Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@09:23:18 GMT

گردوغبار در غرب کرمانشاه / تعطیلی مدارس

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۴۲۸۸

  گرد و غبار و کاهش دید افقی و آلودگی هوا، تمام مدارس، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک نوبت عصر امروز شنبه شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه را به تعطیلی کشاند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه١۴٠١ تمامی مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه های شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت عصر تعطیل اعلام می شود که پیش تر نیز نوبت صبح امروز تعطیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه توصیه شده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند و در زمان آلودگی شیشه های خودرو را بالا نگه دارند و اگر بیماری زمینه ای تنفسی دارند و نشانه های کوتاهی تنفس و سرفه بر طرف نشد با پزشک خود مشورت کنند.

دید افقی ناشی از غبار در قصرشیرین پنج هزار متر است

رییس اداره‌ هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود ریزگردها به قصرشیرین و شدت گرد و غبار باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی امروز شنبه به میزان پنج هزار متر شد.

«امیرپرویز نجفی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار داشت:دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۵درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا نیز ۲۵ درصد است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۳۱روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین و ۱۳روز در اردیبهشت ماه است، همچنین پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم و چهار هزار مدرسه دارد.



منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا، مدیریت بحران استانداری یزد اعلام کرد: تمام مقاطع تحصیلی شهرستان یزد به علت بارندگی فردا (چهارشنبه) بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش سه شنبه شب این مدیریت، بارش شدید باران در استان بزد موجب تخریب برخی منازل قدیمی، مسدود شدن برخی جاده‌ها و کندی رفت و امد در شماری از شهر‌های استان شده است.

۲۷۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • (ویدیو) ماجرای تعطیلی پنج شنبه یا شنبه چیست؟
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف