Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:23:33 GMT

وجود ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در تهران؛ ۷ خانه تخریب شد!

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۳۴۵۴

وجود ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در تهران؛ ۷ خانه تخریب شد!

رئیس پلیس تهران بزرگ از تخریب ۷ باب منزل پلاک قرمزی خبر داد که در مناطق جنوبی تهران تبدیل به پاتوق معتادان متجاهر شده بودند و گفت: در کل تهران ۳۰۰ باب از این منازل پلاک قرمز وجود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح جدید جمع‌آوری معتادان متجاهر از مناطق شوش، مولوی و هرندی، اظهار کرد: حدود 20 تا 22 هزار معتاد متجاهر و 6 تا 7 هزار خرده‌فروش مواد مخدر در تهران داریم که خاستگاه اصلی آنها نیز مناطق شوش، مولوی و هرندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس تهران افزود: تجمع معتادان متجاهر در مناطق مذکور باعث آزرده‌خاطر شدن اهالی محل و کسبه شده است، دستگاه‌های ذیربط باید به عنوان مسئله به این موضوع نگاه کنند و اکنون حدود 7 تا 8 هزار ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر جمع‌آوری شده کم داریم؛ این افراد مدام توسط پلیس بازداشت شده و چند ماه بعد رها می‌شوند و مجددا این چرخه تکرار می‌شود. لذا باید افرادی از کمپ‌ها خارج شوند که کاملا سم‌زدایی شده و مشکل آنها حل شده است.

رحیمی با اشاره به فعالیت خرده‌فروشان مواد مخدر در معابر و پارک‌ها، گفت: محل اصلی تهیه مواد مخدر توسط خرده‌فروشان نیز همین مناطق شوش، مولوی و هرندی است.

این مقام انتظامی ادامه داد: مردم و مسئولان بدانند که ما به عنوان پلیس اقدامات خود را انجام می‌دهیم؛ از اواخر سال 97 تا امروز بالغ بر 70 هزار نفر از معتادان متجاهر را از مناطق شوش، مولوی و هرندی جمع‌آوری کردیم و این یعنی اینکه معتادان مکررا توسط پلیس بازداشت اما رها شده و این چرخه ادامه داشته است و لذا باید این موضوع حل شود.

رحیمی با اشاره به رها بودن تعداد زیادی از معتادان متجاهر دارای زخم باز، معتادان متجاهر زن گفت: این مسائل باید حل شود و من از مسئولان خواسته‌ام همه کنار یکدیگر برای حل این موضوع گام بردارند، حل این معضل کار یک دستگاه نیست.

رئیس پلیس پایتخت درباره تفاوت اجرای طرح مذکور با طرح‌های قبلی پلیس، خاطر نشان کرد: در این مدت وزیر محترم کشور، شخص محترم رئیس جمهور و سایر مسئولان جلساتی را برگزار کرده و شخص رئیس جمهور نیز بعد از مدت‌ها شخصاً وارد میدان شدند، البته این جلسات مقدمات است و این مقدمات باید به ایجاد ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر تبدیل شود. دوم اینکه باید نگاه دیگری به مسئله خرده‌فروشان مواد مخدر داشته باشیم، کما اینکه بسیاری از خرده‌فروشان مواد مخدر، معتاد یا سارق نیز هستند.

وی یادآور شد: حدود 300 باب منزل پلاک قرمز در تهران وجود دارد که در هر کدام از آنها تعداد زیادی اتاقک و آلونک برای پاتوق معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر وجود دارد. البته از این تعداد حدود 107 باب منزل در مناطق شوش، مولوی و هرندی قرار گرفته‌اند که تاکنون 7 باب از این منازل را تخریب کردیم. البته دیوار تعداد زیادی از این منازل را نیز با گچ‌کاری مسدود و پلمپ کردیم اما بسیاری از آنها مجوز گرفته و دیوارها و پلمپ‌ها را شکستند.

رحیمی با تاکید بر اینکه مدت زمان بازپروری، نگهداری و سم‌زدایی معتادان متجاهر باید اصلاح شود، گفت: اکنون معتادان متجاهر به مدت  6 ماه یا بعضا چند ماه بیشتر در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوند و این زمان مدت زمانی برای بازپروری آنها نیست و صرفا در ایده‌آل‌ترین شرایط سم‌زدایی می‌شوند و وارد بازار کار نشده و به آغوش خانواده نیز باز نمی‌گردند و مجددا چرخه اعتیاد تکرار می‌شود. لذا در کنار بازپروری، سم‌زدایی و ترک اعتیاد، حتما باید فرآیندهای دیگری مانند روانشناسی، پزشکی، آمدن به بازار کار و حمایت‌های خانوادگی انجام شود و الا چرخه مجددا تکرار خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پذیرش معتادان متجاهر دارای زخم باز و مشکلاتی از این قبیل آغاز شده است، از ایجاد ظرفیت جدید برای پذیرش اینگونه معتادان خبر داد و متذکر شد: تا زمانی که تمام دستگاه‌ها درباره این معضل کنار یکدیگر قرار نگیرند، نتیجه نخواهیم گرفت؛ 20 هزار معتاد متجاهر چیزی نیست که نتوانیم از پس آن بر بیاییم و باید برای آن فکر جدی بکنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرده فروشان مواد مخدر معتادان متجاهر مولوی و هرندی مناطق شوش سم زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛ جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان

به گزارش قدس آنلاین، فردین معصومی، کشتی‌گیر مازندرانی سنگین وزن سابق تیم ملی کشتی، در حاشیه مراسم واگذری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابتدا درباره تماشای کشتی در ماه‌های اخیر گفت: بله کشتی را که همیشه دنبال می‌کنم بخصوص که حالا امیررضا (اشاره به پسرش که کنارش ایستاده) در مسابقات حضور دارد.

معصومی در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال را هم دنبال می‌کند و فکر می‌کند کدام تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد گفت: اینکه پرسیدن ندارد، باز هم پرسپولیس قهرمان می‌شود.

معصومی درباره رفتن گل‌محمدی و حضور اوسمار در راس کادر فنی تیم محبوبش گفت: به هر حال این حاصل زحمت آقا یحیی بوده و هنوز نمی‌شود به مربی جدید نمره‌ای داد و بگوییم ایشان کار کرده اما به هر حال هر کسی برای پرسپولیس بزرگ زحمت بکشد هوادار دوستش دارد و ما هم از ایشان تشکر می‌کنیم.
این کشتی‌گیر سابق درباره اینکه با توجه به استقلالی بودن پسرش مشکلی بین آنها ایجاد نمی‌شود، گفت: نه ،به هر حال هر کسی آزاد است یک رنگ و یک تیم را دوست داشته باشد. ما هم برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم. آنها همیشه دوم می‌شوند و آن پایین‌ها هستند و تنور لیگ را داغ کرده‌اند.

در ادامه علیرضا، فرزند کشتی‌گیر معصومی، درباره کری‌خوانی‌های پدرش گفت: من و بابا خیلی در این حال و هواها نیستیم. فقط مهم این است که الان کدام تیم در رتبه اول است و در صدر جدول قرار دارد تا ببینیم آخر فصل چه پیش می‌آید.

اینجا بود که دوباره فردین معصومی  در بین کلام پسرش گفت: البته الان جام نمی‌دهند و جام را آخر فصل می‌دهند.

سپس امیررضا معصومی گفت: امیدوارم همین روند صدرنشینی برای استقلال ادامه داشته باشد.

او درباره شرایط خودش هم گفت: من بعد از مسابقات جام بین المللی  جام یاشاردوغو به تیم جوانان اضافه شدم و امیدوارم بتوانم به کشتی کشورم در رده جوانان کمک کنم. فکر کنم حدود دو ماه دیگر مسابقات آسیایی جوانان برگزار می‌شود و بعد از مسابقات المپیک پاریس هم رقابت‌های قهرمانی جهان را داریم. امیدوارم تیم کشتی ما در مسابقات المپیک پاریس و جوانان ما در جهانی بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

او درباره مسابقات انتخاباتی آمریکا که اتفاقات بزرگی در آن رخ داد و کشتی‌گیران به‌نامی حذف شدند و به المپیک نخواهند رفت، گفت: بله، همیشه در سال المپیک یک پوست‌اندازی می‌شود در تیم‌های کشتی دنیا که آمریکا هم از این قضیه مستثنی نبود. ما هم تغییر سرمربی تیم ملی کشتی و آمدن آقای محسن کاوه را به فال نیک می‌گیریم و همان‌طور که در مسابقات آسیایی درخشیدند امیدوارم در المپیک هم بدرخشند. همان‌طور که می‌دانید کشتی همیشه جورکش کاروان ورزشی ایران بوده و امیدوارم در المپیک هم این را به همه ثابت کند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛ جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • (ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم)