Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی خاشی  گفت:  میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۶ درصد و از نظر وزن ۱۳ درصد کاهش داشته است.

او  گفت: صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال ۷۰۳ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۲۰ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۱۵۰ دلار به وزن بیش‌از ۱۵۵ هزارو ۸۵۵ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۱۷ درصد و از نظر وزن ۱۲۰ درصد افزایش و از نظر ارزش ۴۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، کلینکر، خرما، گاز، تره بار، سم کشاورزی، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، سیب درختی و سایر محصولات کشاورزی بوده که به کشورهای پاکستان، افغانستان و هند صادر شده‌ است.

خاشی با اشاره به صادرات کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات این استان در بازارچه‌ های مرزی گفت: تعداد اظهارنامه ارائه شده ۲ هزار و ۳۲۲ فقره به ارزش ۷۲ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۵۵۰ دلار به وزن بیش‌از ۱۵۴ هزارو ۴۷۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۳۲ درصد، از نظر ارزش ۳۵ درصد و از نظر وزن ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌ دهد.

وی ادامه داد: عمده اقلام خروجی این صادرات شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار بوده است.

مدیرکل گمرک زاهدان به واردات قطعی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تعداد ۲۵۳ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۸۳ میلیون و ۸۵۷ هزارو ۴۶۵ دلار به وزن ۱۱۵ هزار و ۶۹۳ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۴۲ درصد، از نظر ارزش ۶۶ درصد و از نظر وزن ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل گندم، برنج، کنجد، سیب زمینی، دام زنده، پارچه، چای، لوازم یدکی، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و برخی اقلام مجاز بوده که از کشورهای روسیه، پاکستان، افغانستان، هند، امارات متحده عربی و چین وارد شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان  گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزارو ۸۳۵ نفر مسافر ورودی و ۱۸ هزار و چهار نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند که مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۲ درصد و خروجی ۱۲۴ درصد افزایش داشته که این افراد از سالن‌ های مسافری گمرک در مرزهای مجاز استان تردد کرده‌ اند.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزارو ۲۰۵ کامیون و ۱۸۴ واگن به وزن ۶۷ هزارو ۸۱۳ تن شامل لوازم یدکی مستعمل خودرو، ماش، سنگ لاجورد، مغز بادام، گاز، سیب درختی، لاستیک، گاز مایع و گوگرد از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان، چین، آذربایجان و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۵ درصد کاهش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرکات استان کالای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر گمرکات سیستان و بلوچستان درصد و از نظر وزن ابتدای امسال درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری