Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موید علویان رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران در نشست خبری همایش ملی کووید۱۹ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

عملکرد نظام سلامت در مقابله با کرونا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کرونا اتفاقات تلخی را رقم زد، اما بدتر از آن، حاکمان و تصمیم‌گیرانی بودند که اشتباهات فاحشی داشتند و قرنطینه سریع انجام نشد و واکسیناسیون دیرتر آغاز شد و باید روزی به عملکرد این حاکمان و تصمیم‌گیران رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی سازمان بهداشت جهانی هم در بحران کرونا دیر عمل کرد و این نشان دهنده لزوم تغییراتی در این سازمان جهانی هم است. کرونا به همه فهماند که کشور‌ها باید بیشتر به فکر ارتقای سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت خود باشند و باید دانست که کرونا اولین و آخرین تهدید نظام سلامت نیست و نخواهد بود.

واکسیناسیون، مراقبت‌ها و روند بیماری باعث شد که به سمت مرحله پسا کرونا حرکت کنیم. آنچه که پشت سر گذاشتیم؛ برای همه مردم، اقتصاد وهمه ارکان کشور تلخ بود. بیکاری ناشی از کرونا در دنیا نقطه ضعفی را به ما نشان داد که حاکمیت‌ها باید بیشتر به نظام سلامت توجه کنند.

اکنون با افزایش موارد سرخک رو به رو شده این و این نشان می‌دهد که کرونا آخرین تهدید نظام سلامت نیست و در مواجهه با مخاطرات باید از حالت غیرفعال به حالت فعال در بیاییم.

داشتن پرونده سلامت برای تمام مردم، گسترش خدمات فعال، استقرار پزشک خانواده و اداره نظام سلامت با فناوری اطلاعات حائز اهمیت است.

در یک سال اخیر با عملکرد خوب در نظام سلامت برای واکسیناسیون دریافتیم؛ اگر تضاد منافع وجود نداشته باشد، موفق خواهیم بود؛ تضاد منافع یکی از آفت‌های نظام حاکمیتی کشور است و یک سیاستگذار نباید در سیاست‌های ابلاغی خود ذی‌نفع باشد و شرکت دارویی داشته باشد؛ این در دنیا بزرگ‌ترین جرم است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا سازمان بهداشت جهانی نظام سلامت نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد

بررسی عملکرد بودجه شرکتهای دولتی نشان میدهد برق حرارتی در یک سال حدود ۲۲ همت ضرر و زیان داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش عملکرد بودجه شرکتهای دولتی‌، در سال 1401 سازمان بیمه سلامت، برق منطقهای مازندران، برق منطقه تهران، پشتیبانی امور دام، راه اهن و توانیر 6 شرکتی هستند که کمتر از 5 هزار میلیارد تومان زیان کرده ند.

صدا و سیما در سال مذکور بیش از 5 همت زیان داشته و بانک سپه نزدیک به 8 همت زیان داشته است.

پالایش نفت ابادان نیز نزدیک به 10 همت زیان داشته است.

بررسی عملکرد بودجه شرکتهای دولتی نشان میدهد برق حرارتی در یک سال حدود 22 همت زیان کرده و زیان ده ترین شرکت دولتی در بازه بررسی عمکلرد شرکتهای دولتی در سال 1401 بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است