Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، وقتی سینماگر قدیمی خشمگین از ناکامی در رساندن «لامینور» به اکران نوروز روبه‌روی دوربین نشست و تهدید به اعتصاب و خودزنی کرد، برخی گمان بردند او به پشتوانه مشورت‌هایی که از برخی نزدیکانش گرفته در تلاش برای معرفی بیشتر فیلم تازه است. آن ویدئو در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده شد و انتظار می‌رفت با انبوه حمایت‌هایی که مردم و کارشناسان از مهرجویی کرده‌اند، «لامینور» او در اکران عمومی رکورد بشکند یا دست‌کم خوب بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا نزدیک دو ماه از آن روزها و تقریبا ۱۰ روز از آغاز نمایش فیلم تازه خالق «اجاره‌نشین‌ها» و «درخت گلابی» در سینماها گذشته است. «لامینور» که با امید فراوان در اکران عید فطر از هفتم اردیبهشت روانه پرده بیش از ۲۷۰ سینما در سراسر ایران شده، امروز حدود ۸۰۰ میلیون فروخته و اگر استقبال از آن بر اساس همین آمار ادامه داشته باشد، شاید یکی دو هفته دیگر جای خود را به فیلمی دیگر بدهد و پس از آن روانه اکران آنلاین شود.

بر اساس آنچه در سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران در سال ۹۳ آمده، «اشباح» مهرجویی با داشتن کمی بیش از ۲۵ هزار تماشاگر در اکران عمومی آن سال حدود ۱۲۱ میلیون تومان (با میانگین بهای بلیت ۴۷۰۰ تومان) فروخت و به نسبت آمار تماشاگران، در رده ۳۹ پرفروش‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفت. هشت سال پیش «شهر موش‌ها ۲» بیش از دو میلیون و ۳۳۰ هزار تماشاگر داشت و با نزدیک ۱۰ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم ۹۳ بود.

فروش ۱۲۱ میلیونی «اشباح» در حالی رقم خورد که درست یک دهه پیش «مهمان مامان» ۴۸۵ میلیون تومان فروخته بود. مهرجویی که زمانی فیلم خوب و پرفروش می‌ساخت، پس از توقیف «سنتوری» دیگر چندان روی خوش ندید و حتی «نارنجی‌پوش» او هم با وجود بهره بردن از ستاره‌هایی چون حامد بهداد و لیلا حاتمی به زحمت از مرز یک میلیارد تومان گذشت و ششمین فیلم پرفروش سال ۹۱ شد. مهرجویی در ۹۲ «چه خوبه برگشتی» را روی پرده داشت که آن هم یک میلیارد تومان فروخت و در جدول پرفروش‌ها روی پله یازدهم ایستاد.

در شرایطی که برخی پیش‌بینی کرده بودند «لامینور» بتواند با بلیت ۴۵ هزار تومانی یک رکورد تازه در کارنامه مهرجویی بیافریند و جزو پرفروش‌های ۱۴۰۱ شود اما ناگفته پیداست این فیلم پرحاشیه با میانگین فروش کمتر از ۸۰ میلیون در روز بعید است چندان در سینماها دوام بیاورد. بامزه اینکه کاربری نوشته بود اگر تمام هواداران مهرجویی و لایک‌کنندگان ویدئوهای سال گذشته او در فضای مجازی به سینما رفته و «لامینور» را دیده بودند، فیلم می‌توانست رکوردهای فروش را بشکند و بالانشین شود.

«لامینور» به بیانی دیگر نسخه دخترانه «سنتوری» است که پس از نمایش در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و بردن دو جایزه بهترین بازیگر مرد (بهرام رادان) و فیلم برگزیده تماشاگران، گرفتار حاشیه‌های بی‌پایان شد و سرانجام سر از شبکه نمایش خانگی درآورد. علی نصیریان، پردیس احمدیه، عزت‌الله رمضانی‌فر، علی مصفا، سیامک انصاری، مهرداد صدیقیان، کاوه آفاق و رضا داوودنژاد در «لامینور» بازی کرده‌اند.

در جدول فروش سال ۱۴۰۱ تا ابتدای روز جمعه ۱۶ اردیبهشت «سگ‌بند» مهران احمدی با بیش از ۲۹ میلیارد تومان صدرنشین است و شگفت آنکه «انفرادی» سیدمسعود اطیابی با کمتر از ۱۰ روز اکران در ۳۶۲ سینما نزدیک ۹ میلیارد تومان فروخته است. «موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر با حدود ۱۱ میلیارد، «شادروان» حسین نمازی با حدود ۹ میلیارد و «روز صفر» سعید ملکان با حدود هشت میلیارد دیگر فیلم‌های پرفروش امسال تا پایان ۱۵ اردیبهشت هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داریوش مهرجویی علی نصیریان پردیس احمدیه میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار عجیب با شرایطی خطرناک از سوی یک دستگاه تاکسی، سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی از شناسایی و احضار راننده خاطی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، بهنام پاکزاد؛ سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن یک دستگاه تاکسی اقدام به حمل بار می‌کند‌. این در حالی‌ است که شخصی هم روی سقف این خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مشخص شد این ماجرا در تونل امیرکبیر اتفاق افتاده، از این رو راننده متخلف شناسایی شد و ضمن پذیرفتن اشتباه، از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: راننده متخلف جهت رسیدگی به این پرونده به هیئت انضباطی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • آخرین تصویر به جامانده از داریوش مهرجویی پیش از قتل/ عکس
  • آخرین تصویر به جامانده از داریوش مهرجویی پیش از قتل
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست