Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:18:43 GMT

تالاب گمیشان بودجه دار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۳۶۵۷

تالاب گمیشان بودجه دار شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: طرح جامع احیاء، حفاظت و مدیریت تالاب بین المللی گمیشان مطرح و به تصویب رسید.

کنعانی گفت: به دستور معاون اول رئیس جمهور چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای احیای تالاب گمیشان از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است.

محمد رضا کنعانی گفت: در این جلسه گزارشی از طرح جامع احیاء، حفاظت و مدیریت تالاب تغییرات اقلیمی، کاهش سطح تراز دریای خزر، تغییر مسیر رودخانه گرگانرود، قطع ارتباط هیدرولیکی و هیدرولوژیکی، شکل گیری کانون گرد وغبار، آلودگی پساب سکونتگاه‌ها و تصرفات غیر قانونی مهمترین چالش‌های تالاب بین المللی گمیشان مطرح کردیم و با توجه به گزارش ارائه شده طرح احیاء، حفاظت و مدیریت تالاب بین المللی گمیشان تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در حال حاضر هیچ رودخانه دائمی به تالاب گمیشان منتهی نمی‌شود، در گذشته رودخانه گرگانرود به این تالاب وارد می‌شد، ولی مسیر این رودخانه چندین دهه تغییر کرده است ومهمترین اهداف کلان طرح جامع حفاظت و استفاده خردمندانه از تالاب، احیا و پایدارسازی ارزش‌های طبیعی تالاب برای نسل‌های آینده و حفظ و ارتقاء کارکرد اکولوژیک و بیولوژیک تالاب است.

محمد مخبر در این جلسه، تالاب‌های کشور را نعمت و موهبتی الهی برای کشور توصیف کرد و گفت: متأسفانه این دارایی‌های خدادای در حال تخریب و از بین رفتن هستند که لازم است برای حفظ و نگهداری از این تالاب‌ها همه دستگاه‌های متولی با جدیت پای کار بیایند.

منبع:صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب گمیشان حفاظت محیط زیست احیای تالاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان