Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه درچهارچوب موازین قانونی سعی داریم مشکلات حقوقی اساتید کمتر شود، گفت: قدمت و جایگاه این دانشگاه مرهون زحمات اعضای هیات‌علمی و فراگیران آن است و در این راستا تلاش می کنیم اساتید با آرامش و بدون دغدغه به مسایل مختلف آموزشی بپردازند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، دکتر سید فرشاد علامه با بزرگداشت روز استاد و معلم افزود: در شرایطی هستیم که در دانشگاه علوم پزشکی تهران و در کل کشور بعضی از اعضای هیات‌علمی باتوجه‌به مشکلات و مسایلی که در بحث‌های حقوقی آنها به وجود آمده نگرانی‌هایی دارند؛ امید داریم با دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین تمام سعی و تلاشی که در سطح کشور در حال پیگیری و انجام است، بتوانیم شاهد این مهم باشیم که قشر فرهیخته و اساتید در دانشگاه‌ها بتوانند با آرامش و بدون دغدغه به مسایل مختلف آموزشی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سعی داریم در چهارچوب موازین قانونی مشکلات اساتید کمتر شود و در حد توان نیازهای آنها را مرتفع کنیم.   

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه باتوجه‌به درخواست‌های مکرر فراگیران (کارورزان) در دانشگاه یادآور شد: فراگیران در واقع درخواست‌های به حقی در زمینه‌های مختلف از جمله؛ معیشتی و رفاهی دارند که البته رییس دانشگاه هم به‌شدت پیگیر این مسایل است. امیدواریم با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده بین معاونت آموزشی و توسعه در دانشگاه بتوانیم در زمان مناسب (اسرع وقت) برای بهبود وضعیت فراگیران در رده‌های مختلف هم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.  

علامه تصریح کرد: در معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نزدیک به ۸۰ طرح مختلف آموزشی در رده‌های مختلف در حال انجام و پیگیری است و در این دوره جدید مدیریتی بیش از ۱۰۰ عضو هیات‌علمی برای به‌پیشبردن این فرآیندها دخیل هستند.

وی یادآور شد: طرح های آموزشی زمان بر هستند و در درازمدت اثرات را (از تغییراتی و بازنگری‌هایی که نیاز است) نشان می‌دهند که می‌توان به آیین‌نامه ارتقا، آیین‌نامه ترفیع و بحث‌هایی که برای بازنگری در سیستم شعاع و ... که بتواند هوشمندتر عمل کند، نام برد.   

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بحث‌های مختلفی در حوزه‌ ارزشیابی اعضای هیات‌علمی، فراگیران و همچنین طرح درس‌ها و دوره‌ها در حال انجام است و همچنین رسیدن به یک مرکز تضمین کیفیت خدمات آموزشی که این هم جزو طرح های بزرگی است که در حال پیگیری و انجام است.   

علامه خاطرنشان کرد: مراکز مختلف مهارتی برای توانمند کردن فراگیران «فناور محور»   درراستای فراهم‌کردن تسهیلات برای آموزش مبتنی بر توانمندی و رسیدن به یادگیری عمیق و مبتنی بر عمل در حال پیگیری است، امیدواریم در این بازه زمانی به نتیجه خوبی برسیم و بتوانیم فراگیران دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی کاملاً برای آن کاری که می‌خواهند، انجام دهند توانمند شده باشند.   

وی با یادآوری اینکه طرح هایی را برای رشته‌های مختلف تحصیلات تکمیلی فراگیران مدنظر داریم، تصریح کرد: ارزیابی‌هایی در دوره‌های دستیاری دانشکده‌ پزشکی انجام گرفت و فیدبک‌هایی هم دریافت کردیم که کیفیت خدمات و آموزش را بهتر کنیم.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نکاتی که در سطح دانشگاه به آن توجه کردیم نقش‌های مختلف اعضای هیات‌علمی است، گفت: اعضای هیات‌علمی دانشگاه در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش، پژوهش، درمان، فناوری، ارتباط با صنعت و پاسخگویی اجتماعی نقش‌های مختلفی را ایفا می‌کنند که این نقش‌ها باید به‌درستی دیده شوند و کمک شود به اینکه به اعضای هیئت‌علمی یک‌بعدی نگاه نشود. این موضوع نیازمند این است که بتوانیم در بعضی از مقررات بالادستی مثل مقرراتی که در حوزه‌ ارتقا وجود دارد تغییراتی ایجاد کنیم. در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم که به‌عنوان دانشگاه مادر تغییرات عمده و متناسب با این شرایط را مهیا کنیم.   

علامه یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با این قدمت و جایگاهی که در آن قرار داریم مرهون زحمات اعضای هیات‌علمی و فراگیران است. به نوبه‌ خود از هرگونه قصور و کوتاهی که اتفاق افتاده و باعث رنجش اعضای هیات‌علمی و فراگیران شده است عذرخواهی می‌کنم. امیدواریم روند کاری هیات‌رییسه‌ دانشگاه در جهت کمک و تسهیل برای امر آموزش، درمان، پژوهش و همه‌ نقشه‌های اعضای هیات‌علمی و فراگیران باشد و بتوانیم شرایط را مهیا برای هرگونه بالندگی، رشد و پویایی در دانشگاه کنیم.   

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دانشجو ، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، استاد دانشگاه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشجو دانشگاه علوم پزشکی تهران استاد دانشگاه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شب گذشته در مراسم گرامی داشت مقام معلم و استاد در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بیان داشت: شما مقامی بسیار رفیع و ارزشمندی دارید و جایگاه معلمی و استادی به دو دلیل قرآنی و روایی، رفیع است.

به گفته وی خداوند در آیات قرآن خود را معلم معرفی کرده و به گفته پیامبر (ص) یکی از دلایل بعثت ایشان تعلیم و تربیت انسان است.

وی افزود: معلم سازنده نسل آینده است و استاد شهید مطهری و احمدی روشن و… از پشت میزهای کلاس درس به جایی رسیده اند.

وی با اشاره به تحریم های ترکیبی دشمن تصریح کرد: دشمن در هر جای که توانسته چوب لای چرخ ما گذاشته است و با این وجود دانشمندان جوان این مرز و بوم با عزم و اراده خود زمینه ساز توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف علمی شده اند.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح ما با تکیه بر این دستاوردهای علمی پایگاه مهم نظامی صهیونیست ها را با موشک نقطه زن را با وجود گنبد آهنین هدف قرار دادند که انجام این کار مرهون اقدامات معلمان و اساتید دانشگاه ه ها است.

طالبی تصریح کرد: پیشرفت های علمی ما سبب شده که افراد بیمار بسیاری از کشورهای دیگر برای معالجه به ایران بیایند.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان در ادامه گفت: دانشجویان و اساتید باید از پیشرفت های علمی در نقاط مختلف کشور بازدید کنند که نمونه عملی آن را در کارخانه کویر تایر می توانیم بینیم که برای تولید نیازهای این کارخانه اقدامات خوبی با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان انجام شده است.

طالبی با اشاره به اینکه در اجرای دستورالعمل ها و ابلاغ های کشوری مسئولان استانی هیچ اختیاری ندادند، افزود: دستگاه های نظارتی هم به وظیفه خود در این خصوص برای اجرای دستورالعمل ها و ابلاع های کشوری عمل می کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از پایه علمی قوی برخوردار است و اشتغال محوری در آن مد نظر قرار گرفته است.

طالبی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت، تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد و با توجه به اهمیت رقابت در دور دوم، مرحله دوم به جهاتی مهم تر است.

به گفته وی هر چند بعضی از مسئولان بر اساس ماده ۷۷ قانون انتخابات از طرفداری در انتخابات منع شده اند اما در افزایش مشارکت انتخابات همه ما می توانیم ایفای نقش کنیم.

به گفته وی دور اول انتخابات بدون هیچ مشکلی در استان برگزار و اعتبار نامه های افراد منتخب صادر شده است و هیج حاشیه امنیتی با توجه به شرایط زمان برگزاری انتخابات در استان نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: ۹۸ درصد دستگاه های احراز هویت در همه استان در ساعت هشت صبح فعال شد و ۲۱ اردیبهشت هم یک بار دیگر شاهد حماسه آفرینی دیگری توسط مردم استان خواهیم بود.

در ادامه این مراسم از اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی تجلیل شد.

کد خبر 6093694

دیگر خبرها

  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • دکتر ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند