Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کامرون در اظهارنظری عجیب عنوان کرد کامرون می‌تواند با الگو برداری از اینتر در سال ۲۰۱۰ قهرمان جام جهانی قطر شود.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از بی‌ ساکر، اینتر به رهبری ژوزه مورینیو در سال ۲۰۱۰ به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت آن هم در شرایطی که کمتر کسی روی این تیم حساب می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون ساموئل اتوئو می گوید کامرون می تواند در جام جهانی هم از این موضوع الگوبرداری کند و به قهرمانی در جام جهانی برسد.

به گفته ساموئل اتوئو مهاجم سابق نرآتزوری و شیرهای رام نشدنی، موفقیت اینتر در لیگ قهرمانان تحت هدایت ژوزه مورینیو می تواند الهام بخش کامرون برای یک قهرمانی شوکه کننده در جام جهانی قطر باشد. اینتر در آن سال در راه رسیدن به فینال، چلسی و بارسلونا را شکست داد و اتوئو که اکنون رئیس فدراسیون فوتبال کامرون است  معتقد است کشورش می تواند با همین شیوه قهرمان شود. 

سامول اتوئو گفت: من معتقدم برای بردن جام جهانی نیازی نیست که خیلی تیم خوبی باشد بلکه به آمادگی خوب، ذهنیت قوی و کمی دیوانگی نیاز دارید. من در دوران حرفه ای ام چندین بار قهرمان شدم و می‌دانم راه قهرمان شدن چیست. من همیشه اینتر را مثال می‌زنم که خودم در این تیم بازی می‌کردم. هیچ‌کس در ابتدای فصل ۱۰-۲۰۰۹ فکر نمی‌کرد ما می‌توانیم لیگ قهرمانان را ببریم و در عوض مورینیو کار دیوانه‌کننده‌ای انجام داد. برای کامرون هم چنین چیزی را می‌خواهم.

بهترین عملکرد کامرون در جام جهانی صعود این تیم به یک چهارم نهایی سال ۱۹۹۰ است که باعث شد رسانه ها لقب شیرهای رام نشدنی را به این تیم بدهند. کامرون در هیچ یک از شش حضور دیگر خود در جام جهانی از گروه صعود نکرد و حتی نتوانست در جام جهانی آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ و جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ امتیازی کسب کنند.

 مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کامرون اکنون به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کشورش فعالیت دارد.

کامرون در جام جهانی باید با تیم های سوئیس، برزیل و صربستان دیدار کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ساموئل اتوئو ، تیم فوتبال اینتر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ساموئل اتوئو تیم فوتبال اینتر جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپورتینگ قهرمان جدید فوتبال پرتغال

به گزارش "ورزش سه"، اسپورتینگ قهرمان لیگ پرتغال شد. باشگاه لیسبونی که روز شنبه پورتیموننسه را ۳-۰ شکست داد برای کسب عنوان قهرمانی لیگ در همین هفته، نیاز داشت که بنفیکا در مقابل فامالیکائو پیروز نشود، بنابراین نتیجه ۲-۰ امشب و شکست تیم راجر اشمیت، عنوان قهرمانی را برای روبن آموریم و تیمش به ارمغان آورد.

از زمانی که پنج سال پیش آموریم هدایت اسپورتینگ را برعهده گرفت، این دومین عنوان قهرمانی این باشگاه در لیگ پرتغال است قبل از آمدن او، تیم لیسبونی ۲۰ سال بود که قهرمان نشده بود.

بدون شک آموریم معمار بزرگ موفقیت‌های اسپورتینگ در سال‌های اخیر است، اما بدون حضور نام‌های دیگر به ویژه گیوکرش، قهرمانی ممکن نبود.

مهاجم سوئدی بهترین گلزن این مسابقات (۲۷ گل) و یکی از بهترین پاسورها (۱۰ پاس گل) است. نکته منطقی و قابل توجه این خواهد بود که طبق روال عادی باشگاه‌های بزرگ پرتغال، در تابستان امسال او اسپورتینگ را ترک کند و به یکی از غول‌های اروپا و یا حداقل تیمی با اهداف بزرگ‌تر بپیوندد.

دیگر بازیکن تاثیرگذار این تیم، پدرو گونکالوس بوده که ۱۱ گل و ۱۲ پاس گل به ثبت رسانده است. بازیکنانی مانند ترینکائو، پائولینگو و نونو سانتوس نیز تعیین‌کننده بوده‌اند.

در پایان این هفته لیگ پرتغال، اسپورتینگ ۸۴ امتیازی است و همانطور که گفته شد با باخت بنفیکا که ۷۶ امتیاز دارد، در فاصله دو هفته مانده به پایان، به مقام قهرمانی لیگ پرتغال رسید.

دیگر خبرها

  • سزار منوتی، سرمربی قهرمان جام جهانی 1978 درگذشت
  • اسپورتینگ قهرمان جدید فوتبال پرتغال
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • ساسولو سومین تیم تاریخ سری آ که فاتح اسکودتو را دبل می‌کند
  • صحبت‌های جالب سرمربی اینتر در واکنش به جذب طارمی
  • شب تاریخی لیونل مسی در آمریکا رقم خورد
  • فوتبال از دریچه فان؛ اگر ساسولو همیشه مقابل اینتر بازی می کرد
  • تیم بحران‌زده سری A، دوباره اینتر را شکست داد
  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان