Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:50:15 GMT

10 خانه هلال در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۴۵۵۹

10 خانه هلال در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمدرضا رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: ۱۸ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز صلیب سرخ در دنیا است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر علاوه بر اینکه یک دستگاه اجرایی بوده یک شبکه جهانی است و و تمامی مقررات جمهوری اسلامی ایران را اجرا کرده و به عنوان عضوی از صلیب سرخ قوانین مربوط به این مجموعه را رعایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی از اجرای ۱۵ عنوان برنامه طی هفته هلال‌احمر در استان خبر داد و گفت: از این تعداد سه برنامه محوری است.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های محوری جمعیت هلال‌احمر استان به مناسبت هفته هلال‌احمر اجرای مانور درمان اضطراری در روستای ورزگ از توابع شهرستان قائنات با ۲۴۰ خانوار و ۸۰۰ جمعیت است، افزود: این مانور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مانور اصل محور بر درمان بوده و خدمات درمانی همچون بهداشت محیطی، بهداشت مادر و کودک و خدمات بهداشت روانی ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی اضافه کرد: برگزاری پیاده‌روی همه اعضای و امدادگران جمعیت هلال‌احمر  استان ۲۲ اردیبهشت‌ماه در سراسر استان و همایش سراسری امدادگران و جوانان فعال با حضور حدود ۳۰۰ نفر از امدادگران و جوانان در مرکز استان از دیگر برنامه‌های محوری جمعیت هلال‌احمر استان به مناسبت این هفته است.

رضایی یادآور شد: امسال هفته هلال‌احمر مصادف با یکصدمین سالگرد تأسیس این جمعیت در کشور بوده که به همین مناسبت برنامه‌ای در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته هلال‌احمر برپایی ایستگاه‌های سلامت در محل‌های اقامه نماز جمعه، اهدای خون اعضای جمعیت هلال‌احمر استان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از جانبازان و سالمندان، برپایی نمایشگاه عکس در بیرجند، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و افتتاح ۱۰ باب خانه هلال در استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر در زمان وقوع بحران در کنار تمامی سازمان‌های مرتبط به ارائه خدمات به مردم می‌پردازد، گفت: اعضای جمعیت هلال‌احمر و مردم تمام سرمایه این جمعیت هستند.

رضایی یکی از خدماتی که توسط جمعیت هلال‌احمر ارائه می‌شود را خدمات پزشکی به حجاج عنوان کرد و افزود: واکسیناسیون حجاجی که امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند از فردا در استان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ خانه هلال در استان فعال است، اضافه کرد: همچنین در سطح استان ۲۵ پایگاه امداد و نجات شامل ۲۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، یک پایگاه واکنش سریع و یک پایگاه امداد کوهستانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: خراسان‌جنوبی از نظر پایگاه‌های امدادی رتبه پنجم را در کشور دارا است.

رضایی با اشاره به کمک‌های حمایتی جمعیت هلال‌احمر استان، یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ میزان خدمات درمانی حمایتی جمعیت هلال‌احمر استان به نیازمندان ۴ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۹۹ افزایش چشمگیری داشته است.

وی سقف کمک بلاعوض درمانی هلال‌احمر را ۶ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: امسال این میزان افزایش یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به عضویت ۲۳ هزار و  ۴۰۰ نفر در حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر استان، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی نخستین رتبه جذب جوانان در هلال‌احمر در سطح کشور دارد.

رضایی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان ۸ هزار و ۵۰۰ نفر هستند، تبیین کرد:  تاکنون ۲‌ هزار و ۱۶۶ نفر در سطح استان از آموزش‌های تخصصی هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

وی از افتتاح داروخانه هلال‌احمر در مرکز استان ظرف حداکثر یک ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه علوم پزشکی مجوز شعبه را صادر کند داروخانه فعلی به عنوان شعبه دوم دایر خواهد بود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی هلال احمر برنامه محوری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی جمعیت هلال احمر استان هفته هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسؤولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران میهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند.

میهمانان مراسم سپس برای کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند.

گفتنی است؛ خیرین در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

کد خبر 6092073

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی