Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جوزف وو»  وزیر خارجه تایوان گفت، کشورش امیدوار است اگر پکن به این جزیره حمله کند، کشورهای جهان پکن را همچون روسیه به خاطر جنگ اوکراین، تحریم کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، خبرگزاری رویترز نوشت: این مقام تایوانی شنبه (امروز) در گفت و گو با خبرنگاران در تایپه گفت: مهم است در محکومیت حمله و تحریم روسیه و بلاروس در کنار دیگران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آینده اگر کشور ما از سوی چین تهدید و اگر به کشور ما حمله شود امیدواریم که جامعه بین المللی این موضوع را درک کرده و از تایوان حمایت کند و چنین رفتارهای تهاجمی را تحریم کند.

وی با اشاره به تحریم های روسیه گفت: بنابراین تایوان در کنار جامعه بین المللی ایستاده و در تحریم ها شرکت می کند.

تایوان به تحریم های تحت امر غرب علیه روسیه ملحق شده و روز جمعه بلاروس را نیز در فهرست تحریمی خود اضافه کرد.

اقدام تایوان به دلیل سطح اندک تجارت مسقیم با روسیه و بلاروس، عمدتا نمادین است.

رویدادهای اوکراین باعث برانگیختن حس همدردی در تایوان شده است زیرا بسیاری بین اتفاقات کنونی در اوکراین و آنچه که در صورت استفاده چین از قوه قهریه ممکن است در تایوان رخ دهد ارتباط برقرار می کنند.

تایوان از زمان آغاز جنگ اوکراین، نگران اقدام مشابهی از سوی چین است هر چند دولت تایپه نشانه ای دال بر قریب الوقوع بودن حمله چین را گزارش نکرده است.

چین حمله روسیه به اوکراین را محکوم نکرده و از هر گونه قیاس آن با تایوان خودداری کرده است. پکن می گوید تایوان صرفا یکی از استان های این کشور است؛ موضوعی که به مناقشه با دولت تایوان منجر شده است.

رویترز نوشت: واکنش جهان به حمله احتمالی چین به تایوان مشخص نیست به ویژه با توجه به این که بیشتر کشورها از جمله آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا دارای روابط رسمی با پکن هستند و برخلاف اوکراین، تایوان را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسند.

پیشتر مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا گفته بود آمریکا باید تایوان را به رسمیت بشناسد.

این سخنان با واکنش وزیر امور خارجه چین روبه رو شد که پمپئو را شخصیتی بی اعتبار توصیف کرد و سخنان وی را هم نامربوط دانست.

واشنگتن روابط دیپلماتیک رسمی اش را با تایوان در سال ۱۹۷۹ قطع کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه