Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد درگاه واحد در مدیریت شهری اولویت این کمیته در سال 1401 است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهر ،احمد صادقی  با بیان اینکه شفافیت در شهرداری متولی مشخصی نداشت، اظهار کرد: در این زمینه تنها به ارائه یک سری اطلاعات کلی در سامانه‌ای بسنده شده بود که 80 درصد این سامانه آفلاین بوده و اطلاعات به صورت دستی وارد می‌شد که در مدت اخیر از مدیریت شهری، تلاش شده تا در اولین گام سامانه شفافیت بروز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دیگر درخواست ما این بوده که سامانه‌ به سامانه‌های اصلی متصل و اطلاعات آن برخط شده و به صورت قابل فهم برای عموم مردم منتشر شود.
صادقی با بیان اینکه گزارش عملکرد بودجه در سال 1400 در سامانه موجود و بخش درآمد هزینه به سامانه متصل بود، خاطرنشان کرد: لایحه بودجه جدید نیز در سامانه بارگذاری شده است.
صادقی با تاکید بر گام برداشتن شهرداری در راستای جهش شفافیت، یادآور شد: باید علاوه بر به‌روز و برخط شدن شفافیت، آن را جهش بدهیم و باعث افزایش اعتماد عمومی مردم و شهروندان شویم چراکه این حق مردم است که بدانند مسئولین چه می‌کنند و بیت المال کجا هزینه می‌شود.
وی با اشاره به اولویت‌های کمیته شفافیت و شهر هوشمند در سال 1401، خاطرنشان کرد: در این خصوص کار گروه‌هایی شکل گرفته و بحث در مورد درخواست‌های جدید و توسعه در زمینه شفافیت و هوشمندسازی انجام شده است که در این دو بخش حوزه‌هایی که تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند، مورد توجه قرار  گرفته و تعیین تکلیف می‌شوند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما مصوبه الزام شهرداری به ایجاد درگاه واحد است، گفت: این اقدام بسیار مهم و تضمین‌کننده بوده و از طرفی محصول‌محورترین کار در این زمینه به شمار می‌رود که باید انجام شود.
وی همچنین تصریح کرد: باید تمام این سامانه‌ها در یک درگاه واحد به مردم عرضه شود تا بتوان عمده خدمات شهرداری تهران را به صورت غیرحضوری ارائه کرد که این مصوبه هم به شفافیت امور کمک می‌کند و هم موجب هوشمندی و تسریع فرآیندها می‌شود؛ علاوه بر این نقش مهمی در کاهش سفر درون شهری و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا دارد.
صادقی تاکید کرد: اگر این درگاه واحد را بتوانیم امسال ایجاد کنیم، کار بسیار بزرگی است که می‌تواند محصول و ثمره سال‌ها هوشمندسازی را در شهرداری تهران بچیند و شهروندان تهرانی حلاوت آن را احساس کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش شهرداری، 61 سامانه فعال داریم، اظهار کرد: در سال گذشته نسخ جدید تعدادی از سامانه‌های شهرداری مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ ما در این زمینه نیز به دنبال تجمیع سامانه و ایجاد درگاه واحد هستیم.
وی در خصوص سهم، نقش و عملکرد در هدایت پایتخت به سمت شهر هوشمند، گفت: دولت بیشترین سهم را در ایجاد انگیزه و مشوق‌ها، بستر سازی، ترویج و فرهنگ‌سازی، توسعه و پیاده‌سازی شهر هوشمند دارد.
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: نیازمندی‌های اولیه ایجاد شهر هوشمند به واسطه حضور پلتفرم‌ها و خدمات‌دهندگان برخط، زیرساخت‌های عظیم و پاسخگو به سیل عظیم متقاضیان و پردازش اطلاعات و مهم‌تر از آن حفاظت از اطلاعات است.
وی ادامه داد: شهرداری هم در شفافیت و هم در شهر هوشمند همیشه پیشتاز بوده اما امروز دولت در حال اقداماتی در زمینه شفافیت و ایجاد درگاه‌ واحد مجوزهاست.
صادقی با اشاره به ضرورت انتشار حقوق و مزایای مدیران شهرداری یادآور شد: در این خصوص مصوبه داریم و باید بر اساس آن اقدام صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری ایجاد درگاه درگاه واحد شهر هوشمند سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش