Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود موسوم به «سوگند مقدس» که به زودی منتشر می‌شود نوشته است که با افزایش جریان مواد مخدر در مرزهای جنوبی آمریکا، دونالد ترامپ در فکر حمله موشکی به لابراتوارهای موادمخدر کارتل‌های مکزیک بود. ترامپ دست‌کم دوبار خواسته خود را مطرح کرده و می‌پنداشته که حتی این امکان وجود دارد که آمریکا مسئولیت حملات موشکی در خاک مکزیک را برعهده نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا به نقل از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور گفت: آن‌ها کنترل کشور خود را در دست ندارند. ما می‌توانیم چند موشک پاتریوت شلیک کنیم و این لابراتوارها را بی‌سروصدا نابود کنیم. هیچ کس هم نخواهد فهمید که کار ما بوده!

اسپر با تاکید بر اینکه دونالد ترامپ اصرار داشته چنین حمله ای را محرمانه نگه دارد گفته این لحظه از لحظاتی بوده که هیچ حرفی برای گفتن در برابر اظهارات ترامپ نداشته است.

در سال ۲۰۲۰، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا گزارش داد که ۳۲۰ تن مواد مخدر مختلف را در مرزهای جنوب آمریکا ضبط کرده است. چندین دهه است که دولت مکزیک با کارتل‌های مواد مخدر در نبرد است و بر اساس گزارش‌ یک گروه کنشگر در آمریکا موسوم به «عدالت در مکزیک» خشونت‌های مربوط به حوزه مواد مخدر در مکزیک در سال ۲۰۱۹ جان ۳۴ هزار و ۵۸۸ تن را گرفته است.

مارک اسپر می‌گوید که وقتی ایده ترامپ برای مبارزه با جرائم مواد مخدر در مکزیک را شنیده، از سخن باز مانده است. او در این کتاب نوشته است که اگر در لحظه شنیدن این جمله در چشمان ترامپ زل نزده بود، قطعا فکر می‌کرد که این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دارد شوخی می‌کند.

رئیس سابق پنتاگون گفت که ترامپ کنترل احساساتش را ندارد و او را «شخصی غیراخلاقی» دانست که با توجه به شخصیت «منفعت‌طلبانه‌اش، نباید در موقعیت خدمات عمومی قرار گیرد.»

اسپر گفت که چندین بار به استعفا فکر کرده، اما تصمیم گرفته در پست خود باقی بماند تا «ایده‌های خطرناک» دولت ترامپ را خنثی کند.

او در بخش دیگری از کتاب خود در باره امکان سوءاستفاده ترامپ از ارتش در روز انتخابات در نوامبر ۲۰۲۰ هم توضیح داده و نوشته به زیردستانش هشدار داده بوده بود که برای شنیدن چنین درخواست‌های نامعمولی از طرف کاخ سفید آماده باشند.

اسپر که یک سیاستمدار اهل پنسیلوانیاست، تنها چهار ماه به عنوان وزیر دفاع آمریکا در دولت ترامپ فعالیت کرد و در نوامبر ۲۰۲۰ اخراج شد. در آن زمان، رسانه‌ها گزارش دادند که این تصمیم ترامپ - که به صورت ناگهانی آن را در توییتر اعلام کرد - به مخالفت مارک اسپر در برابر اعزام سربازان آمریکایی به خیابان‌ها برای مقابله با اعتراضات «جان سیاه‌پوست‌ها مهم است» مربوط می‌شد.

تیم دونالد ترامپ تا این لحظه واکنشی به این کتاب - که قرار است در هفته جاری منتشر شود - نشان نداده است.

مارک اسپر که تنها چند روز بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات از سوی دونالد ترامپ خانه‌نشین شد در توضیح چرایی نوشتن خاطرات پیش‌تر بازگو نشده خود گفته: «این احساس را داشتم که برای مردم و تاریخ آمریکا می‌نویسم.»

اسپر در جای دیگری از این کتاب با اشاره به ناآرامی‌های ناشی از قتل جورج فلوید در آمریکا ادعا کرده ترامپ خواستار شلیک به پای معترضان یا عضو مشابه بدن آنها شده بوده است. مواضع متفاوت رئیس پنتاگون و رئیس جمهوری آمریکا در مواجهه با این ناآرامی های سراسری در آمریکا پیش از این هم خبر ساز شده بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دونالد ترامپ ، مارک اسپر ، کارتل های مواد مخدر ، پنتاگون ، مکزیک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دونالد ترامپ مارک اسپر کارتل های مواد مخدر پنتاگون مکزیک دونالد ترامپ مواد مخدر مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بز رگ مواد مخدر به وسیله ۲ دستگاه سواری در محور مواصلاتی کاشان_قم مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان- قم حاضر و طی عملیاتی ضربتی ۲ دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6090057

دیگر خبرها

  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد