Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برگزاری نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب گیری در پارک ملی ایران کوچک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، حمیدرضا عبداله پور اظهار کرد: این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرج و کاشان با هدف معرفی پارک ایران کوچک، آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب، اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جشنواره در کنار معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و آثار تاریخی دو شهر کرج و کاشان  اجرای برنامه‌های متنوع و شاد هنری نیز پیش بینی شده است.

وی توضیح داد: آیین غلتانیدن نوزادان در گل‌های محمدی، حافظ خوانی، ترانه سرایی، اجرای بازی های بومی و موسیقی محلی از بخش های این جشنواره خواهد بود.

این مسئول به استقبال شهروندان کرجی از دو جشنواره انار و خرمالو در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری شهر کرج کمک کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج جشنواره‌های فرهنگی و موضوعی را لازمه پویایی شهر عنوان کرد و افزود: تا پایان سال جشنواره‌های مختلفی در حوزه‌های گردشگری برای اجرا در پارک ملی ایران کوچک برنامه‌ریزی‌ شده که با نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب گیری طی روزهای آتی آغاز می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز جشنواره کرج کاشان گلابگیری پارک ایران کوچک ایران کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود