Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-05@19:59:24 GMT

یوونتوس و مسیری که به بی‌راهه می رود/ یادداشت روز

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۲۸۶۸

یوونتوس و مسیری که به بی‌راهه می رود/ یادداشت روز

یوونتوس در مقابل تیم قعر جدولی جنوا، با نتیجه 2-1 متحمل شکست شد.

طرفداری - اوضاع یوونتوس به هیچ وجه جالب به نظر نمی رسد. باخت مقابل جنوا شاید به خاطر بی انگیزه بودن تیم باشد. به هر حال همانگونه که الگری می گوید این باخت تاثیری در رتبه بالای جدول ندارد. سهمیه لیگ قهرمانان برای فصل آینده رزرو شده، و بازی بعدی یووه نیز در فینال کوپا ایتالیا و مقابل اینتر است؛ بنابراین دور از ذهن نیست که جنوا عطش بیشتری برای برنده شدن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل یوونتوس اما، مشکل یکی دو بازی نیست. الگری قرار بود یووه را به مسیر صحیح برگرداند و حداقل، شبیه سه فصل اول حضورش در بانوی پیر باشد؛ اما چیزی که تاکنون دیده ایم راضی کننده نبوده است. بازی آشفته، بی هویت و سردرگمی که یووه ارائه می دهد نه در مقابل حریفان بزرگ کارآمد بوده و نه در مقابل تیم های کوچک.

جنوا در حالتی با یووه روبرو شد که کمترین برد در سری آ (3) و کمترین گل زده در لیگ (25) را داشت. اما عملکردِ منفعل مقابل آن ها و همچنین موقعیت سوزی در خط حمله، باعث شد تا آن ها به بازی برگردند و یووه پیروزی را با شکست معاوضه کند. اتفاقی که در این فصل برای اولین بار نیفتاده است. انگار که قبح شکست خوردن در یوونتوس از بین رفته و آن ها دیگر به مانند تیم سابقشان نیستند.

در اینجا ذکر چند نکته ضروری است:

1- آیا یووه تیمی بی نقص دارد؟ جواب خیر است. اما باید در نظر داشته باشیم که یک تیم برنده، لزوما از یازده سوپراستار تشکیل نمی شود. درست است که یووه در خط هافبک و مدافعین کناری ضعف دارد، اما این دلیلی قانع کننده برای عملکرد تیم الگری نیست.

به عنوان مثال کلوپ را در لیورپول در نظر بگیرید؛ از زمان ورودِ مربی آلمانی به لیورپول، تغییرات و پالس های مثبتی مشاهده شد. میانگین دوندگی تیم مربی آلمانی بالاتر رفت و آن ها سبک دیگری از بازی را نشان دادند، اگرچه بازیکنانِ آن ها جیمز میلنر، آلبرتو مورنو، امره جان، لوکاس لیوا، جوردن آیب و ... بودند. 

یا استفانو پیولی؛ مربی بی ادعای میلان تیمش را بدون بازیکن شاخصی در پست 10 یا وینگر راست همچنان در کورس اسکودتو نگه داشته و بازی های جذابی نیز ارائه کرده است. یووه در حال حاضر فاقد علائم حیاتی است.

2- نقش مربی در پرورش بازیکنان چیست؟

نگاه کنید که کونته مثلث دفاعی بی بی سی، پیرلو، ویدال و ... را در چه حالتی تحویل گرفت و در چه فرمی تحویل داد.

بارتزالی یک دفاع ارزان قیمت 30 ساله بود. ویدال یک هافبک مستعد از بوندسلیگا و پیرلو، بازیکنی افت کرده که در میلانِ الگری نتوانسته بود نقشی در جلوی زمین ایفا کند و کنار گذاشته شده بود. کونته پوگبای نوجوان را وارد ترکیبش کرد و از او یک هافبک باکیفیت و درخشان ساخت. آیا الگری می تواند باعث رشد و پیشرفت بازیکنانش شود و از آن ها بهترین بازی را بگیرد؟

در حالی که سرمایه گذاری روی آکادمی و تیم جوانان در اکثر باشگاه های اروپایی رونق یافته، همچنان در یووه اثری از جوان گرایی نمی بینیم. چه اشکالی دارد که نیمکت یووه را بازیکنان آکادمی باشگاه پر کنند. در این صورت دیگر نیازی به خریدهای موازی یا تمدید با بازیکن هایی مثل دیشیلو برای پر کردن نیمکت نیست. جوان ها نیمکت را پر می کنند، زمان بازی به دست می آورند و دست یووه برای خرید بازیکن تاپ و دادنِ دستمزد بیشتر، باز می شود.

3- رویکرد یوونتوس باید تغییر کند

طبق شایعات ژورنالیست های ایتالیایی، ترکیب یوونتوس قرار است در فصل بعدی 3-3-4 باشد. اما اگر الگری بخواهد همچنان با رویکرد و ذهنیتی مشابه تیمش را به زمین بفرستد، چه فرقی می کند ترکیب تیم روی کاغذ 3-3-4 باشد یا ۱-۳-۶؛ آن هم زمانی که 8 یا 9 بازیکن مجبور به تشکیل ساختار دفاعی و محافظت از دروازه هستند.

4- عقب افتادن از دیگر باشگاه ها؛ اتفاقی غیر قابل اجتناب

اکثر طرفداران یوونتوس، از سالیان قبل این تیم را دنبال می کنند و در پایگاه هواداری بانوی پیر، اثری از طرفداران جوان یا تازه وارد دیده نمی شود. جای تعجبی هم ندارد، این سبک بازی موردپسند هیچکس نیست. آنیلی که همچنان رویای سوپرلیگ را در سر می پروراند، در مورد نیاز به تغییرات و جذاب تر شدن بازی های فوتبال می گوید. جایی که بازی های آنلاین، گوی سبقت را از فوتبال ربوده و کودکان و نوجوانان را جذب کرده اند.

اما رئیس یووه قبل از اینها، بهتر است نگاه دقیق تری به تیم خودش بیندازد. فوتبالی که یووه ارائه می دهد، سرگرم کننده نیست و در دوران فعلی باعث جذب هوادار (مخصوصا هوادار بین المللی) نمی شود. لیگ انگلیس هر هفته بازی های جذابی به هواداران پیشکش می کند، در صورتی که دیدن بازی های یوونتوس، صبر و حوصله ی هواداران این تیم را به چالش می کشد! 

از فوتبال بین المللی گفتیم اما در ایتالیا نیز باد در پرچم یووه نمی‌وزد. اینتر با کمک جوزپه ماروتا، تیمی ارزان قیمت ولی باکیفیت ساخته و از آن طرف نیز، روسونری احتمالا مالکِ متمولی در هفته های آینده پیدا می کند. رم فصل آینده استارت قوی تری با مورینیو خواهد داشت و شاید ساری و گاسپرینی نیز در صورت ابقا نتایج بهتری بگیرند. می دانیم که فتح اروپا برای یووه یک هدف نیست و یک رویاست؛ اما اگر آن ها می خواهند که همچنان در لیگ داخلی حرفی برای گفتن داشته باشند، نیاز به تغییراتی وجود دارد.

تغییراتی که نگارنده معتقد است تنها خرید و فروش بازیکن چند بازیکن در آن، مشکلی را حل نمی کند. بلکه باید زاویه دیدِ جدیدی داشت؛ از چارچوب های گذشته خارج شد و طرحی نو ایجاد کرد. در غیر این صورت، یووه در ادامه مسیرش دستاورد شاخصی به دست نخواهد رسید، سقف موفقیت ها بلندتر نخواهد شد و آن ها در همین مرحله درجا می زنند.

 

اخبار داغ 

رکنا برگشت اقدام معاون ورزشی باشگاه علیه تیم خودی: آقای داور، به ضرر ما سوت بزن! اتهام امیرحسین صادقی به مهدی تارتار و مجتبی حسینی؛ غیرت پرسپولیس را می کشید! منچسترسیتی و تصمیم برای خط هافبک؛ پوگبا، دکلان رایس یا فرنکی دی یونگ؟ رودریگو: بنزما به من گفت پنالتی را به منچسترسیتی بزن و هت تریک کن

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده روسی: می‌خواهم از مدل ژابی آلونسو در لورکوزن تقلید کنم؛ به ۳ امتیاز بازی با یوونتوس نیاز داریم

در حساس ترین مقطع فصل، تیم ده روسی فشرده ترین برنامه را در پیش دارد.

در دیداری حساس از هفته ۳۵ سری آ ۲۰۲۳/۲۴، آاس رم میزبان یوونتوس است. سه امتیاز این بازی در مسیر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای هر دو تیم به خصوص رم بسیار اهمیت دارد.

به نقل از رمانیوز؛ دنیله ده روسی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از این بازی گفت:

امروز ما بهتر می توانیم وضعیت بازیکنان را ارزیابی کنیم. پس از اینکه شرایط همه را ارزیابی کردم، فردا صبح در مورد ترکیب اولیه تصمیم خواهم گرفت. چیزی که می توانم بگویم این است که به نظر نمی رسد مصدومیت برخی بازیکنان جدی باشد.

من به شدت تحت تأثیر عملکرد دیبالا قرار گرفتم؛ او شرایط تیم را درک می کند و در زمین خیلی خوب واکنش نشان می دهد. دیبالا از شکست روز پنجشنبه ناراحت است، اما خود را در آمادگی بدنی فوق العاده ای نگه داشته است.

یوونتوس؟ من واقعا به الگری احترام می گذارم، او هم بازی پدرم بود. به یوونتوس احترام کامل می گذارم، اما ما به امتیازات این بازی برای رسیدن به لیگ قهرمانان نیاز داریم و من مطمئن هستم که هواداران به ما کمک خواهند کرد تا مانند همیشه جلو برویم. ما در این 4-5 بازی آینده به کمک آنها نیاز داریم.

لورکوزن؟ بازی در زمین لورکوزن حتی دشوارتر خواهد بود. کار سختی داریم اما غیرممکن نیست. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد. در بازی برگشت اگر گل اول را بزنیم، چه کسی می داند در ادامه چه می شود... لورکوزن بسیار قوی است، مربی آنها عالی است، اما در نیم ساعت اول دیدیم که رم بهتر بازی می‌کند. گل اول اوضاع را تغییر داد اما پس از آن هم موقعیت هایی داشتیم. من به عملکرد تیمم افتخار می کنم، به همه از جمله کسانی که اشتباه کردند، افتخار می کنم.

ما نیز می توانیم مدل بایرلورکوزن را تقلید کنیم، من دیروز در مورد آن با مدیران و مالکان باشگاه صحبت کردم. برخی از ویژگی های تیمی که آلونسو دارد، مواردی است که من نیز در تابستان درخواست خواهم کرد. من می خواهم که ما اینطور بازی کنیم.

من اکنون از پسرانم می خواهم که در این چند بازی باقیمانده تلاش بیشتری کنند. آنها باورنکردنی بوده اند. در ماه ژوئن ارزیابی هایی را در رابطه با بازار انجام خواهیم داد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • بلیت سوپرکاپ را رزرو کن؛ ترکیب احتمالی میلان برای بازی با جنوا
  • سردار، غایب رمی‌ها در بازی با یوونتوس؟
  • ماسیمیلیانو الگری: یوونتوس در آستانه رسیدن به هدف اصلی خودش است
  • احتمال غیبت سردار آزمون، مانچینی و اسپیناتزولا مقابل یوونتوس به دلیل مصدومیت
  • ده روسی: می‌خواهم از مدل ژابی آلونسو در لورکوزن تقلید کنم؛ به ۳ امتیاز بازی با یوونتوس نیاز داریم
  • سردار آزمون بازی بزرگ ایتالیا را از دست داد؟
  • کار آلگری در یوونتوس را تمام شده بدانید!
  • وضعیت مبهم آزمون برای بازی مقابل یوونتوس