Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر رییس‌زاده در نشست خبری اولین همایش جامع کووید۱۹ نظام پزشکی تهران بزرگ، گفت: الان در فاز کاهشی بیماری کرونا هستیم. لازم است از زحمات همکارانم در این زمینه تشکر کنم و قدر آنها را بدانیم که علیرغم همه مشکلات، ما جزو کشورهای موفق در کنترل این بیماری بوده‌ایم. آزمون و خطاهایی داشتیم اما با تمام مشکلات بیماری بر زمین نماند و در مجموع عملکرد موفقی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون و خطاهایی در بحران داشتیم اما قرار نیست بازگردیم و مچ کسی را برای اقدام بحرانی بگیریم؛ درست است که باید خطاها بازبینی شود؛ ولی هر اقدامی در زمان خود ممکن است لازم بوده باشد هرچند که می‌تواند خطاهایی هم داشته باشد.

تاکید بر تزریق دز سوم واکسن کرونا
وی افزود: دولت جدید در بحث واکسیناسیون کار بسیار بزرگی انجام داد. سال قبل اردیبهشت و خرداد که همه دنیا در حال واکسیناسیون بالا بودند، کشور ما آمار واکسیناسیون شش درصد بود و فشار افکار عمومی بالا بود و دولت آمد و اقدام بزرگی انجام داد و اکنون بالای ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون داریم. البته در مورد دز سوم واکسن کرونا آنطور که باید موفق نبودیم و کمتر از ۵۰ درصد استقبال شده است و توصیه اکید ما تزریق هرچه سریع تر دز سوم واکسن است. از افراد واجد شرایط دریافت دز چهارم هم خواهش داریم سریعا برای دریافت این واکسن اقدام کنند.

از درس آموخته‌های ۲۶ ماه حضور کرونا، استفاده شود
او تاکید کرد: در این ۲۶ ماه روزهای دشواری را پشت سر گذاشتیم. تعداد کثیری از هموطنان را از دست دادیم. کادر سلامت شبانه روز تلاش کرد و لازم است از این تجربه گرانقدر استفاده کنیم. همانطور که هشت سال دفاع مقدس توانست در حیطه نظامی ما را قوی کند و ما به جایی رسیدیم که مشکلی در این زمینه نداشته باشیم، در حوزه بهداشت هم لازم است از  اینکار درس بگیریم و درس آموخته‌های این ۲۶ ماه را استفاده کنیم. در این راستا همایش غیرحضوری  برگزار شد و در ادامه‌ آن همایش حضوری برگزار خواهیم کرد. کنفرانس حضوری از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود و ۱۴ پنل تخصصی دارد و از اتاق فکرهای تخصصی استفاده شده است و اکثر اساتید مطالب دست اول و تجربیات خود را به اشتراک خواهند گذاشت.   در این همایش از شهدای مدافع سلامت هم تقدیر به عمل خواهد آمد. در این مدت بالای ۲۰۰ نفر از کادر درمان تقدیم سلامت مردم شدند.

هنوز کرونا تمام نشده و برخی نامهربانی‌ها به کادر درمان را شاهدیم
دو ماه از سال گذشته و هنوز تعرفه‌های پزشکی ابلاغ نشده است
وی در ادامه صحبت‌هایش درباره تعرفه‌های پزشکی نیز بیان کرد: هنوز کرونا کامل ریشه کن نشده است و زود است برای کم لطفی به کادر درمان و پزشکان. برخی از نامهربانی‌ها را شاهدیم که زود است. بگذارید داستان کرونا تمام شود و بعد اگر خواستید کسانی را بیاورید و جایگزین ۳۵۰ هزار نفر این جامعه کنید.   الان دو ماه از سال گذشته است و هنوز تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ ابلاغ نشده است. کدام قشر را سراغ دارید که الان خدمات را با تعرفه سال قبل ارائه دهند؟ ۴۸ روز گذشته است و روزی چند صد میلیون ریال به حوزه سلامت کشور آسیب می‌رسد که به نفع سازمان های بیمه‌گر است. همین الان از پاستور می آیم و بعد از اینکه ۱۳ روز است تعرفه ها تصویب شده هنوز ابلاغ نشده است. این اجحاف به جامعه پزشکی است. این تعرفه‌ ابلاغ نشده کمتر از تعرفه ۱۴۰۰ و کمتر از تعرفه پیشنهادی شورای عالی بیمه است. به بهانه این تعرفه برخی رسانه ها چقدر به پزشکان تاختند و ظلم بیشتر از این؟ امروز نامه‌ای تحویل دفتر ریاست جمهوری دادیم و امیدواریم موثر واقع شود.

رئیس‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تعرفه‌های پزشکی، در ادامه تاکید کرد: ۲۴ درصد رشدی که مصوب شد الان یک ماه و نیم است که ابلاغ نشده است. همین یک ماه و نیم ۳ درصد آن را می‌زند. در واقع اگر ماهی ۲ درصد حساب کنیم عملا می‌شود ۲۱ درصد رشد تعرفه؛ البته سال ۱۴۰۰ رشد تعرفه ۲۸.۵ درصد بوده است. قطعا این موضوع پیامد خوبی ندارد. اولین پیامد این است که حوزه بهداشت و درمان بویژه در بحث تجهیزات ضعیف‌تر خواهد شد؛ چون خیلی از مراکز نمی‌توانند تجهیزات خود را بروز کنند و روش‌های تشخیصی مورد لزوم را بازسازی کنند که سبب تضعیف بنیه ساختاری بهداشت و درمان خواهد شد. به دلیل فاصله این تعرفه با قیمت واقعی تمام شده باز هم  بهداشت و درمان کشور دچار ضرر می‌شود و خیلی از همکاران ما مطب‌های خود راتعطیل خواهند کرد که این کار شروع شده است و خیلی از خدمات ممکن است از دسترس مردم خارج شود.

وی افزود: نظر ما این است که سازمان‌های بیمه‌گر باید به تعهدات خود عمل کرده و منابعشان را بهتر مدیریت کنند تا فشار کمتری به حوزه سلامت و مردم وارد شود. آن کسانیکه از رشد غیرقابل قبول تعرفه‌ها مانند ۱۰ درصد دفاع می‌کنند حتما از طرف مردم حرف نمی‌زنند و حتما از طرف ساختار معیوب سازمان‌های بیمه‌گر صحبت می‌کنند. کسانی که تلاش می‌کنند مردم و جامعه پزشکی را مقابل یکدیگر قرار دهند دانسته یا نادانسته به نفع سازمان‌های بیمه گر، سرمایه اجتماعی سلامت کشور را کاهش می‌دهند. تعرفه‌ها باید به سمت قیمت‌های واقعی برود.

او درباره جلسات سازمان برنامه و بودجه پیرامون تعرفه‌ها، بیان کرد: دهم اردیبهشت سازمان برنامه و بودجه جدول افزایش تعرفه‌ها را به هیئت دولت اعلام کرد. ما ایراداتی به جدول داشتیم که دستکاری و بالا و پایین شد ولی ان‌شاءالله جدول ابلاغ شود.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان های بیمه گر تعرفه های پزشکی ابلاغ نشده تعرفه ها ۲۶ ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، با اشاره به پانل ساماندهی برنامه های آموزشی گفت: در هیات رییسه پانل دبیر شورای عالی برنامه ریزی و دبیر دبیرخانه علوم پایه پزشکی و رییس کارگروه کار افرینی معاونت حضور داشتند. در این نشست بر اهمیت ساماندهی رشته محل ها و برنامه عملیاتی آن تاکید شد. در این برنامه عملیاتی، سامانه فعال آماری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی و اجرا می شود که در آن تمامی رشته محل ها و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان درج می شود تا پروفایلی از وضعیت هر کدام از رشته مقاطع در اختیار قرار گیرد.

وی وضعیت نمودار و شیب رشته ها را در طراحی نقشه راه آن موثر خواند و تصریح کرد: پس از بررسی رشته مقاطع و رشته محل ها، بر اساس همفکری دبیرخانه ها و نخبگان آن رشته، برای تقویت و ظرفیت سازی در برخی از رشته ها تصمیم گیری می شود. به عنوان مثال ممکن است در برخی از رشته ها که نیاز کشور هستند اما متقاضی ندارند، راه حل هایی برای تشویق متقاضی ایجاد کنیم.

رضایت بر تناسب میان رشته ها، نیاز کشور و تعداد داوطلبین تاکید کرد و افزود: پس از تعیین وضعیت موجود، ممکن است که برای هر کدام از رشته ها اقداماتی از جنس تقویت، محدودیت و یا از جنس تعلیق و توقف داشته باشیم.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به مباحث مطرح شده در پانل در خصوص اهمیت ساماندهی و مامور محور کردن دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: همکاران از دانشگاه های مختلفی همچون، همدان، البرز، مشهد، شاهرود، زاهدان، اصفهان و بجنورد و شهید بهشتی و ایران در این نشست مشارکت فعال داشتند و مطالعاتی در زمینه شاخص های مربوط به ساماندهی رشته های آموزشی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی رشته ها، نیاز کشور در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: مواردی همچون نگاه بخشی و منطقه ای در اولویت های بعدی قرار می گیرد چرا که کشور منابع محدودی دارد و باید بر اساس شاخص های انسانی سلامت حرکت کنیم.

دکتر رضایت ساماندهی رشته ها را اقدامی کارشناسی شده خواند و افزود: هدف از این کار، محدود سازی و حصر رشته ها نیست بلکه با کمک دبیرخانه ها برای بهبود شرایط اقدام خواهیم کرد. همچنین نگاه ما در بازنگری کاریکولوم های درسی به صورت مهارت محوری و نیاز محوری و ماموریت محوری است.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، بر ضرورت دستیابی به الگوی متوازن رشته مناطق و رشته محل ها، از طریق کار کارشناسی تاکید کرد و افزود: با تاکید معاون آموزشی مقرر شده است سامانه ساماندهی بعنوان ابزاری مدیریتی اجرایی شود که بر اساس نیاز در قالب داده ها و آمارهای دقیق در اختیار قرار می گیرد.

کد خبر 6098029

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی