Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@07:55:41 GMT

نکات مهم در هنگام خرید لنز چشم

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۳۳۰۲

نکات مهم در هنگام خرید لنز چشم

 

لنز چشم یک لایه پلاستیکی نازک و نرم است که بر روی قرنیه چشم قرار می گیرد. لنز چشم در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام کارایی و ویژگی خاص خود را دارند. انواع لنز چشم به طور کلی به دو دسته طبی و غیر طبی تقسیم می شوند. لنزهای طبی مانند عینک عمل کرده و ضعف های بینایی را جبران می کنند. اما لنزهای غیر طبی صرفا جنبه زیبایی داشته و برای درمان استفاده نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، لنزها در رنگ ها و جنس های مختلفی به بازار ارائه می شوند که می توانید با توجه به نیاز خود نوع مناسب آن را تهیه کنید.

 استفاده از لنز چشم مزایای بسیاری دارد، اما اگر از نحوه گذاشتن لنز و مدت زمان مجاز استفاده از آن آگاهی نداشته باشید ممکن است مشکلاتی را برایتان ایجاد کند. بنابراین، قبل از خرید لنز چشم لازم است که انواع آن را خوب بشناسید و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. در ادامه این مطلب با لنزهای چشمی و نکات مهم جهت خرید لنز چشم آشنا خواهید شد .

لنز چشم چیست؟

لنز، دیسک منحنی و خمیده پلاستیکی است که ضخامتش بسیار کم و شفافیتش بالا می‌باشد که روی لایه اشکی سطح قرنیه چشم، قرار می‌گیرد.

نخستین لنز تولید شده در دنیا، توسط پزشکی به نام اویگن فیک، در سال 1949 میلادی می‌باشد که توانست کمتر از 10 سال، طرفداران بسیاری به سمت خود جذب کند.

مزایای استفاده از لنز چشمی

لنزهای چشم که مورد استفاده قرار می‌گیرند، مزایای بسیاری دارند که این مزایا شامل:

1- ورزشکارانی که هنگام ورزش نمی‌توانند از عینک استفاده کنند، می‌توانند لنز را جایگزین عینک کرده و از آن، استفاده کنند ولی در وزرش‌های آبی، به دلیل اینکه آب، بین قرنیه چشم و لنز قرار می‌گیرد، باعث عفونت چشم می‌شود که نباید از آن استفاده کرد و به جای آن می‌توان از عینکی که مخصوص شنا است، استفاده کرد.

2-دید فرد همیشه یکسان است و مانند عینک، بخار گرفته نمی‌شود.

3- از لحاظ زیبایی، اعتماد به نفس فرد را بیشتر می‌کند.

4- به راحتی و آسانی، می‌توان از آنها استفاده کرد.

5- لنز چشم، در اعضای صورت همچون بینی و گوش مانند عینک، خستگی ایجاد نمی‌کند.

6- با استفاده از لنز، می‌توان آستیگماتیسم‌های نامنظم را بهتر کرد.

نکاتی که برای خرید لنز چشم باید به خاطر بسپارید

 هنگامی که در رابطه با نوع لنز با مشورت پزشک تصمیم گرفتید، تازه در ابتدای مسیر خرید لنز چشم مناسب قرار می‌گیرید. نکات مهم دیگری در راهنمای خرید لنز چشم وجود دارد که نباید از دست بدهید.

 

اندازه لنزها

هنگامی که پزشک نسخه‌ای برای خرید لنز طبی تجویز می‌کند، شاهد یک سری علائم هستیم که نشان می‌دهد لنز چشم چگونه با چشم‌های شما مطابقت خواهد داشت. در ادامه برخی از این اصطلاحات رایج را معرفی می‌کنیم.

Diameter (DIA): اندازه لنز

دیوپترس (D/dpt./PWR): + به معنی دوربینی و – به معنی نزدیک بینی

جنس لنز چشم

اولین و مهمترن نکته‌ای که هنگام انتخاب لنز چشم باید به یاد داشته باشیم، جنس یا مواد استفاده شده در ساخت لنزهاست. از آنجا که این مواد به‌طور مستقیم با چشم ما در ارتباط هستند، هنگام خرید لنز چشم باید مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنیم؛ لنزهایی که نه تنها سلامت چشم‌ها را تضمین کنند، بلکه برای چشم آزاردهنده نباشند. در ادامه راهنمای خرید لنز چشم به بررسی مواد مورد استفاده برای تهیه لنزها می‌پردازیم.

PMMA

لنز PMMA یا لنز پلی متیل متاکریلات، انواعی از لنزهای چشم سخت هستند. این نوع لنزها در برابر هر گونه آسیب مقاوم هستند. با این حال استفاده از لنزهایی از جنس PMMA به‌دلیل پیشگیری از انتقال اکسیژن به چشم از محبوبیت کمتری برخوردار است.

لنز نفوذپذیر نسبت به گاز

لنزهای نفوذپذیر نسبت به گاز، شباهت زیادی به لنزهای PMMA دارند، با این تفاوت که اکسیژن مورد نیاز چشم را نیز تامین می‌کنند. این لنزها شفاف‌تر و انعطاف پذیرتر از لنزهای PMMA هستند.

با این حال برای عادت کردن به این نوع لنزها ممکن است کمی زمان بر باشد.

لنزهای نرم

لنزهای نرم یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید لنز چشم هستند که از همان لحظه اول به استفاده از آنها عادت می‌کنید. این لنزها از ژل پلاستیکی حاوی آب یا هیدروژل تشکیل شده‌اند که لنزی بسیار نازک و انعطاف پذیر را تشکیل داده است.

سیلیکون هیدروژل

در نهایت به لنزهایی از جنس سیلیکون هیدروژل می‌رسیم که با استقبال بی نظیری مواجه شده‌اند. این نوع لنزها اجازه می‌دهند که اکسیژن بیشتری به قرنیه چشم‌ها برسد. به این ترتیب احتمال عفونت چشم یا سوزش آن به حداقل می‌رسد.

لنزهای محافظ UV

درست مانند پوست، چشم‌ها نیز در برابر اشعه ماورای بنفش حساس و آسیب پذیر هستند. بنابراین چنانچه به‌مدت طولانی در برابر نور خورشید قرار می‌گیرید، استفاده از لنزهای محافظ UV گزینه‌ای مناسب برای شماست.

جالب است بدانید که این لنزها از چشم تا ۹۷ درصد در برابر اشعه UVB و ۸۱ درصد در برابر اشعه UVA محافظت می‌کنند. استفاده از این لنزها برای محافظت حداکثری از چشم‌ها توصیه می‌شود.

لنزهای تسکین دهنده خشکی چشم

برخی از افراد به دلایلی مانند حساسیت چشم یا بیماری‌های دیگر دچار خشکی چشم می‌شوند. لنزهایی وجود دارند که به کمک آنها می‌توان خشکی چشم و خطرات ناشی از آن را کاهش داد.

 

چرا از لنز رنگی استفاده کنیم

بسیاری از افراد خواستار تغییر در چهرهٔ خود هستند و این تغییرها را با رنگ کردن مو و ابرو و یا تغییر رنگ چشم‌ها با لنز انجام می‌دهند. علاوه بر این شاید تاکنون با خود اندیشیده‌اید که اگر رنگ چشمانتان متفاوت‌تر باشد چقدر به زیبایی چهرهٔ شما افزوده می‌شود.

شما می‌توانید با برسی رنگ پوست و موهای خود متناسب‌ترین رنگ را برای چشمان خود برگزینید و زیبایی خود را چندبرابر کنید.

نکات انتخاب لنز

امروزه باتوجه‌به تنوع زیادی که در زمینه لنزها وجود دارد انتخاب آنها کمی دشوار به نظر می‌رسد در ادامه مطلب به بیان انواع لنزها و توضیح آنها پرداخته شده است اگر قصد خرید لنز را دارید بهتر است با انواع لنزها و کاربرد آنها آشنا باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید زیرا انتخاب نادرست لنز علاوه بر بی‌تأثیر بودن در زیبایی موجب بروز مشکلات چشم شود و یا حتی ظاهری عجیب و مصنوعی به چشمان شما بدهد.

لنز طبی

اگر فردی عینکی هستید و از عینک خود خسته شده‌اید بهترین راه استفاده از لنزهای طبی می‌باشد این نوع لنزها برای برطرف‌کردن مشکلات چشمی از جمله نزدیک‌بینی، دوربینی، پیرچشمی و یا آستیگماتیسم کاربرد دارد.

لنز رنگی

خرید لنز رنگی برای تقویت و یا تغییر رنگ چشم به کار می‌رود و جنبه آرایشی دارد.

لنز طبی رنگی

اگر مجبور به استفاده از لنزهای طبی هستید و درعین‌حال دوست دارید که رنگ چشمان خود را تغییر دهید استفاده از لنزهای طبی رنگی بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود.

در پایان

استفاده از لنز چشم برای اصلاح بینایی یا زیبایی این روزها رواج بیشتری پیدا کرده است. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی در حوزه سلامت، روز به روز شاهد روی کار آمدن لنزهای جدیدتر هستیم.

در راهنمای خرید لنز چشم سعی کردیم که با معرفی انواع و اقسام لنز طبی و رنگی و بررسی عملکرد آنها، اطلاعات لازم برای خرید مناسب‌ترین لنز چشم را در اخیتار شما قرار دهیم. با انتخاب لنز چشم مناسب، با دید بهتری جهان را ببینید و از بروز آسیب‌های ناخواسته به چشم جلوگیری کنید.

خرید لنز چشم از فروشگاه دیالنز بسیار راحت است. دیالنر با توجه به سابقه کاری و به کمک مشاورین خود مجموعه ای کامل از تمامی برندهای معتبر لنز چشم رنگی ، لنز طبی و لنز طبی رنگی را برای شما مشتریان عزیز فراهم کرده است. همچنین برای سهولت در انتخاب و خرید لنز چشم می توانید به کمک مشاورین دیالنز به راحتی لنز چشم خود را انتخاب و خریداری کنید.در ضمن نود درصد از مدل های لنز چشم رنگی ، طبی (شماره دار) نیز دارد ، که با توجه به نمره چشمتان به راحتی می توانید لنز چشم طبی رنگی خود را خریداری و استفاده کنید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: لنز چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی

تین نیوز

پنجره‌ های این قطار به هنگام عبور از مناطق مسکونی، برای حفظ حریم خصوصی، به طور خودکار مات می‌شوند!

 

حجم ویدیو: 304.04K | مدت زمان ویدیو: 00:00:07 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • ببینید | سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!
  • آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر