Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@07:47:15 GMT

اخباری از آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۳۱۰۶

اخباری از آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی

ارتش کره جنوبی اعلام داشت، کره شمالی امروز (شنبه) اقدام به شلیک دست‌کم یک پرتابه ناشناس به سمت دریای شرقی کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دومین مورد پرتابی است که کره شمالی در روزهای اخیر انجام داده و به این ترتیب روند قدرتنمایی تسلیحاتی خود را که ممکن است در هفته‌ها یا ماه‌های آینده با یک آزمایش هسته‌ای به اوج خود برسد، ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه فوری خود درباره این پرتاب تسلیحاتی کره شمالی مشخص نکرد که پرتابه مذکور موشک بالستیک بوده یا تا چه مسافتی را پرواز کرده است. این پرتاب تسلیحاتی سه روز بعد از آن انجام شد که ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن به شناسایی پرتابه‌ای از سوی کره شمالی طی روز چهارشنبه از نزدیکی شهر پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور که در فاصله سه روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف یون سوک یئول، رئیس جمهور منتخب جدید کره جنوبی پرداختند.

یون سوک یئول متعهد به اتخاذ موضعی سرسخت‌تر در قبال بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی شده است.

بر اساس این گزارش، پرتاب تسلیحاتی تازه کره شمالی احتمالا پانزدهمین دور پرتاب‌های موشکی کره شمالی در طی سال جاری میلادی به حساب می‌آید؛ این روند سرعتی غیرمعمول را نشان داده و کارشناسان می‌گویند که هدف از این رویه مجبور ساختن آمریکا به پذیرش کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای و برداشتن تحریم‌های فلج‌کننده علیه این کشور است.

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کره شمالی مشغول بازیابی تونل‌هایی در محل یک تاسیسات مخصوص آزمایش هسته‌ای خود که آخرین بار در سال ۲۰۱۷ فعال بودند، در تدارکی احتمالی برای دست زدن به یک انفجار هسته‌ای آزمایشی است.

با این حال خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که گارد ساحلی ژاپن امروز به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام داشته که گمان برده می‌شود کره شمالی یک موشک بالستیک را آزمایش کرده باشد.

این نهاد در بیانیه‌ای تصریح داشت: بر اساس اطلاعات وزارت دفاع ژاپن، فرض شده که کره شمالی دست به پرتاب یک موشک بالستیک زده است. از کشتی‌ها خواسته شده اطلاعات به روز را رصد کرده و در صورت تشخیص قطعات آن به آنها نزدیک نشوند و موضوع را به گارد ساحلی اطلاع دهند.

در این میان رسانه‌های ژاپنی به نقل از منابع دولتی گزارش کردند که این موشک فراتر از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کره جنوبی ، وزارت دفاع ژاپن ، کره‌شمالی ، کره شمالی ، ارتش کره جنوبی ، آزمایش موشکی کره شمالی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره جنوبی وزارت دفاع ژاپن کره شمالی کره شمالی ارتش کره جنوبی آزمایش موشکی کره شمالی کره جنوبی کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنی که نگذاشت اوضاع گل‌گهر در دربی بدتر شود

به گزارش ورزش‌سه، یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ‌برتر که تحت تاثیر دو دیدار حساس در تبریز و تهران کمتر به چشم آمد، دربی کرمان میان شاگردان اوزونیدیس و محرم نویدکیا به عنوان دو مربی صاحب سبک بود که در پایان با تساوی یک بر یک تمام شد. 

البته این دیدار می‌توانست با نتیجه دیگری تمام شود و نارنجی‌پوشان رفسنجانی که این روزها روی فرم هستند با پیروزی زمین مسابقه را ترک‌ کنند، اما محمدرضا اخباری با پنج سیو اجازه نداد دروازه تیمش بیش از یک بار در این بازی گشوده شود.

اخباری در ۲۰ دقیقه ابتدایی دربی استان کرمان شوت سنگین واسعی را دفع کرد؛ در ادامه دو مرتبه موفق به مهار موقعیت‌های سجاد شهباززاده شد و درنهایت روی ارسال کرنر  ضربه سر تماشایی نژاد مهدی را به شکل تحسین‌برانگیزی از روی خط دروازه برگرداند تا گل‌گهر که برای پیروزی پا به این میدان گذاشته بود، حداقل موفق به کسب تک امتیاز بشود. 

البته این نتیجه به لطف درخشش تورس در بخش بازیسازی و تهاجمی تیم و در ادامه اخباری در خط دروازه رقم خورد که دو بازیکن شاخص اوزونیدیس در این فصل از رقابت‌های لیگ‌ برتر به شمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • معرفی یک گلر جدید از تیم اخباری(عکس)
  • گلر لیگ‌ برتری 1 ماه و 24 روز دور از کلین‌شیت!
  • بازیکنی که نگذاشت اوضاع گل‌گهر در دربی بدتر شود
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد