Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@06:05:43 GMT

آیا اهدای مستمر پلاسمای خون برای بدن ضرر دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۳۰۹۵

آیا اهدای مستمر پلاسمای خون برای بدن ضرر دارد؟

مدیر پزشکی مرکز جمع آوری پلاسما بیودارو گفت: اهدای پلاسمای خون می تواند هر 10 روز یکبار انجام شود و از این بابت مشکلی سلامت فرد اهدا کننده را تهدید نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر رضا سیدحسینی افزود: با توجه به اینکه مصرف غذاهای شیرین و چرب باعث افزایش چربی خون می شود در نتیجه با اهدای پلاسما می توانیم بدن را به سلامتی نزدیک کرده و عوارض ناشی از مصرف اینگونه مواد را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت فیزیکی اغلب افراد حداکثر پس از 72 ساعت می تواند پلاسمای اهدا شده را جبران کند در نتیجه هر داوطلب می تواند هر 10 روز یکبار با اطمینان خاطر قسمتی از پلاسمای خون خود را اهدا کند.

حسینی ادامه داد: مرکز جمع آوری پلاسما بیودارو مانند همیشه فرد داوطلب اهدای پلاسما را مورد آزمایش و معاینات قرار می دهد تا هم سلامت وی در حین اهدای پلاسما و هم سلامت پلاسمای اهدایی او تضمین شود.

مرکز جمع آوری پلاسما بیودارو نخستین مرکز جمع آوری پلاسما در ایران و خاورمیانه است که به روش پلاسما فرزیس (جداسازی پلاسما از خون اهداکننده همزمان با برگشت دیگر اجزای خون به بدن اهداکننده ) نسبت به جمع آوری پلاسما اقدام می کند تا با فرآوری آن، داروهای گرانقیمت و بسیار حیاتی بیماران خاص همچون فاکتورهای انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تهیه شود.

فاکتورهای انعقادی، داروهای مورد نیاز بیماران هموفیلی هستند که تداوم حیات این بیماران را ممکن می سازند. آلبومین، دارویی است که در درمان سوختگیها برای جبران آب از دست رفته بدن بیمار و همچنین به هنگام انجام اعمال جراحی و در بیماریهای مزمن مورد استفاده قرار می گیرد. ایمونوگلوبولین وریدی برای بیمارانی که دچار انواع سرطانها شده و یا بیمارانی که سیستم ایمنی بدن آنان بر ضد خودش فعالیت می کند، تجویز می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلاسما کرونا اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلمان در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با همکاری فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوانات و با حضور روسای اداره‌ها و جمعی از پاسداران با اهدای گل از فرهنگیان مدارس شهرستان بوانات تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم با نواخته شدن زنگ سپاس، دانش آموزان با اهدای شاخه گل به آموزگاران و دبیران آموزشگاه، از مقام شامخ معلم تقدیر کردند.
شهرستان بوانات در شمال شرق فارس و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟