Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@22:00:09 GMT

سئول: کره شمالي پرتابه‌اي ناشناس شليک کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۳۸۸۳

خبرگزاری آریا-در ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره، ارتش کره جنوبی از اقدام کره شمالی در شلیک پرتابه‌ای ناشناس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، منابع رسانه‌ای روز شنبه (امروز) در خبری فوری به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خبر دادند، کره شمالی یک پرتابه ناشناس شلیک کرد. خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی در این باره گزارش داد، کره شمالی به سمت دریای ژاپن پرتابه ناشناس شلیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه‌های غربی از قبیل خبرگزاری فرانسه گزارش شدند، اقدام کره شمالی در شرایطی انجام شده که این کشور سه روز قبل یک موشک شلیک کرد و هشدار داد که ممکن است آزمایش هسته‌ای انجام دهد.
هرچند مقام‌های کره شمالی تاکنون اظهارنظری درباره این خبر نکرده‌اند، وزارت دفاع ژاپن خبر داده که این پرتابه احتمالاً موشک بالستیک است.
پیش از این روزنامه «فایننشال‌تایمز» با استناد به گزارشی از «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» در واشنگتن مدعی شد کره شمالی برای انجام اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال 2017 آماده می‌شود.
شنبه هفته گذشته بود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر لزوم تقویت نیروی نظامی این کشور در برابر تهدیدات اتمی دشمنان تأکید کرد. طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم در نشستی با فرماندهی «ارتش خلق کره» بر لزوم حفظ برتری نظامی این کشور تأکید کرده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس

به گزارش تابناک، سالار صنعتگر، بازپرس هشتم جنایی تهران در ساعات پایانی روز یکشنبه مطلع شد یک نفر که هدف گلوله قرار گرفته بود، در اتاق عمل جان خود را از دست داده است.

مامورانی که موضوع را به بازپرس صنعتگر اطلاع دادند، گفتند: مرد فوت شده، سارق موبایل‌قاپی بود که پس از تعقیب و گریز و توجه نکردن به هشدار‌ها و تیر هوایی ماموران، هدف قرار گرفت. پس از آن او که راکب موتورسیکلت بود و گلوله به کمرش خوده بود بلافاصله به بیمارستان و اتاق عمل منتقل شد؛ اما اقدامات پزشکی بی‌تاثیر بود و او زیر دست پزشکان جان سپرد.

مامورانی که این مرد را هدف قرار داده بودند در گزارش خود گفتند:‌ مدتی بود در محدوده نارمک و شرق تهران سرقت‌های سریالی گوشی  اتفاق می‌افتد. شاکیان و شاهدان هم از ارتکاب این جرایم از سوی سرنشینان یک موتورسیکلت لاکی رنگ خبر داده بودند.

ساعت 8 امشب در حال گشت‌زنی در محدوده بودیم که موتور لاکی رنگی را دیدیم که ترک‌نشین و راکب آن دایم به اطراف نگاه می‌کردند و به نظر می‌رسید در حال زاغ‌زنی و شناسایی افرادی هستند که گوشی تلفن همراه دستشان است، وقتی دیدیم آنها به دنبال طعمه مناسبی هستند، مشکوک شدیم و دستور دادیم؛ اما آن دو نفر وقتی هشدار ما را شنیدند، فرار کردند و تعقیب و گریز شروع شد.

این ماموران توضیح دادند: با شلیک تیر هوایی و سپس با رعایت قانون به کارگیر سلاح هر دو سرنشین موتورسیکلت را هدف قرار دادیم که تیری به پای ترک‌نشین خورد و نقش زمین شد. همچنین تیری به کمر راکب خورد اما به فرار ادامه داد تا اینکه سه خیابان دورتر او هم زمین‌گیر شد. پس از آن اورژانس آمد و او را به اتاق عمل بردند اما فوت کرد.
در ادامه همدست متوفی مورد بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد: هر دو سارق سابقه‌دار هستیم و در این دوره از سرقت‌ها 8 گوشی دزدیده بودیم. زمان حادثه دنبال سوژه بودیم که این اتفاق افتاد.

در حال حاضر بازپرس صنعتگر دستور داده تحقیقاتی در مورد رعایت قانون سلاح از سوی ماموران انجام شود. همچنین با توجه به اعتراف متهم تحقیقات برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی شاکی  او ادامه دارد.

منبع: سایت جنایی

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • تعقیب و گریز دیدنی زورگیرهای موتورسوار در فرشته
  • دستگیری زورگیر موتورسوار با شلیک تیر + فیلم
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز