Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@23:57:32 GMT

واگذاري يک شرکت کشتي‌سازي داخلي به شستا

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۴۴۸۷

خبرگزاری آریا-معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتی سازی اروندان به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) واگذار شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، عبدالرضا محبی با بیان اینکه تأمین حداکثری مایحتاج ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی دو دهه اخیر با جدیت در دستور کار بوده است تصریح کرد: در حال حاضر از تأمین نیروی انسانی گرفته تا انجام تعمیرات ادواری و سفری، بیمه، کلاس و سوخت کشتی بعضا تا صد در صد از داخل کشور تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود به الحاق شرکت کشتی‌سازی اروندان مطابق توافقات انجام شده با شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به این گروه پرداخت و در این رابطه تصریح کرد: مقرر شده است که بخشی از نیاز‌های ناوگان در حد شناور‌های کوچک در این کشتی‌سازی تولید شود.
وی با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ این راهبرد 330 میلیون دلار ارز وارد چرخه اقتصاد کشور و از خروج آن از کشور جلوگیری کرده است خاطرنشان کرد: حساسیت برای هزینه کرد چنین رقمی در داخل کشور در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست، زیرا هدف این شرکت در کنار خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها کمک به خودکفایی اقتصادی کشور و اشتغالزایی است.
معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارتباط این شرکت با شرکت‌های دانش بنیان داخلی نیز پرداخت و تصریح کرد: 23 ارگان اعم از دانشگاه‌های کشور و مؤسسات دانش بنیان در حال همکاری با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستند که عمده این همکاری‌ها در حوزه تحقیقاتی، تولید رنگ‌های ضد خزه، مواد شیمیایی، نرم افزار‌ها و… است.
وی در بخش پایانی اظهارات خود به چشم انداز سال 1401 گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس سند راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، طی سال جاری تأمین سوخت ناوگان تا 100 درصد از داخل صورت خواهد گرفت همچنین در حوزه تعمیرات ادواری کشتی‌ها که هم اکنون تا 70 درصد تعداد آن در داخل انجام می‌شود سهم بیشتری به داخل کشور اختصاص خواه یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشتی سازی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است