نمی‌کند درجا بزنیم

این گزارشگر پیشکسوت با خنده چنین اظهار کرده بود: ما شدیم شبکه ماشین! همه برنامه‌هایمان را گوش می‌دهند؛ البته مخاطبان انتظار پخش مستقیم همه مسابقات را از ما دارند و این کار ما را یک مقدار سخت کرده است. باید دقت کنیم از اینکه هستیم بالاتر برویم.

اسکویی با بیان اینکه تا چه میزان دامن زدن به حاشیه‌های ورزشی در دستور کار رادیو ورزش است؟ گفته بود: ما در حال حاضر کاری می‌کنیم حاشیه‌مان کمتر باشد و به اصل قضیه بپردازیم. در موارد مختلف برنامه‌های علمی داریم که شاد هستند و واقعا یک تلاش همه‌جانبه است؛ به گونه‌ای که کسی نمی‌تواند بگوید ما ساعت‌ها استراحت و بیکاری داریم، همه در تلاشند و ارتباط زیادی با مسؤولان و دست‌اندرکاران ورزشی داریم بلافاصله موضوعات و انتقادات را مطرح می‌کنیم. با توجه به کارهایی که انجام می‌دهیم کسی از ما قبول نمی‌کند درجا بزنیم.

احتیاج به رادیو ورزش ۲ داریم

او با اشاره به اینکه یک رادیو به مدت ۲۴ ساعت برای ما باز هم کم است، با توجه به اینکه برنامه‌های خیلی متنوعی داریم، گفته بود: زمانی که پخش مستقیم داریم برنامه‌هایی که در آن ساعت پخش می‌شوند پخش نمی‌شوند، به هر حال بیننده توقع دارد برنامه‌ی خودش را پخش کنند و این برنامه هم شنونده‌ی خاص خودش را دارد. در اینجاست که احتیاج به شبکه‌ی دیگری تحت عنوان «رادیو ورزش» داریم تا اینگونه برنامه‌ها در ساعات مشخص خود پخش شوند. خوب است اگر «رادیو ورزش ۲» ایجاد شود، در این صورت هم شنونده‌هایی که برنامه دوست دارند، گوش می‌دهند و هم شنونده‌هایی که پخش مستقیم مسابقات را دنبال می‌کنند گوش می‌دهند.

اولین گزارش فوتبالم در کنار استادم آقای بهمنش بود

مسعود اسکویی سپس از همکاری‌اش با عطاء‌الله بهمنش گفته؛ «در تلویزیون قبل از انقلاب با آقای بهمنش همکاری داشتم، مسابقات مختلفی رفتیم که او گزارش می‌کرد و من هم در کنارش بودم. اولین گزارش من در سفر به کویت و بازی پرسپولیس با تیم القادسیه و دو تیم دیگر بود که از طرف تلویزیون من و آقای بهمنش رفته بودیم من در آنجا برای اولین بار بود که گزارش فوتبال می‌کردم ۱۰ دقیقه آقای بهمنش گزارش می‌کرد پنج دقیقه هم من گزارش می‌کردم.»

او در پایان گفت‌وگویش با ایسنا بار دیگر تاکید کرده بود: خیلی سخت بود که از تلویزیون به رادیو آمدم اما حالا با جان و دل گویندگی و کارم را دوست دارم و تاکنون که به اینجا رسیدم، بسیار به کارم عشق می‌ورزم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا