Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج کشور عربی حوزه خلیج فارس به منظور پیش بردن اقتصاد خود همگام با سیاست‌های فدرال رزرو، نرخ بهره بانکی را افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رای الیوم، بانک‌های مرکزی عربستان سعودی، امارات، کویت، بحرین و قطر پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به سرعت افزایش دادند.

فدرال رزرو آمریکا اوایل روز چهارشنبه، نرخ بهره را 50 درصد افزایش داد و به محدوده 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

75-1 درصد رساند که به دنبال آن کشورهای عربی که اقتصاد آنها به دلار گره خورده است به منظور حفظ ارزش پول ملی خود اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی زدند.

مؤسسة النقد العربی (آژانس پولی عربی یا همان بانک مرکزی عربستان سعودی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نرخ قراردادهای بازخرید "ریپو" را 0.5 واحد درصد یعنی از 1.25 به 1.75 درصد افزایش داده است.

این موسسه همچنین اعلام کرد که نرخ قراردادهای بازخرید معکوس را هم 0.5 واحد درصد افزایش داد و از 0.75 به 1.25 درصد رساند.

در اقدامی مشابه، بانک مرکزی امارات تصمیم گرفت تا نرخ پایه تسهیلات سپرده یک شبه را نیم درصد بالاتر از نرخ پایه افزایش دهد.

بانک مرکزی بحرین نیز با افزایش 50 واحدی نرخ بهره پایه سپرده های یک هفته ای از 1.25 درصد به 1.75 درصد، اقدام مشابهی انجام داد.

این بانک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نرخ سود سپرده‌های یک شبه از 1.00 درصد به 1.50 درصد و نرخ سود سپرده‌ها برای مدت چهار هفته از 1.75 درصد به 2.50 درصد افزایش یافته است.

به نوبه خود، بانک مرکزی قطر تصمیم گرفت نرخ سپرده این بانک (QCBDR) را 50 نقطه پایه افزایش دهد و به 1.50 درصد برساند.

بانک مرکزی قطر نیز نرخ بهره وام این بانک را با ۲۵ واحد افزایش به ۲.۷۵ درصد و نرخ بازخرید را با افزایش ۵۰ واحدی به ۱.۷۵ درصد افزایش داد.

بانک مرکزی کویت نیز تصمیم گرفت از روز پنجشنبه نرخ تنزیل را یک چهارم درصد افزایش دهد و از 1.75 درصد به 2 درصد افزایش دهد.

انتظار می‌رود عمان نیز با افزایش نرخ بهره اقدام مشابهی انجام دهد.

ارزش پول ملی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دلار آمریکا گره خورده است، به استثنای کویت که دینار این کشور به سبد ارزهای بیشتری مرتبط است.‌

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: خلیج‌فارس ، آمریکا ، نرخ بهره ، سود بانکی ، 5 کشور حوزه خلیج فارس ، بهره بانکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خلیج فارس آمریکا نرخ بهره سود بانکی 5 کشور حوزه خلیج فارس بهره بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!

 صنایع پتروشیمی خلیج فارس پسوند «خلیچ فارس» را به نام این باشگاه اضافه می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، با واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کم کم شاهد تغییرات جدید در این باشگاه خواهیم بود.

یکی از این تغییرات که پس از جلسه امروز مدیران پتروشیمی خلیج فارس با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال زمزمه‌های آن مطرح شده، اضافه شدن پسوند خلیج فارس به نام باشگاه استقلال است.

    در حالی که همزمان با تکمیل مراحل واگذاری پسوند ایران از نام باشگاه استقلال برداشته شده بود، حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است عبارت خلیج فارس به نام استقلال اضافه شده تا این باشگاه از فصول آینده با نام استقلال خلیج فارس در مسابقات فوتبال داخلی و بین‌المللی شرکت کند.

پیش از این پسوند آبی پوشان، ایران بود و حتی در سامانه کدال و نامه های اداری و رسمی از این تیم به عنوان استقلال ایران یاد می شد که حالا به نظر می رسد باید شاهد تغییر آن به استقلال خلیج فارس باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعیین هویت «خلیج فارس» را به امارات واگذار کرده ایم ! دانشگاه عربستانی از نام «خلیج فارس» استفاده کرد

دیگر خبرها

  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • شاه کلید مهار تورم
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!